"Budapest? Egyszer már hallottam ezt valahol…"

Amellett, hogy Budapest vonzerejét kedvezően ítélték meg egy nemzetközi felmérés válaszadói, a magyar főváros egyike a legkevésbé ismert városoknak. A legjobb eredményt a fontosabb városjellemzők kategóriában érte el.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Párizs áll az általános „városmárka" lista élén, amelyet Sydney, London, Róma és New York követnek. Budapest a 38. helyet foglalja el a városok rangsorában. A legkedvezőbben a lengyelek ítélték meg fővárosunkat, náluk a 13. helyen állunk - derül ki a GfK Roper Public Affairs & Media, a GfK Custom Research North America egyik divíziója által végzett 2009-es Anholt-GfK Roper City Brands IndexSM (CBI) jelentésből.

Budapest a legjobb eredményt a fontosabb városjellemzők kategóriában érte el, itt a 28. helyen végzett. Amellett, hogy fővárosunk vonzerejét kedvezően ítélték meg a válaszadók, Budapest egyike a legkevésbé ismert városoknak. Ebből a szempontból a 41. helyet foglalja el.

Miközben az indexet alkotó hat kategóriából háromban Sydney került az első helyre, Párizs nagy előnye Sydneyvel szemben a jelenlét és városi élet dimenziókban az, ami az összesítésben a vezető helyre juttatja. Az előzőekhez hasonlóan vannak olyan nagyvárosok, amelyek bizonyos területeken jelentős erősségekkel rendelkeznek, melyeket más területek gyenge teljesítménye húz le. Még az úgynevezett top nagyvárosok hírneve is különböző a fejlett és a fejlődő országok körében. Ezeknek a különbségeknek a megértése létfontosságú azért, hogy a városok kihasználhassák legfontosabb erősségeiket, és megerősíthessék sebezhető területeiket. Ezekből kiindulva kialakíthatnak egy általános stratégiát, hogy a turizmus és az üzleti befektetések szempontjából vonzóbb célpontokká váljanak.

A kutatás
a fogyasztók 50 nagyvárosról kialakított felfogását és az azokról alkotott képét mutatja. Az index az egyes városokról a világban kialakult képet méri, amely befolyásolja az emberek döntését arról, hol éljenek, hol dolgozzanak, és hol nyaraljanak. Az index egy globális felmérésen alapul, amely során 20 jelentős fejlett és fejlődő országban megkérték a válaszadókat, hogy értékeljék, mennyire értenek egyet az 50 nagyvárosra vonatkozó állításokkal. A rangsor végül úgy alakult ki, hogy a városok pontszámait átlagolták az index hat kategóriájában: jelenlét (a város ismertsége és globális tevékenységéről kialakult kép), fontosabb városjellemzők (tisztaság, városkép és klíma), lakhatási előfeltételek (elérhető árú lakhatás és a közszolgáltatások minősége), emberek (barátságos emberek, személyes találkozások és kulturális sokszínűség), városi élet (érdekes események, tevékenységek és életstílusok) és potenciális lehetőségek (az a lehetőség, hogy az adott hely alkalmas üzleti tevékenységhez, munkakereséshez és iskolába járáshoz).

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo