Az idei nyaralási trend: nyerő csapaton ne változtass!

Vakáció otthon: a nyaralók az idén ragaszkodnak a jól ismert hazai üdülőhelyekhez. Európa-szerte nő a saját országukban vakációzók száma. A magyarok is négyszer annyi itthoni utazást terveznek, mint amennyiszer külföldre utaznak pihenni.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Itthon, otthon vagyunk - ezt vallja a magyar - Kép: Pixabay

A magyarok 2014-ben 16,5 millió alkalommal terveznek belföldi utazást pihenési céllal, míg külföldre csupán 3,5 millió alkalommal utaznak majd, vagyis tízből nyolc alkalommal hazai üdülőhelyen töltik az idei nyári szabadságukat. A negyvenöt országot átfogó felmérésből kiderült: tavalyhoz képest az idén várhatóan 114 százalékkal nő a saját hazájukban nyaraló európaiak száma, vagyis idén több mint kétszer annyian fognak otthon vakációzni, mint egy évvel korábban – derül ki a MasterCard az Euromonitor 2014-es felméréséből.

Az európaiak által otthonra tervezett összesen 1.14 milliárd nyaralásból arra következtethetünk, hogy a kontinensen élők ragaszkodnak a jól ismert hazai helyekhez amikor döntenek a nyaralásukról. A leginkább otthon nyaraló nemzetek listáját a franciák vezetik, őket követik a svédek, a spanyolok, a britek, majd a finnek.

A MasterCard következtetéseit egy másik felmérés is alátámasztja, melyet az Európai Bizottság készített az európaiak utazási preferenciáiról februárban. Ebből kitűnik, hogy tavaly öt európai polgárból kettő a saját országában vakációzott, és csak az embereknek kevesebb, mint 20 százaléka vállalkozott az EU határain kívüli utazásra.

A kutatás szerint az európaiak elsősorban a már ismert, jól bevált úti célokat kedvelik: az emberek 56 százaléka a barátok, kollégák és családtagok ajánlása alapján választ nyaralási helyszínt. A megbízhatóság és kényelem az üdülés helyszínére érve is döntő szempont az európaiak számára: 2013-ban a megkérdezettek csaknem fele (46%-a) tengerparti pihenésre szavazott más, kalandosabb nyaralási programokkal szemben.

“A rendkívül gazdag európai helyszín- és programválasztékot ismerve nem meglepő, hogy a kontinens lakói szívesen nyaralnak a saját országukban. Úgy tűnik, az európaiak igyekeznek elkerülni a hosszú utazással járó esetleges stresszt, és inkább a közeli úti célokat részesítik előnyben. Az utazásnak azonban, legyen akár belföldi vagy külföldi, nem kell feltétlenül stresszel járnia.” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. (Sok magyar csak papíron megy el nyaralni, valójában nem veszi ki a szabadságát.)

A magyaroknak idén is a Balaton lesz a Riviéra
A tipikus hazai szállásfoglalást egy harmincas, vagy középkorú városi hölgy kezdeményezi, aki a balatoni régióba szóló családos utazást, vagy wellness hétvégét keres a párjával, jó minőségű szállodában, félpanziós ellátással.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo