Az idei nyaralási trend: nyerő csapaton ne változtass!

Vakáció otthon: a nyaralók az idén ragaszkodnak a jól ismert hazai üdülőhelyekhez. Európa-szerte nő a saját országukban vakációzók száma. A magyarok is négyszer annyi itthoni utazást terveznek, mint amennyiszer külföldre utaznak pihenni.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Itthon, otthon vagyunk - ezt vallja a magyar - Kép: Pixabay

A magyarok 2014-ben 16,5 millió alkalommal terveznek belföldi utazást pihenési céllal, míg külföldre csupán 3,5 millió alkalommal utaznak majd, vagyis tízből nyolc alkalommal hazai üdülőhelyen töltik az idei nyári szabadságukat. A negyvenöt országot átfogó felmérésből kiderült: tavalyhoz képest az idén várhatóan 114 százalékkal nő a saját hazájukban nyaraló európaiak száma, vagyis idén több mint kétszer annyian fognak otthon vakációzni, mint egy évvel korábban – derül ki a MasterCard az Euromonitor 2014-es felméréséből.

Az európaiak által otthonra tervezett összesen 1.14 milliárd nyaralásból arra következtethetünk, hogy a kontinensen élők ragaszkodnak a jól ismert hazai helyekhez amikor döntenek a nyaralásukról. A leginkább otthon nyaraló nemzetek listáját a franciák vezetik, őket követik a svédek, a spanyolok, a britek, majd a finnek.

A MasterCard következtetéseit egy másik felmérés is alátámasztja, melyet az Európai Bizottság készített az európaiak utazási preferenciáiról februárban. Ebből kitűnik, hogy tavaly öt európai polgárból kettő a saját országában vakációzott, és csak az embereknek kevesebb, mint 20 százaléka vállalkozott az EU határain kívüli utazásra.

A kutatás szerint az európaiak elsősorban a már ismert, jól bevált úti célokat kedvelik: az emberek 56 százaléka a barátok, kollégák és családtagok ajánlása alapján választ nyaralási helyszínt. A megbízhatóság és kényelem az üdülés helyszínére érve is döntő szempont az európaiak számára: 2013-ban a megkérdezettek csaknem fele (46%-a) tengerparti pihenésre szavazott más, kalandosabb nyaralási programokkal szemben.

“A rendkívül gazdag európai helyszín- és programválasztékot ismerve nem meglepő, hogy a kontinens lakói szívesen nyaralnak a saját országukban. Úgy tűnik, az európaiak igyekeznek elkerülni a hosszú utazással járó esetleges stresszt, és inkább a közeli úti célokat részesítik előnyben. Az utazásnak azonban, legyen akár belföldi vagy külföldi, nem kell feltétlenül stresszel járnia.” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. (Sok magyar csak papíron megy el nyaralni, valójában nem veszi ki a szabadságát.)

A magyaroknak idén is a Balaton lesz a Riviéra
A tipikus hazai szállásfoglalást egy harmincas, vagy középkorú városi hölgy kezdeményezi, aki a balatoni régióba szóló családos utazást, vagy wellness hétvégét keres a párjával, jó minőségű szállodában, félpanziós ellátással.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo