Ágytól a kávéig: a napi rutin

Négyből hárman minden napjukat ugyanúgy kezdik - derült ki a napindító szokásokat megvizsgáló Reggeli Rutin Térképből. A NESCAFÉ® Dolce Gusto felmérésében résztvevők több mint felének az első útja az ágyból egyenesen a kávégéphez vezet. Az első feketét szeretjük komótosan kevergetni: akár egyedül, akár a család többi tagjával együtt kortyoljuk, rászánjuk az időt és megadjuk a módját.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A NESCAFÉ® Dolce Gusto® a Vatera aukciós portál felhasználóit kérdezte reggeli szokásaikról. Az így összeállított térképből kiderül, hogy minden második válaszadónak az ágytól egyenesen a kávégépe felé vezet az első útja. A megkérdezettek 15 %-a először a fürdőszobában frissíti fel magát és további 7 % vallotta, hogy az ablakhoz megy. A Reggeli Rutin Térkép felmérésben megkérdezettek hatoda mondta, hogy felébredés után helyváltoztatásra egyáltalán nem, helyette csak relaxációra képes.

A többség ragaszkodik a jól bevált reggeli szokásaihoz: a megkérdezettek ¾-e minden napját ugyanúgy indítja, és csupán ¼-ük cselekszik reggelente másképp. A válaszok alapján tehát két típus rajzolódik ki: a szokások rabjai és a rögtönzők, akik a pillanatnyi hangulatuknak megfelelően döntik el, hogy hogyan induljon a nap. A rutinokhoz ragaszkodók a kávézást a reggeli menetrend legfontosabb részének tekintik: 2/3-uk vallotta, hogy ez a legelső dolga felkelés után. Őket nem befolyásolja az sem, hogy hétköznap vagy hétvége van-e.

A válaszadók leginkább komótosan, ráérősen fogyasztják el a napindító kávét. A rutinok hívei közül másfélszer annyian vannak, akik ilyenkor a családjuk többi tagjára is gondolnak: ők nemcsak saját maguknak, de párjuknak vagy más családtagjuknak is kedveskednek a gőzölgő itallal. Ettől függetlenül a legtöbben - az összes válaszadó 55 %-a - egyedül issza meg az első csésze feketéjét.

Minden második megkérdezett tejeskávéval indítja a napját; ezt követi azoknak a tábora, akik az erős eszpresszót kedvelik. A kávé típusa mellett a mennyiség kérdésében sem egységes az álláspont: míg a megkérdezettek 2/3-a egy csésze kávét iszik, addig mások - főleg a rutinosok - ennél többre vágynak: közülük minden ötödik több csészenyit is elkortyol, mielőtt becsukja maga mögött a lakásajtót.

Férfiak vagy nők: kik a rutinosabbak?
  • A nők 3/4-e, míg a férfiak 2/3-a ragaszkodik a megszokott napindító rutinjaihoz.
  • A férfiak a kávégép urai: inkább ők készítik el a család többi tagjának is a feketét.
  • Az urak jellemzően felhörpintik a kávét, míg a hölgyek ráérősen kortyolgatnak.

A felmérést a Vatera online aukciós portál felhasználói közül 1234-en töltötték ki.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo