Ágytól a kávéig: a napi rutin

Négyből hárman minden napjukat ugyanúgy kezdik - derült ki a napindító szokásokat megvizsgáló Reggeli Rutin Térképből. A NESCAFÉ® Dolce Gusto felmérésében résztvevők több mint felének az első útja az ágyból egyenesen a kávégéphez vezet. Az első feketét szeretjük komótosan kevergetni: akár egyedül, akár a család többi tagjával együtt kortyoljuk, rászánjuk az időt és megadjuk a módját.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A NESCAFÉ® Dolce Gusto® a Vatera aukciós portál felhasználóit kérdezte reggeli szokásaikról. Az így összeállított térképből kiderül, hogy minden második válaszadónak az ágytól egyenesen a kávégépe felé vezet az első útja. A megkérdezettek 15 %-a először a fürdőszobában frissíti fel magát és további 7 % vallotta, hogy az ablakhoz megy. A Reggeli Rutin Térkép felmérésben megkérdezettek hatoda mondta, hogy felébredés után helyváltoztatásra egyáltalán nem, helyette csak relaxációra képes.

A többség ragaszkodik a jól bevált reggeli szokásaihoz: a megkérdezettek ¾-e minden napját ugyanúgy indítja, és csupán ¼-ük cselekszik reggelente másképp. A válaszok alapján tehát két típus rajzolódik ki: a szokások rabjai és a rögtönzők, akik a pillanatnyi hangulatuknak megfelelően döntik el, hogy hogyan induljon a nap. A rutinokhoz ragaszkodók a kávézást a reggeli menetrend legfontosabb részének tekintik: 2/3-uk vallotta, hogy ez a legelső dolga felkelés után. Őket nem befolyásolja az sem, hogy hétköznap vagy hétvége van-e.

A válaszadók leginkább komótosan, ráérősen fogyasztják el a napindító kávét. A rutinok hívei közül másfélszer annyian vannak, akik ilyenkor a családjuk többi tagjára is gondolnak: ők nemcsak saját maguknak, de párjuknak vagy más családtagjuknak is kedveskednek a gőzölgő itallal. Ettől függetlenül a legtöbben - az összes válaszadó 55 %-a - egyedül issza meg az első csésze feketéjét.

Minden második megkérdezett tejeskávéval indítja a napját; ezt követi azoknak a tábora, akik az erős eszpresszót kedvelik. A kávé típusa mellett a mennyiség kérdésében sem egységes az álláspont: míg a megkérdezettek 2/3-a egy csésze kávét iszik, addig mások - főleg a rutinosok - ennél többre vágynak: közülük minden ötödik több csészenyit is elkortyol, mielőtt becsukja maga mögött a lakásajtót.

Férfiak vagy nők: kik a rutinosabbak?
  • A nők 3/4-e, míg a férfiak 2/3-a ragaszkodik a megszokott napindító rutinjaihoz.
  • A férfiak a kávégép urai: inkább ők készítik el a család többi tagjának is a feketét.
  • Az urak jellemzően felhörpintik a kávét, míg a hölgyek ráérősen kortyolgatnak.

A felmérést a Vatera online aukciós portál felhasználói közül 1234-en töltötték ki.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo