Ágytól a kávéig: a napi rutin

Négyből hárman minden napjukat ugyanúgy kezdik - derült ki a napindító szokásokat megvizsgáló Reggeli Rutin Térképből. A NESCAFÉ® Dolce Gusto felmérésében résztvevők több mint felének az első útja az ágyból egyenesen a kávégéphez vezet. Az első feketét szeretjük komótosan kevergetni: akár egyedül, akár a család többi tagjával együtt kortyoljuk, rászánjuk az időt és megadjuk a módját.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A NESCAFÉ® Dolce Gusto® a Vatera aukciós portál felhasználóit kérdezte reggeli szokásaikról. Az így összeállított térképből kiderül, hogy minden második válaszadónak az ágytól egyenesen a kávégépe felé vezet az első útja. A megkérdezettek 15 %-a először a fürdőszobában frissíti fel magát és további 7 % vallotta, hogy az ablakhoz megy. A Reggeli Rutin Térkép felmérésben megkérdezettek hatoda mondta, hogy felébredés után helyváltoztatásra egyáltalán nem, helyette csak relaxációra képes.

A többség ragaszkodik a jól bevált reggeli szokásaihoz: a megkérdezettek ¾-e minden napját ugyanúgy indítja, és csupán ¼-ük cselekszik reggelente másképp. A válaszok alapján tehát két típus rajzolódik ki: a szokások rabjai és a rögtönzők, akik a pillanatnyi hangulatuknak megfelelően döntik el, hogy hogyan induljon a nap. A rutinokhoz ragaszkodók a kávézást a reggeli menetrend legfontosabb részének tekintik: 2/3-uk vallotta, hogy ez a legelső dolga felkelés után. Őket nem befolyásolja az sem, hogy hétköznap vagy hétvége van-e.

A válaszadók leginkább komótosan, ráérősen fogyasztják el a napindító kávét. A rutinok hívei közül másfélszer annyian vannak, akik ilyenkor a családjuk többi tagjára is gondolnak: ők nemcsak saját maguknak, de párjuknak vagy más családtagjuknak is kedveskednek a gőzölgő itallal. Ettől függetlenül a legtöbben - az összes válaszadó 55 %-a - egyedül issza meg az első csésze feketéjét.

Minden második megkérdezett tejeskávéval indítja a napját; ezt követi azoknak a tábora, akik az erős eszpresszót kedvelik. A kávé típusa mellett a mennyiség kérdésében sem egységes az álláspont: míg a megkérdezettek 2/3-a egy csésze kávét iszik, addig mások - főleg a rutinosok - ennél többre vágynak: közülük minden ötödik több csészenyit is elkortyol, mielőtt becsukja maga mögött a lakásajtót.

Férfiak vagy nők: kik a rutinosabbak?
  • A nők 3/4-e, míg a férfiak 2/3-a ragaszkodik a megszokott napindító rutinjaihoz.
  • A férfiak a kávégép urai: inkább ők készítik el a család többi tagjának is a feketét.
  • Az urak jellemzően felhörpintik a kávét, míg a hölgyek ráérősen kortyolgatnak.

A felmérést a Vatera online aukciós portál felhasználói közül 1234-en töltötték ki.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo