Hűséges krónikása volt a Farkasházy villa kertjében történteknek. Azaz nem volt, mert - bár újságíró - fényképezőgéppel gyűjtötte az élményeket, magának. A 2004-es nyarat leszámítva - ekkor már nem szervezett értelmiségi találkozót szárszói kertjében Farkasházy Tivadar - sok éven át vendégeskedett Peredi Ágnes, a Népszabadság munkatársa is a tóparti rendezvényen. És ha már ott volt, akkor szorgosan nyomogatta fényképezőgépe gombját, jeles politikusokat, közszereplőket kapott lencsevégre. Azt nem tudhatta senki, hogy ugyanazt látta-e ő is, mint amit akár a szárszói találkozókon is nagy számban megjelent népszabadságos fotóriporter kollégái, vagy garantáltan egészen mást: elvégre nem a hír fotósa, hanem a magánalbum magánértékeinek megörökítője. Ám erről a másként látásról hovatovább tanácsos múlt időben megemlékezni, Peredi Ágnes ugyanis a nyilvánosság elé lép felvételeivel.
Mókuskerék - megállók címmel február 11-én 13 órakor nyílik meg Peredi Ágnes fotókiállítása a belvárosi Aranytíz Művelődési Központban. Dr. Steiner Pál országgyűlési képviselő, V. kerületi polgármester és Bodor Pál író, újságíró - az egykori Magyar Nemzet egykori Diurnusa - nyitja meg a tárlatot, melynek jelmondatául Peredi Ágnes Radnóti Mikóstól kölcsönözte az egy sornyi idézetet: Nézd a világ apró rebbenéseit. Valóban hű is marad az alkotó a költő mondatához, hiszen a világot - értsd szó szerint - járva például a Távol-Keletet, vagy az orosz olajmezőket a kicsiny dolgokat is észre venni kész szemmel fürkészte, s tette ezt a mindig vele lévő fényképezőgép segítségével. S míg a hivatása - energetikával, privatizációval foglalkozó gazdasági újságíró - olykor nem kínált többet, mint a pillanat történésének, változásának hírré formálását, addig a "magánfotó" mást, alkalmasint többet, maradandóbbat jelent Peredi Ágnesnek. De most már nem csupán neki, magának, hanem a "fogyasztónak", azaz kiállítása közönségének is.