Sütivel inkább szavaznak a fiatalok?

Egy amerikai példa alapján, muffinok segítségével próbálják rávenni a 18. életévüket idén betöltő fiatalokat arra, hogy menjenek el szavazni! A Nemzeti Sütibank elnevezésű karitatív akció azért szánta rá magát az esemény megszervezésére, mert több kutatás is bizonyítja, hogy az EU fiataljai meglehetősen motiválatlanok politikai ügyekben.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

Az eseményt márciusban, a sárvári fürdőben tartják. Itt különböző Rama margarinnal készített, muffinokat, dollár, euro,  és svájci frank alakú édességeket kínálnak majd majd a vendégeknek. A fiatalok a süteményekbe szúrt zászlócskákkal szavazhatnak egy-egy kérdéskörről. Az uniós lobogókat olyan urnákba lehet majd bedobni, amelyek a  18+ korosztályt érintő kérdéseket reprezentálják. Szavazni lehet majd például a külföldön való munkavállalás ügyéről, a nemzetközi egyetemi oktatásban való  részvételről és környezetvédelmi kérdésekről is. A voksok alapján próbálják majd előre jelezni a fiatalok választási preferenciáit is. Az akciót egyébként az Európai Parlament támogatásával megvalósuló EPVOKS elnevezésű rendezvénysorozat egyik eseményeként szervezik meg.

Kit érdekel?

Az ilyen  játékos „választási hadjáratokra” azért van szükség, mert több kutatás is bizonyítja, hogy az EU fiataljai meglehetősen motiválatlanok politikai, választási ügyekben. Történik mindez annak ellenére, hogy az unió már több sikeres programot is végrehajtott annak érdekében, hogy növelje a fiatalok politikai, társadalmi és közéletben való részvételi hajlandóságát. Az Európa Tanács már 1997-ben prioritásként fogalmazta meg a demokratikus állampolgárságra nevelést. 2004-óta pedig több programot is meghirdettek annak érdekében, hogy a fiatalokban tudatosítsák  a demokratikus társadalomban való aktív szerepvállalás fontosságát. Ennek ellenére még mindig megfigyelhető közéletben való részvételi hajlandóság csökkenése.

Konzervatív ifjúság
Bár örök népszerűségnek örvend az a felfogás, hogy a mindenkori fiatalok sokkal szabadosabb erkölcsöket követnek, mint felmenőik, úgy tűnik, mégsem mindegyikőjük cipője illik rá ugyanarra a kaptafára. Egy friss felmérés szerint nem éppen haladó szellemű minden fiatal.
Ki tehet erről?

Éskovács Péter, a sütibank- koncepció egyik kidolgozója szerint az érdektelenség, a tájékozatlanság a politikai élet eseményeivel kapcsolatban  azt eredményezheti, hogy az idén májusban tartandó EU- választásoktól nagyszámban maradnak távol a fiatalok. Minderről persze nem azok tehetnek, akik most töltik be 18. életévüket. A hiba a felnőttekben van, akik nem az életkori sajátosságainak, megfelelően fogalmazzák meg mondanivalójukat. A mai döntéshozók gyakorta nem ismerik a faitalok  nyelvezetét. A hivatali, uniós-blikkfanyelven megfogalmazott anyagok információból mit sem értenek a gyerekek. – állítja a Nemzeti Sütibank kitalálója.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo