Sütivel inkább szavaznak a fiatalok?

Egy amerikai példa alapján, muffinok segítségével próbálják rávenni a 18. életévüket idén betöltő fiatalokat arra, hogy menjenek el szavazni! A Nemzeti Sütibank elnevezésű karitatív akció azért szánta rá magát az esemény megszervezésére, mert több kutatás is bizonyítja, hogy az EU fiataljai meglehetősen motiválatlanok politikai ügyekben.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

Az eseményt márciusban, a sárvári fürdőben tartják. Itt különböző Rama margarinnal készített, muffinokat, dollár, euro,  és svájci frank alakú édességeket kínálnak majd majd a vendégeknek. A fiatalok a süteményekbe szúrt zászlócskákkal szavazhatnak egy-egy kérdéskörről. Az uniós lobogókat olyan urnákba lehet majd bedobni, amelyek a  18+ korosztályt érintő kérdéseket reprezentálják. Szavazni lehet majd például a külföldön való munkavállalás ügyéről, a nemzetközi egyetemi oktatásban való  részvételről és környezetvédelmi kérdésekről is. A voksok alapján próbálják majd előre jelezni a fiatalok választási preferenciáit is. Az akciót egyébként az Európai Parlament támogatásával megvalósuló EPVOKS elnevezésű rendezvénysorozat egyik eseményeként szervezik meg.

Kit érdekel?

Az ilyen  játékos „választási hadjáratokra” azért van szükség, mert több kutatás is bizonyítja, hogy az EU fiataljai meglehetősen motiválatlanok politikai, választási ügyekben. Történik mindez annak ellenére, hogy az unió már több sikeres programot is végrehajtott annak érdekében, hogy növelje a fiatalok politikai, társadalmi és közéletben való részvételi hajlandóságát. Az Európa Tanács már 1997-ben prioritásként fogalmazta meg a demokratikus állampolgárságra nevelést. 2004-óta pedig több programot is meghirdettek annak érdekében, hogy a fiatalokban tudatosítsák  a demokratikus társadalomban való aktív szerepvállalás fontosságát. Ennek ellenére még mindig megfigyelhető közéletben való részvételi hajlandóság csökkenése.

Konzervatív ifjúság
Bár örök népszerűségnek örvend az a felfogás, hogy a mindenkori fiatalok sokkal szabadosabb erkölcsöket követnek, mint felmenőik, úgy tűnik, mégsem mindegyikőjük cipője illik rá ugyanarra a kaptafára. Egy friss felmérés szerint nem éppen haladó szellemű minden fiatal.
Ki tehet erről?

Éskovács Péter, a sütibank- koncepció egyik kidolgozója szerint az érdektelenség, a tájékozatlanság a politikai élet eseményeivel kapcsolatban  azt eredményezheti, hogy az idén májusban tartandó EU- választásoktól nagyszámban maradnak távol a fiatalok. Minderről persze nem azok tehetnek, akik most töltik be 18. életévüket. A hiba a felnőttekben van, akik nem az életkori sajátosságainak, megfelelően fogalmazzák meg mondanivalójukat. A mai döntéshozók gyakorta nem ismerik a faitalok  nyelvezetét. A hivatali, uniós-blikkfanyelven megfogalmazott anyagok információból mit sem értenek a gyerekek. – állítja a Nemzeti Sütibank kitalálója.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo