Az eseményt márciusban, a sárvári fürdőben tartják. Itt különböző Rama margarinnal készített, muffinokat, dollár, euro, és svájci frank alakú édességeket kínálnak majd majd a vendégeknek. A fiatalok a süteményekbe szúrt zászlócskákkal szavazhatnak egy-egy kérdéskörről. Az uniós lobogókat olyan urnákba lehet majd bedobni, amelyek a 18+ korosztályt érintő kérdéseket reprezentálják. Szavazni lehet majd például a külföldön való munkavállalás ügyéről, a nemzetközi egyetemi oktatásban való részvételről és környezetvédelmi kérdésekről is. A voksok alapján próbálják majd előre jelezni a fiatalok választási preferenciáit is. Az akciót egyébként az Európai Parlament támogatásával megvalósuló EPVOKS elnevezésű rendezvénysorozat egyik eseményeként szervezik meg.
Kit érdekel?
Az ilyen játékos „választási hadjáratokra” azért van szükség, mert több kutatás is bizonyítja, hogy az EU fiataljai meglehetősen motiválatlanok politikai, választási ügyekben. Történik mindez annak ellenére, hogy az unió már több sikeres programot is végrehajtott annak érdekében, hogy növelje a fiatalok politikai, társadalmi és közéletben való részvételi hajlandóságát. Az Európa Tanács már 1997-ben prioritásként fogalmazta meg a demokratikus állampolgárságra nevelést. 2004-óta pedig több programot is meghirdettek annak érdekében, hogy a fiatalokban tudatosítsák a demokratikus társadalomban való aktív szerepvállalás fontosságát. Ennek ellenére még mindig megfigyelhető közéletben való részvételi hajlandóság csökkenése.
Éskovács Péter, a sütibank- koncepció egyik kidolgozója szerint az érdektelenség, a tájékozatlanság a politikai élet eseményeivel kapcsolatban azt eredményezheti, hogy az idén májusban tartandó EU- választásoktól nagyszámban maradnak távol a fiatalok. Minderről persze nem azok tehetnek, akik most töltik be 18. életévüket. A hiba a felnőttekben van, akik nem az életkori sajátosságainak, megfelelően fogalmazzák meg mondanivalójukat. A mai döntéshozók gyakorta nem ismerik a faitalok nyelvezetét. A hivatali, uniós-blikkfanyelven megfogalmazott anyagok információból mit sem értenek a gyerekek. – állítja a Nemzeti Sütibank kitalálója.