Sütivel inkább szavaznak a fiatalok?

Egy amerikai példa alapján, muffinok segítségével próbálják rávenni a 18. életévüket idén betöltő fiatalokat arra, hogy menjenek el szavazni! A Nemzeti Sütibank elnevezésű karitatív akció azért szánta rá magát az esemény megszervezésére, mert több kutatás is bizonyítja, hogy az EU fiataljai meglehetősen motiválatlanok politikai ügyekben.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:sxc

Az eseményt márciusban, a sárvári fürdőben tartják. Itt különböző Rama margarinnal készített, muffinokat, dollár, euro,  és svájci frank alakú édességeket kínálnak majd majd a vendégeknek. A fiatalok a süteményekbe szúrt zászlócskákkal szavazhatnak egy-egy kérdéskörről. Az uniós lobogókat olyan urnákba lehet majd bedobni, amelyek a  18+ korosztályt érintő kérdéseket reprezentálják. Szavazni lehet majd például a külföldön való munkavállalás ügyéről, a nemzetközi egyetemi oktatásban való  részvételről és környezetvédelmi kérdésekről is. A voksok alapján próbálják majd előre jelezni a fiatalok választási preferenciáit is. Az akciót egyébként az Európai Parlament támogatásával megvalósuló EPVOKS elnevezésű rendezvénysorozat egyik eseményeként szervezik meg.

Kit érdekel?

Az ilyen  játékos „választási hadjáratokra” azért van szükség, mert több kutatás is bizonyítja, hogy az EU fiataljai meglehetősen motiválatlanok politikai, választási ügyekben. Történik mindez annak ellenére, hogy az unió már több sikeres programot is végrehajtott annak érdekében, hogy növelje a fiatalok politikai, társadalmi és közéletben való részvételi hajlandóságát. Az Európa Tanács már 1997-ben prioritásként fogalmazta meg a demokratikus állampolgárságra nevelést. 2004-óta pedig több programot is meghirdettek annak érdekében, hogy a fiatalokban tudatosítsák  a demokratikus társadalomban való aktív szerepvállalás fontosságát. Ennek ellenére még mindig megfigyelhető közéletben való részvételi hajlandóság csökkenése.

Konzervatív ifjúság
Bár örök népszerűségnek örvend az a felfogás, hogy a mindenkori fiatalok sokkal szabadosabb erkölcsöket követnek, mint felmenőik, úgy tűnik, mégsem mindegyikőjük cipője illik rá ugyanarra a kaptafára. Egy friss felmérés szerint nem éppen haladó szellemű minden fiatal.
Ki tehet erről?

Éskovács Péter, a sütibank- koncepció egyik kidolgozója szerint az érdektelenség, a tájékozatlanság a politikai élet eseményeivel kapcsolatban  azt eredményezheti, hogy az idén májusban tartandó EU- választásoktól nagyszámban maradnak távol a fiatalok. Minderről persze nem azok tehetnek, akik most töltik be 18. életévüket. A hiba a felnőttekben van, akik nem az életkori sajátosságainak, megfelelően fogalmazzák meg mondanivalójukat. A mai döntéshozók gyakorta nem ismerik a faitalok  nyelvezetét. A hivatali, uniós-blikkfanyelven megfogalmazott anyagok információból mit sem értenek a gyerekek. – állítja a Nemzeti Sütibank kitalálója.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo