A divat és az új impulzusok tartják lendületben az ingatlanpiacot

Év elején három-négy hétig visszafogottabb volt a kereslet, majd nyár közepéig emelkedő tendenciát mutatott az ingatlanpiac. 2017-ben új lehetőségek tárultak a magyarok elé, ezek állnak a háttérben.

Idén januárban arra számítottak a szakértők, hogy megáll vagy lelassul az ingatlanárak emelkedése, de ez nem történt meg. A piac júliusig folyamatosan élénkült, majd kicsit megtorpant. Ennek oka, hogy a tehetős többség elutazott nyaralni, a fizetőképes kereslet eltűnésével pedig érzékennyé vált a piac.

Kép: Pixabay

Gadanecz Zoltán, a GDN alapító-tulajdonosa szerint szeptembertől visszatértek az ügyfelek, és visszaállt az év korábbi szakaszában tapasztalt állapot. Ha ilyen jók maradnak a hitelkörülmények, további emelkedésre is lehet számítani. A szakértő kiemelte, a fokozatos növekedés egyrészt az ingatlanpiac megfelelő promótálásának és a már húsz éve elérhető lakástakarék pénztár népszerűsítésének is köszönhető.

„Azokat az embereket is kezdi érdekelni a lakástakarék, akik korábban egyáltalán nem akartak ingatlant vásárolni. A pénzügyi befektetések tulajdonképpen a béka feneke alatt vannak, kis hozamokat lehet elérni a meglévő készpénzekre, miközben a lakástakarék akár harminc százalékot is hoz. Az emberek elkezdtek befektetni, a pénzügyi tanácsadók pedig ráfeküdtek a pénznövelési forma köztudatba emelésére, népszerűsítésére” – magyarázta.

Gadanecz Zoltán felhívta rá a figyelmet, hogy a környező országokban mindössze öt százalék a lakástakarék hozama, mégis van rá kereslet. Minden jel arra utal, hogy a magyarok egyre mobilabbak, ha kell, költöznek a munkahelyük miatt és nem ragaszkodnak a szülőföldjükhöz.

Pörög az európai ingatlanpiac
A következő évek további bővüléssel kecsegtetnek a kelet-közép-európai ingatlanpiacokon. Pozitív fejlemény, hogy az átláthatóság kérdésében is sokat fejlődött a régió – hangzott el egy bécsi szakmai konferencián.
„Rengetegen rájöttek, hogy a várakozás nem megoldás, inkább családostul elköltöznek. A növekedésnek ez a hozzáállás kiváló alapot ad” – mondta.

Szintén lendített a piacon, új impulzus a magyaroknak az Otthonteremtési Közösség néven induló lakástakarékpénztár is, hiszen évtizedek óta nem jelent meg a magyar piacon új állami termék. 2017-ben még nagyobb divattá vált az Airbnb is, amely bár könnyű pénzszerzési lehetőségnek tűnik, nem feltétlenül az. Oda kell adni a kulcsot a vendégnek, meg kell vetni az ágyat, sokat kell dolgozni vele, igaz, többszörös a jövedelem, amit el lehet vele érni egy albérlethez viszonyítva.

„Nagyon könnyű utazni, Budapest a fapados repülőjáratok székhelyévé kezd válni, könnyű minket megközelíteni. A város olcsó, érdekes, jó a promóciója, ezért a külföldieket érdeklik a rövidtávú szállásopciók is. A divat nem múlik el, hanem erősödni fog, ennek köszönhetőek többek közt a belvárosi áremelkedések is” – nyilatkozott Gadanecz Zoltán.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo