Welnessezni rohan a magyar a hosszú hétvégén

Egy átlagos őszi hétvégéhez képest több mint 2,5-szeresére nő a belföldi vendégforgalom az október 23-ai hosszú hétvégén a Szallas.hu előrejelzése szerint. A 10 legnépszerűbb település közül 9 fürdőváros, a lista élén Eger, Hajdúszoboszló és Hévíz áll. Az Év szállása verseny keretében készített friss felmérésből az is kiderült, hogy a vendégek sorrendben a gyógyvíz áldásait, a masszázst és a szaunavilág adta örömöket keresik majd.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Töretlen a hosszú hétvégi kikapcsolódás népszerűsége a belföldi utazók körében: az október 23-ai ünnep nyújtotta háromnapos pihenőre egy átlagos hétvégéhez képest 170 százalékkal több foglalás érkezett. A legnagyobb rohamra Eger, Hajdúszoboszló és Hévíz számíthat, ahol a vendégek leginkább a szállodákat és panziókat töltik majd meg. „Az őszi, hűvösebb időjárás egyértelműen a wellness-szolgáltatásokat is nyújtó szállodáknak, illetve gyógyvizes településeknek kedvez. A most következő hosszú hétvégén átlagosan 41 414 forintot költenek a magyarok szállásra, ami megközelíti az átlagos nyári foglalási értéket” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője.

Így wellnessezik a magyar

A hazai gyógyvíz erejének kihasználása után a magyarok körében a masszázs a legnépszerűbb szolgáltatás, amit a szaunázás követ. Az Év Szállása verseny keretében végzett felmérés szerint a masszázs jellegű szolgáltatásokat elsősorban a 36 év feletti vendégek keresik. A masszőrválasztásnál inkább a szakértelemre, semmint a nemre vagyunk érzékenyek: a férfiak és a nők többsége számára egyáltalán nem számít a masszőr neme. A szaunázás tekintetében is tudatos a magyar: minden második válaszadó ismeri a forróságban egyhuzamban eltölthető optimális időt (10-15 perc), és több mint kétharmaduk az ideális szauna hőmérséklettel (75-90°C) is tisztában van.

A szaunabeli viselet ugyanakkor már gyakran konfliktus forrása, hiszen ezt a szolgáltatást 100 vendégből 5 teljesen pucéran szereti igénybe venni. „Az egyébként Finnországban bevett szokást a magyar vendégek kétharmada nem veszi jó néven, így az sem ritka, hogy ezt szóvá teszik. A teljes pőreséget éppen az ilyen konfliktusok elkerülése végett a legtöbb hazai szálloda szabályzatban tiltja is a vendégeinek” – tette hozzá Szigetvári József.

Kedves vendéglátó, és tisztaság kell a sikerhez
A harmadik negyedévben mintegy 10 százalékkal bővült a belföldi turizmus a Szallas.hu adatai alapján. Az elmúlt három hónap egyértelmű nyertese Somogy megye, mely a belföldi vendégek közel 16 százaléka számára biztosított szálláshelyet. A vendégek elégedettségének három alappillére a vendéglátó kedvessége, a foglalás során megadott leírásoknak megfelelő szolgáltatások és a tisztaság.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo