Van olyan szegmens, ami a válságban is megy

Az általános gazdasági regresszió látszólag homogén masszájában igen kevés szó esik azokról a piaci szereplőkről, akik a válság ellenére is prosperálnak, sőt – jelentős növekedést tudhatnak maguk mögött. Az egyik ilyen a hazai játékpiaci szereplők sikersztorija – érdemes közelebbről is megszemlélni a miérteket.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

A hazai játékpiaci szektor prosperálása azért is számít sikertörténetnek, mert a KSH adatai szerint az elmúlt években tovább folytatódott a negatív, demográfiai tendencia, vagyis 2009 és 2011 között évről évre kevesebb gyerek született, mintegy 8,7 százalékkal kevesebben, mint a korábbi években. Emellett az átlagkeresetek és a reálbérek csökkenésének, illetve az évről évre növekvő munkanélküliségi rátának is látszólag azt a tendenciát kellene erősítenie, hogy a gyerekjátékokra fordított kiadások lassan, de biztosan szivárognak át a háztartások luxuskiadásainak területére.

Ezzel szemben, az elmúlt évek tapasztalatai alapján éppen azt állapíthatjuk meg, hogy a nagyobb hazai játékforgalmazó cégek folyamatos növekedést könyvelhettek el. A terület hazai piacvezetője – a Formatex Kereskedelmi Kft. – például 2007-ben még 12 foglalkoztatottal és 8 televízióban reklámozott játékmárkával szerepelt, 2012-re viszont már több mint a duplájára nőtt. Foglalkoztatottainak száma elérte a 30-at, míg az általa forgalmazott márkák száma 17-re növekedett és újabb növekedéseket ütemeztek be a 2013-as üzleti évre.

Ezek a hírek nem csak azt mutatják, hogy a magyarok nem szívesen spórolnak a számunkra legfontosabbak elégedett boldogságot sugárzó arcán, de azt is, hogy az itthon jelenlévő világmárkák mellett, párhuzamos, sőt egyre inkább növekvő térnyerésre képesek a játékpiac hazai szereplői.

Forrás: Gyermekvilág Élményhétvége

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo