Van olyan szegmens, ami a válságban is megy

Az általános gazdasági regresszió látszólag homogén masszájában igen kevés szó esik azokról a piaci szereplőkről, akik a válság ellenére is prosperálnak, sőt – jelentős növekedést tudhatnak maguk mögött. Az egyik ilyen a hazai játékpiaci szereplők sikersztorija – érdemes közelebbről is megszemlélni a miérteket.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:sxc

A hazai játékpiaci szektor prosperálása azért is számít sikertörténetnek, mert a KSH adatai szerint az elmúlt években tovább folytatódott a negatív, demográfiai tendencia, vagyis 2009 és 2011 között évről évre kevesebb gyerek született, mintegy 8,7 százalékkal kevesebben, mint a korábbi években. Emellett az átlagkeresetek és a reálbérek csökkenésének, illetve az évről évre növekvő munkanélküliségi rátának is látszólag azt a tendenciát kellene erősítenie, hogy a gyerekjátékokra fordított kiadások lassan, de biztosan szivárognak át a háztartások luxuskiadásainak területére.

Ezzel szemben, az elmúlt évek tapasztalatai alapján éppen azt állapíthatjuk meg, hogy a nagyobb hazai játékforgalmazó cégek folyamatos növekedést könyvelhettek el. A terület hazai piacvezetője – a Formatex Kereskedelmi Kft. – például 2007-ben még 12 foglalkoztatottal és 8 televízióban reklámozott játékmárkával szerepelt, 2012-re viszont már több mint a duplájára nőtt. Foglalkoztatottainak száma elérte a 30-at, míg az általa forgalmazott márkák száma 17-re növekedett és újabb növekedéseket ütemeztek be a 2013-as üzleti évre.

Ezek a hírek nem csak azt mutatják, hogy a magyarok nem szívesen spórolnak a számunkra legfontosabbak elégedett boldogságot sugárzó arcán, de azt is, hogy az itthon jelenlévő világmárkák mellett, párhuzamos, sőt egyre inkább növekvő térnyerésre képesek a játékpiac hazai szereplői.

Forrás: Gyermekvilág Élményhétvége

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo