Van olyan szegmens, ami a válságban is megy

Az általános gazdasági regresszió látszólag homogén masszájában igen kevés szó esik azokról a piaci szereplőkről, akik a válság ellenére is prosperálnak, sőt – jelentős növekedést tudhatnak maguk mögött. Az egyik ilyen a hazai játékpiaci szereplők sikersztorija – érdemes közelebbről is megszemlélni a miérteket.

Kép:sxc

A hazai játékpiaci szektor prosperálása azért is számít sikertörténetnek, mert a KSH adatai szerint az elmúlt években tovább folytatódott a negatív, demográfiai tendencia, vagyis 2009 és 2011 között évről évre kevesebb gyerek született, mintegy 8,7 százalékkal kevesebben, mint a korábbi években. Emellett az átlagkeresetek és a reálbérek csökkenésének, illetve az évről évre növekvő munkanélküliségi rátának is látszólag azt a tendenciát kellene erősítenie, hogy a gyerekjátékokra fordított kiadások lassan, de biztosan szivárognak át a háztartások luxuskiadásainak területére.

Ezzel szemben, az elmúlt évek tapasztalatai alapján éppen azt állapíthatjuk meg, hogy a nagyobb hazai játékforgalmazó cégek folyamatos növekedést könyvelhettek el. A terület hazai piacvezetője – a Formatex Kereskedelmi Kft. – például 2007-ben még 12 foglalkoztatottal és 8 televízióban reklámozott játékmárkával szerepelt, 2012-re viszont már több mint a duplájára nőtt. Foglalkoztatottainak száma elérte a 30-at, míg az általa forgalmazott márkák száma 17-re növekedett és újabb növekedéseket ütemeztek be a 2013-as üzleti évre.

Ezek a hírek nem csak azt mutatják, hogy a magyarok nem szívesen spórolnak a számunkra legfontosabbak elégedett boldogságot sugárzó arcán, de azt is, hogy az itthon jelenlévő világmárkák mellett, párhuzamos, sőt egyre inkább növekvő térnyerésre képesek a játékpiac hazai szereplői.

Forrás: Gyermekvilág Élményhétvége

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo