Olaszország a legmenőbb célpont

Évről évre egyre többen döntenek úgy, hogy a téli szünidő másfél-kéthetes időszakát külföldön töltik. Az utazási irodák ajánlatait böngészve látható, hogy immár feltűntek a last minute ajánlatok is, melyek kedvezményei kompenzálhatják az ilyenkor jellemző, akár 30-40 százalékos felárat. Az Utazasnet.hu felmérte, hogy melyek az idei legnépszerűbb év végi célpontok az oldalain, emellett összegezte a kapcsolódó foglalási tapasztalatokat is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A téli szünidei foglalások mintegy fele olaszországi célpontokra (főként Rómába, Szicíliába és Toszkánába vezető utakra) irányul. Emellett ebben az időszakban – különösen szilveszterkor - igen népszerűek a közép-európai városokba (például Prága, Krakkó) szervezett utazások is: az érintett programok negyede ezeket célozza. A fennmaradó 25 százalékon a Máltára, a Távol-Keletre és egyéb egzotikus területekre vezető utak osztoznak. A síutak kedvelői a tapasztalatok szerint jórészt magánszervezésben oldják meg az utazást.

Kép: Pixabay

„A karácsonyi és szilveszteri utakat már előteljesen akciózzák az irodák, egyelőre 10-20 százalék a jellemző kedvezmény, de ez az utolsó néhány napon akár 30-40 százalékra is felmehet – mutat rá Gyerő Krisztina, a Netrisk.hu utazási üzletágának vezetője. – Mindez azt jelenti, hogy megfelelő időzítéssel ellensúlyozható a kiemelt időszaknak járó, hasonló mértékű felár, amit olyan célpontokon is alkalmaznak, ahol egyébként egyik ünnepet sem tartják számon.”

Bár az egzotikus, trópusi és szubtrópusi országokba sokan utaznak a téli hónapokban (december és március között zajlik az ilyen utak több mint 40 százaléka), a szünidei időszakra relatíve kevesen foglalnak ilyen utakat. Ebben bizonyára szerepe van annak, hogy távolabbi utaknál célszerű hosszabb időtartamot választani. Az árak nagy részét ilyenkor ugyanis a repülőjegy teszi ki: egy középkategóriájú thaiföldi utazás például mindössze 50-80 ezer forinttal kerül többe fejenként, ha egy hét helyett két hétre foglalunk.

Klasszikus last minute utazásokat az árkedvezmény ellenére viszonylag kevesen kockáztatnak, hiszen egyáltalán nem biztosított, hogy a kinézett útra foglalható helyek nem fogynak el az utolsó hetekre. Az Utazasnet.hu tapasztalatai szerint az ügyfelek 20 százaléka már több mint három hónappal az utazás előtt elintézi a foglalást. 2-3 hónappal korábban 15, míg 1-2 hónappal előbb 30 százaléknyian intézkednek róla, hogy legyen foglalásuk. A last minute lehetőségekkel tehát a gyakorlatban eleve az utasok harmada tud élni, közülük is azok érhetik el a maximális, 30-40 százalékos engedményt, akik kivárják a két héten belüli foglalást (15 százalék).

Síelni járunk a sógorokhoz
A külföldi turisztikai célú utazások legnépszerűbb célpontja a magyarok körében Ausztria mind a nyári, mind a téli hónapokban. Ausztrián belül is a legkedveltebb Stájerország. A magyar utazók többsége télen az aktív kikapcsolódást választja, így elsősorban kirándulni, túrázni, síelni és snowboardozni, várost nézni mennek.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo