Kötelező-biztosítás: az idei kampány mindent borítani fog!

A személyautók átlagos köteleződíja 2013 negyedik negyedévének küszöbére 15 százalékkal drágult a díjhirdetési liberalizáció bevezetése, január elseje óta. Az év végi kampány azonban akár 50 százalékot megközelítő díjzuhanást is hozhat az évközi díjszinthez képest.

A Netrisk Kgfb-index tanúsága szerint az átlagdíjak az idei tavasz derekán, egy jelentős díjemelkedés nyomán álltak be a 23 ezer forint körüli értékre, azóta – immár közel fél éve – ezen a szinten stagnálnak. A különféle teljesítmény szerinti bontásból (kis-, közép- és nagykategória) kitűnik, hogy a legnagyobb növekedést az elmúlt kilenc hónapban a 150 kW feletti teljesítményű autók köteleződíja produkálta, amely minden bonus-kategóriában csaknem a harmadával drágult.

A féléves adatokhoz képest azonban jelentős korrekciók zajlottak le az egyes szegmensekben. Míg félévkor még minden teljesítménykategóriánál a B10-es besorolású autóknál észlelhettünk nagyobb mértékű (a nagykategóriánál például közel 60 százalékos) díjemelkedést, mára ez a tendencia mindenhol megfordult, és ismét a kedvező kártörténeti besorolású járművek preferálását tapasztalhatjuk.

Erősödhet a biztosítók versenye a kkv-k kegyeiért
Nehéz év volt a 2012-es év a biztosítási piac számára, és 2013-ra vonatkozóan sincsenek optimizmusra okot adó jelek. A szakemberek szerint nyugvópontra érhet az elmúlt évek kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) és casco árversenye, és akár díjnövekedés is elképzelhető a gyengébben teljesítő szegmensekben, az életbiztosítások díjbevétele azonban várhatóan tovább csökken. Vélhetően erősödik a verseny a kis- és középvállalatok kegyeiért, mivel ez a célcsoport egyre több biztosítónál stratégiai fontosságúvá vált.
„A időszak elején tapasztalható aktív kísérletezést követően a díjstruktúra viszonylag állandósult – értékeli az elmúlt hónapok fejleményeit Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. – Az év eleje óta összesen 44 tarifaváltoztatást jelentett be a piacon szereplő 15 biztosító, ezek több felére azonban még a március-áprilisi időszakban került sor.”

Az idei kötelezőkampányban még mindig a hazai gépjárműállomány több mint fele, kétmillió jármű érintett: ennyi kötelező biztosításnak az évfordulója esik az év végére. Továbbra is intenzív lesz tehát a kampány, amelynek során a Netrisk várakozásai szerint idén is mintegy 400-450 ezer biztosítóváltásra kerül sor.

A kampány időszakára a legtöbb biztosító várhatóan új díjtarifát hirdet majd, melyet az utolsó pillanatig igyekszik titokban tartani. Így az új díjakról várhatóan a jogszabály által biztosított legkésőbbi időpontban, november 2-án értesülhetnek az érintett autósok, akiknek ezt követően csaknem egy hónapjuk lesz eddigi biztosításuk felmondására.

A kiélezett kampány hatására az időszak során kötött szerződések átlagdíja ismét jóval az évközi díjak szintje alatt, várhatóan 12-13 ezer forint körül alakul majd, ami a tavalyi kampányidőszakban kötött szerződések  átlagdíjánál ugyan kissé magasabb, de a Kgfb-indexben időszakosan így is közel 50 százalékos zuhanást okozhat majd.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo