Kedves vendéglátó, és tisztaság kell a sikerhez

A harmadik negyedévben mintegy 10 százalékkal bővült a belföldi turizmus a Szallas.hu adatai alapján. Az elmúlt három hónap egyértelmű nyertese Somogy megye, mely a belföldi vendégek közel 16 százaléka számára biztosított szálláshelyet. A vendégek elégedettségének három alappillére a vendéglátó kedvessége, a foglalás során megadott leírásoknak megfelelő szolgáltatások és a tisztaság.

Kép: Pixabay

Ismét rekord negyedévet zárt a belföldi turizmus – a Szallas.hu elemzése alapján 10 százalékos volt a bővülés 2014 hasonló időszakához képest. „A vendégéjszakák számát vizsgálva az 1 éjszakás kiruccanások népszerűbbek lettek, mintegy 4 százalékkal bővültek, így az elmúlt három hónapra is igaz volt a korábbi évek tapasztalata: inkább többször megyünk rövidebb időre – az összes foglalás kétharmada 1-3 éjszakás kikapcsolódásra szólt” – mondta Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.

A legnépszerűbb települések rangsorában nem történt változás 2014-hez képest: Siófok, Budapest, illetve Hajdúszoboszló volt a leggyakoribb választás a vendégek körében. A megyék közül a nyári szezont egyértelműen Somogy zárta a legjobban, a dobogós helyezések sorában Pest, illetve a Balaton északi partjáig érő Veszprém megye következett. Az elmúlt negyedévben e három régió a belföldi turizmus 37 százalékát adta, a legtöbb nyaraló egyébként Budapestről, Debrecenből, illetve Szegedről érkezett.

Ez kell nekünk: kedvesség, valós leírás, tisztaság

Habár a foglalási érték tekintetében rendkívül széles volt a skála – a legnagyobb meghaladta az 1,7 milliót, de volt, aki talált szállást mindössze 1000 forintért –, egy alkalommal átlagosan 53 005 forintot költöttünk szálláshelyre. Az elmúlt negyedévben a legnagyobb növekedést – 9 százalékot – a 4-5 csillagos hotelek érték el, míg a 2 csillagos szállodák népszerűsége csökkent leginkább” – mondta Varga Zoltán. A szakember hozzátette, a SZÉP-kártyák népszerűsége töretlen: közel minden 7. foglalás esetében ezzel egyenlítik ki a vendégek a számlát, melyek átlagosan 48 049 forintról szólnak.

A pozitív vélemények között leggyakrabban a vendéglátó kedvessége jelenik meg, amit az "azt kaptuk, amit ígértek" típusú mondatok, illetve a szállás tisztaságára tett kedvező utalások követnek. Ha egy szálláshely étkezési lehetőséget is kínál, annak minőségére szintén érdemes odafigyelni, hiszen a visszajelzések alapján a vendéget a hasán keresztül is le lehet nyűgözni. „Negatívumként általában épp az jelenik meg, ami egy jó vendégértékelésben pozitív előjellel szerepel. Ezenkívül gyakran a nem megfelelő hőmérséklet okoz bosszúságot a nyaralóknak" – mondta Varga Zoltán.

Az év hátralévő részében a wellness-szolgáltatásokat kínáló szálláshelyek örülhetnek leginkább, s ehhez kapcsolódóan azok a települések, melyek neves termálfürdőt üzemeltetnek. Az előfoglalási adatok alapján így sorrendben Budapest, Eger, Gyula, Miskolctapolca, illetve Hajdúszoboszló számíthat majd a legtöbb vendégre.

Nagyon megy a turizmus, de meddig?
A nemzetközi turizmusban legjelentősebb európai úti célok közül Magyarországon regisztrálták a második legnagyobb növekedést a külföldi turisták számában 2015 első felében. A nyári szezon valószínűleg rekordot döntött az ágazatban – kérdés meddig marad így.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo