Indul a hajrá! Az utolsó tíz napban vált az autósok fele

Immár csak alig egy hete maradt az autósoknak arra, hogy eldöntsék: év végi évfordulós kötelező biztosításukat lecserélik-e vagy sem. Az igazi hajrá csak most kezdődik: az autósok 47 százaléka az előző két évben is az utolsó tíz napra hagyta a döntést.

Ilyenkor vált az autósok többsége - Kép: SXC

A Posta november 18-áig érvényes díjkedvezményének megszűnése jelentősen átrendezte a szerződések biztosítók szerinti megoszlását: a még mindig második Posta az elmúlt három napban a korábbi 27 százalék helyett már csak a szerződések 9 százalékát szerezte meg. Az átrendeződés tovább erősítette az Allianz hegemóniáját, miközben a változásnak további haszonélvezői elsősorban a K&H, a Groupama és az Astra biztosítók lettek.

Az elmúlt évek statisztikái is azt támasztják alá, hogy az autósok szeretik az utolsó napra hagyni döntésüket a jövő évi kgfb-szerződésükről. A biztosításváltások csaknem fele november utolsó tíz napjában zajlott le, miközben mindkét évben az utolsó négy napra esett az összes váltás 28 százaléka.

„Idén is hasonló tendenciára számítunk – jelentette ki Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. – Mindez azt is jelenti, hogy a további időszakban még jelentősen változhat az új szerződések megoszlása az élbolyban található biztosítók között, mivel egyikük épp a napokban vezetett ki egy igen jelentős kampányidőszaki kedvezményt.”

Első alkalommal változik díjkedvezmény kampányidőszak közben

A Posta idei újítása a korán ébredő autósokat jutalmazta 20 százalékos díjkedvezménnyel. Erre mindazok jogosultak voltak, akik szerződésüket november 18-ig megkötötték. E kedvezmény megszűnése azonban november 18-át követően jelentősen átrendezi a szerződések biztosítók szerinti megoszlását.

Kgfb: már nem akkora üzlet a váltás
Ezen a héten minden érintett autósnak meg kellett kapnia a következő időszakra vonatkozó díjértesítőjét a biztosítójától. A Netrisk.hu az év végi évfordulós vizsgált szerződések 77 százalékában magasabb indexdíjat kapott ajánlatként az idei időszakhoz képest, több mint negyedük esetében az emelkedés meghaladta a 2500 forintot.
A Posta ugyan továbbra is második helyen áll, de az új szerződéseknek immár nem a 27, csupán a kilenc százalékát szerezte meg az elmúlt három nap során. Részesedésének csökkenése egyrészt az eddig is magasan vezető Allianz pozícióját erősítette, miközben a változásnak további hasznélvezői elsősorban a K&H, a Groupama és az Astra biztosítók lettek.

Az időszaki díjkedvezmény ugyanakkor csupán egy a számos egyéb, összességében akár 40 százalékot is meghaladó díjcsökkenést eredményező kedvezmények közül. A Netrisk adatai szerint az idei szerződések esetében az alábbiak voltak a legnépszerűbbek:

Az e-kommunikációs kedvezménnyel a szerződők több mint kétharmada élt, ami egy online közvetítői felület esetében nem meglepő fejlemény. A kampányidőszaki kedvezmények mintegy fele kapcsolódott eddig a Posta szerződéseihez, vélhetően tehát ennek kiesésével az időszak végére összességében a kampánykedvezmények súlya csökenni fog. Szintén sok autós, a szerződők 38 százaléka él ugyanakkor azzal a lehetőséggel, hogy egyösszegű vagy féléves díjfizetés esetén további kedvezményben részesülhet.

 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo