Használt kocsit vesz a magyar

Idén több használt autó kelhet el, mint a válság előtti években, miközben az átlagár növekedése is megállni látszik. Azok jártak jól, akik eddig vártak egy nagykocsi, vagy terepjáró vásárlásával, ezekben a kategóriákban ugyanis csökkentek az árak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az elmúlt három hónap során eddigi csúcsáról is magasabbra kapaszkodott a Használtautó-index: az elkelt használt személygépkocsik összértékének változását jelző mutatószám a harmadik negyedévben további közel négy százalékponttal, 125,8 százalékra emelkedett. Az elmúlt hónapokban az árak gyakorlatilag nem változtak, így az index értékét a gazdát cserélő járművek mennyisége növelte. A piac pezsgését jelentősen élénkítette, hogy az uborkaszezon ellenére a második negyedévi szinthez képest további 12 százalékkal bővült a használt autók importja.

„A Használtautó-index egy évvel ezelőtt került tartósan is a 2009 első negyedéves szint fölé, azóta pedig lendületes emelkedés során immár 26 százalékkal a válság kezdetén mért szint fölé tudott kapaszkodni – mutat rá Fodor László, a Használtautó.hu marketingvezetője. Egyelőre nem látszik jele annak, hogy a trend a következő negyedévek során megfordulna, bár az átlagár növekedése az utolsó három hónapban már megállt, így a piac összforgalmát már csak a gazdát cserélt személyautók mennyisége tudta növelni.”

(Az elektromos és hibridautók értékesítése még százalékban ki sem fejezhető Magyarországon, de néhány éven belül nálunk is eljöhet az aranykor!)

A kisebb kategóriákban számottevőbb az éves drágulás

Noha ebben a negyedévben gyakorlatilag nem változott, egy év alatt 5 százalékot nőtt a használt autók hirdetési átlagára. Ennek oka leginkább az év elején bevezetett vagyonszerzési illeték, mert az emiatt drágábbá vált import a belföldi kínálat árát is felnyomta. Ennek mértéke azonban az egyes kategóriákban jelentősen eltért. Alapvető tendenciaként azt tapasztaljuk, hogy a kisebb kategóriák esetében volt a legszámottevőbb a drágulás, míg a legnagyobb autóknál: a nagykocsiknál és a terepjáróknál kisebb átlagárcsökkenés is lezajlott.

A legnagyobb mértékben, 11 százalékkal a piac legnagyobb szeletét jelentő alsó középkategóriás autók ára nőtt. A szintén komoly súllyal szereplő mini és kisautók, illetve a középkategória felsőbb részeibe tartozó autók esetében 3-4 százalékos áremelkedés történt. A használt nagykocsik ugyanakkor 3, míg a használt terepjárók átlagosan 8 százalékkal lettek olcsóbbak, mint egy éve.

Még tovább csökkenhetnek az árak

Bár a csúcson lévő euró-árfolyam az év elejéhez képest némileg visszafogta a használtautó-importot, a behozatal volumene ismét havi 8-9000 darabra szökött, ami majdnem minden hónapban közel 40 százalékkal haladja meg a tavalyi szintet. Az új autók piacának bővülése is 20 százalék felett jár, így az év végére a forgalomba helyezett új autók száma akár a 70 ezret is elérheti.

E két tényező továbbra is kedvező hatással lesz a használtautó-piac aktivitására. Az átlagár növekedése ugyanakkor az utolsó negyedévre már akár csökkenésbe is átfordulhat, hosszabb távon ugyanis erre az értékre már nem az illeték bevezetése, hanem az a tény gyakorol hatást, hogy egyelőre még egyre idősödik a hazai személygépkocsi-állomány.

Egy bukás krónikája
Közel egymilliárd dollár tőkebefektetéssel és világmegváltó vízióval vágott bele Shai Agassi izraeli startuper a Better Place elnevezésű vállalkozásba. Az olcsó elektromos autókat ígérő vállalkozót a világot forradalmi módon átalakító startupként tartották számon egészen a 2013 májusában bekövetkezett bukásig. Íme, egy 21. századi tanmese.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo