Ha nyaralásról van szó, szívesen fizetünk előre

Több időnk marad a pihenésre, ha a nyaralás előtti teendők egy részét online intézzük – derült ki a MasterCard legújabb kutatásából. A megkérdezettek 84 százaléka úgy nyilatkozott, hogy előre kifizeti a szállását az interneten, 54 százalékuk pedig online rendezi a közlekedéssel kapcsolatos költségeket is.

Kép: SXC

A MasterCard a magyarok nyaralási szokásairól készített nem reprezentatív internetes felmérést, amelyből kiderül, hogy válaszadó honfitársaink szívesen intézik online a nyaraláshoz kapcsolódó legfontosabb teendőket. A megkérdezettek nagy része előre, online fizeti ki a szállással és közlekedéssel kapcsolatban felmerülő költségeket, csaknem egyötödük (18%) pedig előre megvásárolja a különböző belépőjegyeket is. Így kevesebbet kell külföldön költeniük, és a további költségeket is egyszerűbb kalkulálni.  A felkészülés során a válaszadók többsége (57%) annak is utánajár, hogy a célországban van-e lehetőség bankkártyás fizetésre.

A túlnyomó többség (94%) elviszi magával a bankkártyáját külföldi útjára is, sőt 36 százalékuk úgy indul útnak, hogy túlnyomórészt a plasztikkal szeretne fizetni, és csak vészhelyzetre vált egy kevés készpénzt. Nem meglepő tehát, hogy a tavalyi évhez képest csökkent azok száma, akik valutát vásárolnak utazásuk előtt: a megkérdezettek körében idén tízből már csak heten kerestek fel pénzváltót vagy bankfiókot e célból, míg 2014-ben tízből nyolcan váltottak pénzt.

„Még mindig számos tévhit él az emberekben a külföldi bankkártya-használatot illetően. Ilyen gyakori félreértés például, hogy a határainkon kívüli kártyás vásárlás drágább, mint itthon, de olyanok is vannak, akik nem tudják, hogy külföldön is használhatják kártyájukat. Örömmel látjuk azonban a felmérésből, hogy egyre többen ragaszkodnak vakációjuk idején is a gyors, kényelmes és biztonságos fizetéshez, hiszen kis túlzással szinte mindenki elviszi magával kártyáját a nyaralásra” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója.

A többség inkább vásárlásra használja bankkártyáját külföldön, a megkérdezetteknek csupán 10 százaléka vett fel vele készpénzt. A legtöbben (73%) boltokban fizetnek vele, de tízből hatan az éttermekben és a kávézókban is plasztikkal egyenlítik ki számlájukat. A külföldön is aktív kártyabirtokosok megközelítőleg kétharmada vallott úgy, hogy a készpénzmentes fizetést választotta, ahol csak lehetősége nyílt rá.

A válaszadó turisták többsége azonban a külföldi készpénzhasználat hátulütőivel is szembesült már. A megkérdezettek kétharmadával előfordult már utazása során, hogy nagyobb mennyiségű aprópénz maradt nála nyaralás végén. Egynegyedük több mint 100 euró (31 000 Ft) elköltetlen valutával,  a válaszadók fele pedig ez alatti összeggel tért haza legutóbbi útjáról, és csupán negyedük vallott úgy, hogy minden készpénzét elköltötte.

Szabi alatt is dolgozik a magyar
A munkavállalók többségének még a szabadsága alatt is rendelkezésre kell állnia, ha céges ügyben keresik, bár a megkérdezettek fele egyáltalán nem örül annak, ha az irodán kívül munkával kell foglalkoznia. A Randstad Workmonitor legfrissebb adatai szerint a munkahelyi nyomás ellenére csupán minden harmadik alkalmazott érzi úgy, hogy a nyaralás alatt is reagálnia kell a hivatalos levelekre, hívásokra.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo