Egy hetet sem nyaraltunk a nyáron

Egyre kevesebben utaznak el egy egész hétre nyaralni, a magyarok többsége csak 3-4 éjszakára foglalt belföldi szállást az idei nyáron, de a kánikula kárpótolta a szállásadókat a hideg tavaszért. Már minden ötödik foglaláskor SZÉP-kártyával fizettünk, a legnépszerűbb úti cél pedig Siófok volt.

A Balaton a legnépszerűbb - Kép: SXC

Jelentősen, 4-5 százalékkal csökkent a hat vagy hét éjszakára szóló belföldi szállásfoglalások aránya az előző év nyarához képest a Szallas.hu statisztikái szerint. „A magyarok kétharmada csak hosszú hétvégére foglalt szállást az idei főszezonban, úgy tűnik, a tehetősebbek is inkább többször rövidebb időre utaznak el” – magyarázta az eredményeket Szigetvári József, a portál ügyvezetője. Az átlagos foglalás az idei nyáron 3 vendégéjszakára szólt, és 50 000 forintba került. (Ennek ellenére jelentősen javult a kapacitások kihasználtsága is.)

Megugrott ugyanakkor a SZÉP-kártya felhasználásának aránya: a statisztikák alapján a főszezonban minden ötödik szállást így fizettek ki. „A SZÉP-kártyával fizetők ráadásul többet költöttek szállásra, az átlagos foglalási érték 57 000 forint volt, a szállásadóknak tehát megéri ilyen fizetési lehetőséget biztosítaniuk” – tette hozzá Szigetvári József. A tavalyi nyárhoz képest 5 százalékkal növekedett az együtt utazók száma, valószínűleg a költséghatékonyságot szem előtt tartva mentek együtt nyaralni nagyobb társaságok. (Az adatok szerint a Szép Kártya tolja a magyar turisztikai szektort.)

Budapestről balatoni apartmanba vágynak

A portál ügyvezetője szerint nyáron mindig az apartmanok és vendégházak keresettebbek, idén például csak a nyaralók 40 százaléka választott valamilyen szállodát. „A tapasztalataink szerint azonban a hoteltulajdonosok is jó szezont zártak. A hosszú kánikula kárpótolt a hideg tavaszért, július közepétől augusztus 20-ig a Balaton partján és a népszerű fürdővárosokban a szállodák is teltházzal üzemeltek” – mondta Szigetvári József. Az ügyvezető hozzátette, hogy az adatok alapján éves szinten 8 százalékos növekedést jósol 2013-ra a belföldi szálláspiacon.

A statisztikák szerint a legtöbben Budapestről utaztak nyaralni, a főváros után Debrecen, Győr, Miskolc, illetve Szeged „adta” a legtöbb belföldi vendéget. Budapest a legnépszerűbb célpontok listáján is a hetedik helyen áll, a nyár legnagyobb nyertese azonban kétségkívül a balatoni régió volt: a foglalások alapján a legnépszerűbb utazási célpontoknál tízből öt található a magyar tenger partján.

„Az Év Szállása verseny jelenlegi állása azonban kicsit más képet mutat: a települések közötti harcban a harmadik helyre küzdötte fel magát Csesznek, és Szeged is sokat javított helyezésén, míg Balatonfüred és Siófok veszített pozíciójából” – jegyezte meg Szigetvári József. A versenyben jelenleg Hajdúszoboszló áll az élen, de a szavazás november közepéig tart, így még változhat az Év Turisztikai Települése címért versengők sorrendje.

 

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo