Egy hét és vége a kampánynak

Várhatóan több mint 200 ezer autós cseréli le jelenlegi biztosítóját a jövő hét végével záruló kötelező kampányban. Ez egyben azt is jelenti, hogy 1,8 millió autós - bár évfordulója még december 31-re esik – ezúttal nem fog biztosítót váltani. Ez és az üzemanyag-fogyasztás újabb nagyarányú emelkedése komoly díjemelési hullámot indíthat el a hazai KGFB piacon.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

Átlagosan 4.600 forintos megtakarítás és 10.800 forintos éves átlagos díj mellett utolsó hetébe fordul az idei kötelező kampány. A több százezer váltónak ugyan 600 forinttal alacsonyabb az átlagos díja, mint a tavalyi kampányban 11.400 forinton váltóké, a váltók száma ugyanakkor jelentősen tovább csökken. Mindez azt mutatja, hogy - szemben a korábbi évek bőségzavarával - az autósok közül már kevesen találnak maguknak igazán vonzó kötelező biztosítási ajánlatot. Az autósok nagyobb része (közel 90%-a) így díjemeléssel kénytelen szembenézni jövőre.

Az is látszik ugyanakkor, hogy az autósok minden eszközzel igyekeznek csökkenteni a díjaikat. Idén először fordul elő, hogy a (45%-ban választott) és korábban legnépszerűbbnek számító csekkes díjfizetéssel szemben a váltók közül többen (mintegy 49%-ban) választják már az olcsóbb díjat eredményező átutalásos díjfizetést. Ugyanígy soha nem látott magasságokba emelkedett az éves, egyösszegű díjfizetést választók aránya is (68%). Az éves/átutalásos díjfizetés választása együtt eredményezi a legolcsóbb díjat a legtöbb biztosító tarifájában.

A Biztosítás.HU szerint az, hogy az ügyfelek többsége elfogadja az egyénenként kismértékű (átlagosan 1-2 ezer forintos) díjemelést, a jövőre nézve felbátoríthatja a biztosítókat és további, a szakértők szerint gyorsuló mértékű díjemeléshez vezethet. A díjemelések miatt most mintegy 3 milliárd forinttal növekvő kötelező díjbevételekre azonban - az üzemanyag-fogyasztás emelkedése miatt - szükségük is lesz a biztosítótársaságoknak.

Az októberi adatok alapján ugyanis 6%-kal tovább nőtt a hazai benzinfogyasztás az előző év hasonló időszakához képest és elérte a havi 150 millió litert, miközben a téli hónapok közeledtével éppen csökkennie kellett volna. Mindez több úton lévő gépjárművet és ennek megfelelően növekvő kötelező és CASCO biztosítási károkat jelent a jövőre nézve.

Olcsóbb lehet a kötelező, ha összehangoljuk a biztosításainkat
Javában tart a kötelező biztosítási kampány, ami az előrejelzések szerint mindegyik társaságnál a díjak emelésével jár. Van viszont lehetőség a kötelező árának csökkentésére is. Az együttkötési kedvezmények jelentősen lefelé módosíthatják a kötelező díját, illetve azzal is spórolhatunk, ha interneten keresztül kommunikálunk.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo