Drágábban nyaralunk az idén

A trivago.hu utazási weboldal felmérése szerint a magyarok idén többnyire ugyanazokat az úti célokat keresik meg a nyáron, mint tavaly, de átlagosan többet hajlandók költeni a szállásra.

Kép: SXC

A népszerű úti célok tekintetében nem történt jelentős változás. Belföldön továbbra is Siófokra kíváncsiak a legtöbben, akárcsak tavaly. Budapest viszont hátrébb szorult a második helyről, 2015 nyarán ugyanis Balatonfüred szállásai a második legkeresettebbek. A jelentős fürdővárosok többsége idén is a top 10 úti cél között van.

A határokon túli szállást kereső magyarok körében Olaszország Rómával az első helyen továbbra is a legnépszerűbb. A horvát riviéra városai, Dubrovnik, Poreč és Rovinj a tavalyi nyárhoz hasonlóan idén is a top 10-ben van, akárcsak az olyan európai nagyvárosok, mint Párizs, Barcelona vagy London.

Többet fizetünk, és hosszabb időre utazunk

A weboldal tavalyi adatai szerint az összes szálláskeresést figyelembe véve 2014 nyarán a magyarok átlagosan 26 500 forintot (2 fő/éj) voltak hajlandók szállásra költeni, a hosszabb, minimum egyhetes nyaralások esetében a szállásra szánt összeg (amennyiért a szálláskeresők átlagosan megtekintettek egy ajánlatot) 217 500 forint volt. Bár az ár még mindig a leggyakrabban használt keresési feltétel, de ezúttal valamivel többet szánunk szállásra.

A magyar utazók idén 27 300 forintot hajlandók költeni éjszakánként, hosszabb kikapcsolódás esetén pedig átlagosan 262 600 forintot szánnak kosztra és kvártélyra. A nyaralással eltöltött idő is megnőtt tavalyhoz képest. 2014-ben átlagosan 3-4 napra kerestünk szállást, míg idén 5-6 nap a pihenésre szánt idő.

A finnek és lengyelek körében vagyunk legnépszerűbbek

A kedvelt magyar úti célok szállásait a külföldiek közül is sokan keresik majd fel 2015 nyarán. A magyar szállások idén arányában a finneket és lengyeleket érdeklik leginkább, de a tavalyi évhez hasonlóan nagy számban kattintanak a szálláshelyekre németek, olaszok és osztrákok is.

Mit importáljunk Kínából? Kínaiakat!
A kínai kiutazó turisták számának exponenciális növekedése több évtizedre való befektetési témát kínál. Az elmúlt évben 110 millió kínai turista kelt útra, és a várakozások szerint ez a szám öt éven belül meg fog duplázódni. Ezek a turisták több milliárd dollárnyi vásárlóerőt visznek magukkal külföldre, és jó ütemben haladnak afelé, hogy számos országban ők váljanak a legtöbbet költő csoporttá.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo