Csendes kampányban is százával váltanak az autósok

Csendesen indult a kgfb-kampány, holott százak kötöttek új szerződést már az első napon. A szakértők szerint nem is kell kapkodni, érdemes mindenkinek megvárnia a saját biztosítója által kalkulált jövő évi index-díjat.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Visszafogottan kezdődött a kgfb-kampány, ez annak ellenére is igaz, hogy például a CLB Független Biztosítási Alkusznál szinte egész nap az új tarifák iránt érdeklődnek az ügyfelek, s jó néhányan azonnal meg is kötik a szerződést – mondta a kampány első napjának összegzésekor Németh Péter, a CLB biztosítási alkusz értékesítési vezetője. Az alkusznál kötött legalacsonyabb éves díj az első napon 1530 – ez vélhetően segédmotorra kötött –, a legmagasabb pedig 97 816 forint volt.

A kötések számát illetően az Allianz Hungária, az UNION Vienna és a Signal biztosító fej, fej mellett halad. Az Uniqa Biztosító viszont egyelőre a sor végén kullog, de a várakozástól elmarad egyelőre a Groupama, az Aegon és az MKB forgalma is. Ennek ellenére a CLB-nél az első nap tapasztalatai alapján úgy látják, most még teljesen nyílt az ügyfelekért folytatott „verseny”, s az igazi hajsza a biztosítóknak a régi ügyfelei számára kalkulált díjak kiküldése után kezdődik. Ha kezdődik egyáltalán.

Az viszont biztosnak tűnik, hogy a kgfb-díjak mostani általános drágulása azt jelzi, hogy elkezdődött egy esetleg évekig tartó fokozatos, de határozott díjemelési folyamat, amellyel kettős célja van a biztosítási szakmának. Az egyik az, hogy az Astra csődjén okulva rászoktassák az ügyfeleket a valamivel drágább, ám megbízhatóbb szolgáltatásra. A másik magyarázat pedig az lehet, hogy megkezdődött a híresen alacsony magyar díjak fokozatos, de határozott felzárkóztatása az európai országok átlagához. A tendencia következtében viszont a következő években a kampány is egyre élesebbé válhat – összegzi közleményében a CLB.

Nem úgy fest, hogy olcsóbb lesz a kötelező
Az év végi kampányban érintett autósok 58 százaléka arra számít, hogy jövőre magasabb lesz a kötelezőjének díja – derül ki a Netrisk.hu felméréséből. Az online biztosításközvetítő portál szakemberei az idei kampányban a tavalyihoz hasonló számú, 260-280 ezer lakossági kgfb-váltóra számítanak.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo