Autókölcsönzők: előtört a flottabérlet

A Magyarországot érintő gazdasági válság, a hazánkba érkező egyre több külföldi turista, a magánbérlők egyre csökkenő és céges flottakölcsönzések egyre növekvő száma mind az autókölcsönzői piac átalakulásához vezetett.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

A 2008-as gazdasági válság a piac teljes átalakulását eredményezte. Hatására szűkült és egyben tisztult is a piac. Kikoptak az olcsó, kisszámú gépjárművel rendelkező kölcsönzők, és azok a magánszemélyek is visszavonultak, akik bérbe adták saját autóikat. Az átalakulás eredményeképp megerősödött a fennmaradó szolgáltatók közötti árverseny, a differenciálódás egyre nagyobb mértékeket öltött.

Céges ügyfelek vették át a magánbérlők helyét

A kereslet oldalán szinte teljesen eltűntek a magánbérlők, helyüket a vállalati ügyfelek vették át, akik költséghatékonysági szempontokat figyelembe véve a céges flotta fenntartása helyett a flottabérletet választották, melynek keretén belül számos előnyhöz juthatnak.

Megduplázódott a külföldiek aránya

Az elmúlt 20 évben bérlők tekintetében megduplázott a külföldiek aránya, mivel az ügyfelek minden esetben olyan szolgáltatást választanak, amelyek európai színvonalúak, és megfelelnek a kor igényeinek. A franciaországi anyavállalat magyarországi képviselete pedig a több évtizedes tradíciót hivatott képviselni.

Minőségi változások - Ügyfélközpontúság

Az autókölcsönző vállalatok megértették, hogy csak akkor tudnak fennmaradni és bővülni, ha az ügyfélközpontú kiszolgálásra koncentrálnak. „Nincs olyan kérés, amit ne teljesítenénk, hiszen számunkra a legfontosabb a bérlő elégedettsége. Ezt bizonyítja az elmúlt húsz évben 2900 különböző ügyféllel kötött 370 000 szerződés is.”  - mondta Mag. Szabó Atilla az Europcar autókölcsönző ügyvezetője.

Irány a car to go

Mag. Szabó Atilla a jövőt illetően így nyilatkozott:  „A car to go szolgáltatás egyre inkább meg fog erősödni Magyarországon is. A városfejlesztési tervek egyre inkább arra sarkallják a lakosságot, hogy az autót csak akkor használják, amikor ténylegesen szükség van rá.” A cég ügyvezetője úgy véli, felértékelődik az autókölcsönzők szerepe, hiszen az autózással, gépjárműhasználattal járó kellemetlenségeket és költségeket a kölcsönzők átveszik a bérlőktől, így nekik csak az autózás adta szabadság kihasználásával kell törődniük.”

Pokolba a biztonsággal, ide a metálfényt!
Az autógyártók által kínált temérdek extrából a metálfényezés és a klímaberendezés a legnépszerűbbek hazánkban új cégautó beszerzésekor – derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének elemzéséből. Sok kiegészítő nem csak kényelmi szolgáltatás, a fokozottabb biztonsághoz is hozzájárul, a választást azonban nem mindig a racionális érvek vagy a költségek vezérlik.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo