A 2008-as gazdasági válság a piac teljes átalakulását eredményezte. Hatására szűkült és egyben tisztult is a piac. Kikoptak az olcsó, kisszámú gépjárművel rendelkező kölcsönzők, és azok a magánszemélyek is visszavonultak, akik bérbe adták saját autóikat. Az átalakulás eredményeképp megerősödött a fennmaradó szolgáltatók közötti árverseny, a differenciálódás egyre nagyobb mértékeket öltött.
Céges ügyfelek vették át a magánbérlők helyét
A kereslet oldalán szinte teljesen eltűntek a magánbérlők, helyüket a vállalati ügyfelek vették át, akik költséghatékonysági szempontokat figyelembe véve a céges flotta fenntartása helyett a flottabérletet választották, melynek keretén belül számos előnyhöz juthatnak.
Megduplázódott a külföldiek aránya
Az elmúlt 20 évben bérlők tekintetében megduplázott a külföldiek aránya, mivel az ügyfelek minden esetben olyan szolgáltatást választanak, amelyek európai színvonalúak, és megfelelnek a kor igényeinek. A franciaországi anyavállalat magyarországi képviselete pedig a több évtizedes tradíciót hivatott képviselni.
Minőségi változások - Ügyfélközpontúság
Az autókölcsönző vállalatok megértették, hogy csak akkor tudnak fennmaradni és bővülni, ha az ügyfélközpontú kiszolgálásra koncentrálnak. „Nincs olyan kérés, amit ne teljesítenénk, hiszen számunkra a legfontosabb a bérlő elégedettsége. Ezt bizonyítja az elmúlt húsz évben 2900 különböző ügyféllel kötött 370 000 szerződés is.” - mondta Mag. Szabó Atilla az Europcar autókölcsönző ügyvezetője.
Irány a car to go
Mag. Szabó Atilla a jövőt illetően így nyilatkozott: „A car to go szolgáltatás egyre inkább meg fog erősödni Magyarországon is. A városfejlesztési tervek egyre inkább arra sarkallják a lakosságot, hogy az autót csak akkor használják, amikor ténylegesen szükség van rá.” A cég ügyvezetője úgy véli, felértékelődik az autókölcsönzők szerepe, hiszen az autózással, gépjárműhasználattal járó kellemetlenségeket és költségeket a kölcsönzők átveszik a bérlőktől, így nekik csak az autózás adta szabadság kihasználásával kell törődniük.”