A SZÉP kártya tolja a turizmust

A turizmus idei évre jellemző növekedési tendenciája a nyári hónapokban is folytatódik. A belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszerepet játszik a SZÉP kártya: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál.

A KSH által közölt első félévi vendégforgalmi adatok szerint 2013. január–június között a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma (3,7 millió fő) majdnem 6 százalékkal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (9,1 millió éjszaka) közel 5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A beutazó turizmus továbbra is markánsan emelkedik: a külföldi vendégek számában (1,9 millió fő) 8,7 százalékos, az általuk eltöltött vendégéjszakák számában (5 millió éjszaka) pedig 7,8 százalékos növekedést regisztráltak a szálláshelyek. (Májusban jelentősen javult a kapacitások kihasználtsága is.)

2013 első félévében a belföldi vendégek száma (1,8 millió fő) kicsivel több, mint 3 százalékkal, a vendégéjszakák száma (4,1 millió éjszaka) pedig 1,6 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíj bevételei 70 milliárd forintot (+9,1%) tettek ki a vizsgált időszakban. A külföldi vendégektől származó szállásdíjbevétel 10,4 százalékkal, a belföldiektől származó szállásdíjbevétel 6,6 százalékkal nőtt.

A belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszerepet játszik a SZÉP kártya: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál. A három kártyakibocsátó vállalat már közel 50 ezer elfogadóhelyi szerződést kötött. Ez a több tízezer, döntően hazai, 80 százalékban vidéki kkv a SZÉP kártya bevezetése óta már közel 83 milliárd forint bevételhez jutott a kártya révén. A SZÉP kártya-bevételek hozzávetőleg 65 százaléka (54 milliárd forint) a vidéki, míg 35 százaléka (29 Mrd Ft) a budapesti elfogadóhelyeknél keletkezett.

Hogy adjunk jól cafeteriát?
A munkáltatók egyre nagyobb összegeket fordítanak a szervezeti átalakításokra, teljesítménynövelésre, hatékonyságjavításra. A cafeteria területét sem szabadna kihagyni a HR controllingból, ha azt akarjuk, hogy a juttatás a munkáltató részéről jól hasznosuló ráfordítás legyen.
A KSH adatai alapján a kereskedelmi szálláshelyek idén júniusban realizált SZÉP kártya-bevétele 40 százalékkal haladta meg az üdülési csekk és a SZÉP kártya tavaly júniusi együttes forgalmát. Jelenleg a szálláshelyek belföldi szállásdíj-bevételeinek mintegy ötöde köszönhető a SZÉP kártyának. Július végére mintegy 22 ezer munkáltató 860 ezer dolgozója rendelkezett SZÉP kártyával. 2013 első hét hónapjában a kártyákra 46 milliárd forintot töltöttek fel, a költés pedig 38,5 milliárd forintot tett ki.

Továbbra is a vendéglátás zseb a legnépszerűbb, a feltöltések 63 százaléka erre érkezett. A szálláshely zsebre az összes feltöltés 22 százaléka, a szabadidő zsebre pedig a 14 százaléka jutott. A belföldi turizmus élénkítése érdekében a kormányzat nemrég úgy módosította a SZÉP kártya szabályozását, hogy már nemcsak szálláshely-szolgáltatásért, de gyógyfürdő- és strandbelépőért is lehet mindhárom zsebről fizetni. Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. – az egyik SZÉP kártya-kibocsátó vállalat – adatai alapján a zsebek közötti átjárhatósággal nagyon sokan élnek, hiszen a vendéglátás zseb költéseinek negyede, a szabadidő zseb költéseinek pedig a harmada szálláshelyeken történik. Összességében a munkavállalók a SZÉP kártyáikon lévő összeg 40 százalékát szálláshelyeken költik el.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo