A magyar turisták és a csokigyár

A hagyományos értelemben vett nyaralások mellett egyre nagyobb teret nyernek az egy-, legfeljebb kétnapos üdülések, túrázások és gyárlátogatások.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A turisták 85 százaléka volt már életében gyárlátogatáson, illetve nagyjából 10-ből négyük részt vett az elmúlt egy évben „bakancsos” túrán. Jelen gazdasági helyzetben mindez érthető, hiszen egy ilyen kiruccanás átlagosan 5-10 ezer forint közé tehető, így a kevésbé tehetősek is megengedhetik maguknak.

Egyre népszerűbb célpont a csokigyár – Kép: SXC

A kuponos és az akciógyűjtős oldalak térnyerésével egyre több egy-, két-, de legfeljebb néhány napos utazás is elérhető viszonylag olcsón. Mindez persze nem helyettesíti a hosszabb nyaralásokat, ugyanakkor megfelelő kikapcsolódást biztosít – derült ki a Lealkudtuk.hu által készített, mintegy kétezer főt megszólaltató, nem reprezentatív felméréséből. Az elsősorban a fővárosban vagy a nagyvárosokban élők ugyanis egyre inkább szeretnének kiszakadni egy-egy napra, és elutazni egy gyárlátogatás, egy fesztivál, egy kulturális program vagy pusztán városnézés miatt.

„Kezdenek feléledni a régi értékek, hiszen például minden ötödik felhasználó látna szívesen egy disznóvágást, ugyanakkor a válaszadók 70 százaléka arra is kíváncsi, hogyan készül el egy tábla csokoládé – mondta Orova Balázs, a B2C üzletágvezetője. – Nem titok, a férfiak nagy része inkább egy autógyárra kíváncsi, szemben a nőkkel, akik az édesség mellett egy illatszergyárba »szimatolnának be« inkább. Ráadásul egy ilyen, egynapos »túra« átlagosan 5-10 ezer forint, amely a jelen gazdasági környezetben megfelelő alternatívája lehet akár egy pihenős, de otthon töltött hétvégének is.”

Az elmúlt egy évben „bakancsos” túrán a válaszadók 40 százaléka már részt vett, Magyarországon belül elsősorban a Budai-hegység, valamint a Mátra, míg külhonban elsősorban Ausztria és Szlovákia volt a kedvelt célpont. Vélhetően sok a visszatérő túrázó is, hiszen a válaszadók kétharmada valószínűsítette azt, hogy a nyaralás előtt még egyszer elmegy legalább egy egynapos túrára. Sőt a tavalyi nyár slágere volt például az egynapos horvátországi, tengerparti kiruccanás is, nagyjából 10 ezer forint körüli áron. Így az is beleszimatolhatott a sós tengeri levegőbe, aki egyébként nem engedheti meg magának.

Nyaralás: a magyarnak a hitel sem akadály
Nem éppen üdülős nemzet a magyar: egy év alatt mindössze 17 százalékunk jutott el néhány napra pihenni. Úgy tűnik azonban, hogy a hitel nem akadály: a lakáshitellel rendelkezőkre például kétszer annyira jellemző, hogy voltak üdülni, mint azokra, akiknek a vállát nem nyomja ilyen teher.
Hasonló a helyzet a „gyárlátogatásokkal” is. Ebben az esetben is a válaszadók kétharmada valószínűsítette azt, ha lesz rá alkalma, elmegy ilyen eseményre, nyílt napra. A csokoládégyár látogatása mellett komoly érdeklődés mutatkozott az autógyártás, a porcelán-manufaktúrák és a kozmetikai szerek gyártósorainak látogatása iránt is. A csokoládégyártás persze mindenkit érdekel, azonban a porcelángyártás már inkább csak az 55 év feletti korosztályt, és az sem titok, hogy a férfiakat a benzingőz, míg a hölgyeket inkább a parfümökből eredő illatok ejtik rabul. „Persze nem feltétlenül a túrázás vagy a gyárak kötik le az embereket. A válaszadók 70 százaléka egy egyszerű városnézésre is örömmel befizetne, sőt a történelmi játékok és a hagyományőrző programok is minden harmadik felhasználónkat érdekli” – tette hozzá Orova Balázs.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo