A magyar turisták és a csokigyár

A hagyományos értelemben vett nyaralások mellett egyre nagyobb teret nyernek az egy-, legfeljebb kétnapos üdülések, túrázások és gyárlátogatások.

A turisták 85 százaléka volt már életében gyárlátogatáson, illetve nagyjából 10-ből négyük részt vett az elmúlt egy évben „bakancsos” túrán. Jelen gazdasági helyzetben mindez érthető, hiszen egy ilyen kiruccanás átlagosan 5-10 ezer forint közé tehető, így a kevésbé tehetősek is megengedhetik maguknak.

Egyre népszerűbb célpont a csokigyár – Kép: SXC

A kuponos és az akciógyűjtős oldalak térnyerésével egyre több egy-, két-, de legfeljebb néhány napos utazás is elérhető viszonylag olcsón. Mindez persze nem helyettesíti a hosszabb nyaralásokat, ugyanakkor megfelelő kikapcsolódást biztosít – derült ki a Lealkudtuk.hu által készített, mintegy kétezer főt megszólaltató, nem reprezentatív felméréséből. Az elsősorban a fővárosban vagy a nagyvárosokban élők ugyanis egyre inkább szeretnének kiszakadni egy-egy napra, és elutazni egy gyárlátogatás, egy fesztivál, egy kulturális program vagy pusztán városnézés miatt.

„Kezdenek feléledni a régi értékek, hiszen például minden ötödik felhasználó látna szívesen egy disznóvágást, ugyanakkor a válaszadók 70 százaléka arra is kíváncsi, hogyan készül el egy tábla csokoládé – mondta Orova Balázs, a B2C üzletágvezetője. – Nem titok, a férfiak nagy része inkább egy autógyárra kíváncsi, szemben a nőkkel, akik az édesség mellett egy illatszergyárba »szimatolnának be« inkább. Ráadásul egy ilyen, egynapos »túra« átlagosan 5-10 ezer forint, amely a jelen gazdasági környezetben megfelelő alternatívája lehet akár egy pihenős, de otthon töltött hétvégének is.”

Az elmúlt egy évben „bakancsos” túrán a válaszadók 40 százaléka már részt vett, Magyarországon belül elsősorban a Budai-hegység, valamint a Mátra, míg külhonban elsősorban Ausztria és Szlovákia volt a kedvelt célpont. Vélhetően sok a visszatérő túrázó is, hiszen a válaszadók kétharmada valószínűsítette azt, hogy a nyaralás előtt még egyszer elmegy legalább egy egynapos túrára. Sőt a tavalyi nyár slágere volt például az egynapos horvátországi, tengerparti kiruccanás is, nagyjából 10 ezer forint körüli áron. Így az is beleszimatolhatott a sós tengeri levegőbe, aki egyébként nem engedheti meg magának.

Nyaralás: a magyarnak a hitel sem akadály
Nem éppen üdülős nemzet a magyar: egy év alatt mindössze 17 százalékunk jutott el néhány napra pihenni. Úgy tűnik azonban, hogy a hitel nem akadály: a lakáshitellel rendelkezőkre például kétszer annyira jellemző, hogy voltak üdülni, mint azokra, akiknek a vállát nem nyomja ilyen teher.
Hasonló a helyzet a „gyárlátogatásokkal” is. Ebben az esetben is a válaszadók kétharmada valószínűsítette azt, ha lesz rá alkalma, elmegy ilyen eseményre, nyílt napra. A csokoládégyár látogatása mellett komoly érdeklődés mutatkozott az autógyártás, a porcelán-manufaktúrák és a kozmetikai szerek gyártósorainak látogatása iránt is. A csokoládégyártás persze mindenkit érdekel, azonban a porcelángyártás már inkább csak az 55 év feletti korosztályt, és az sem titok, hogy a férfiakat a benzingőz, míg a hölgyeket inkább a parfümökből eredő illatok ejtik rabul. „Persze nem feltétlenül a túrázás vagy a gyárak kötik le az embereket. A válaszadók 70 százaléka egy egyszerű városnézésre is örömmel befizetne, sőt a történelmi játékok és a hagyományőrző programok is minden harmadik felhasználónkat érdekli” – tette hozzá Orova Balázs.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo