Vulkánkitörés: milliárdos biznisz?

Milliárdos üzlet lehetne biztosítást ajánlani vulkánkitörés esetére, még akkor is, ha egy ilyen tétel drágítaná az utasbiztosítási csomagot. Naponta több ezer utazni, nyaralni készülő ember érdeklődik az alkuszoknál, van-e ilyen lehetőség, de pillanatnyilag ez vis maior helyzet. A szolgáltatók egyelőre nem mozdulnak, pedig az piac nagy részét bekebelezhetné az, aki először lép - véli egy alkusz elemzésében. 

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem gondolták a hazai biztosítók korábban, hogy a magyarokat vulkánkitörés is fenyegetheti valamilyen formában, ezért nincs erre az esetre semmiféle ajánlatuk.Ugyanakkor úgy tűnik, mostantól végérvényesen be kell venni az utazni vágyóknak, a felmerülhető kockázatok közé a vulkán-problémát is. Ilyen biztosításra napról-napra nagyobb lenne  az igény - nyilatkozta Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz cég értékesítési igazgatója. Az alkuszoknál koncentráltan jelentkezik az ügyfelek elvárása, hiszen e cégek munkájának lényege éppen az, hogy egy helyen kínálják lehetőleg minden biztosító ajánlatát, azok közül is ügyfélre szabottan a legjobbat.

Az izlandi természeti katasztrófából felocsúdva a CLB-nél szinte folyamatosan csörög a telefon, s minden második ügyfél vulkánbiztosítást keres. Úgy tűnik, az ügyfelek gyorsabban reagálnak a piacra, mint maguk a szolgáltatók - összegzi a szakértő. Németh úgy véli, most milliárdos üzletet szerezhetne meg az a szolgáltató, amelyik elsőként reagál a piaci igényre, főleg, hogy újabb, az előzőnél is nagyobb vulkánkitörést prognosztizáltak a szakértők. A szakértő elismeri, korábban viccesnek tartotta volna minden magyar utas, ha ilyen természeti csapás esetére is ajánlottak volna neki biztosítást, ám mostantól ez nem vicc, a világ számos repülőterén rekedt emberek százezreinek a példája és az összességében többmilliárd eurós anyagi kiesés bizonyítja, ezt a természeti katasztrófát érdemes minden országban komolyan venni.

Nem lesz egyhamar

Németh úgy véli, mostantól az sem lehetne kifogás, ha egy ilyen extra csomag jóval drágább lenne egy normál utasbiztosításnál, mert az, akinek drága az ideje, hajlandó lenne erre az eshetőségre is felkészülni, s valamivel többet áldozni az esetleges kár megelőzésére. A CLB szakértője azonban egyetért a biztosítók félelmeivel is, miszerint egy ilyen nagyságrendű kárkifizetési igény akármelyik biztosítót a csődbe is vihetné.

Így lehet, hogy mégsem lesz vulkánbiztosításunk egyhamar, de Németh Péter inkább azért aggódik, mert a hazai utasok jelentős része még alap utasbiztosítást sem köt, mielőtt külföldre utazna. Ebben sajnos, az európai országok között eléggé hátul kullogunk, pedig azt mindenki tudja, hogy a magyar pénztárcákhoz mérve külföldön szinte megfizethetetlen a gyógykezelés, de még egy sürgősségi ellátás is. Ez a váratlan természeti katasztrófa talán rávilágít az utasbiztosítás lényegére és fontosságára is - véli a 2009-ben az Év Alkusza díjat elnyert cég szakértője.   

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo