Vulkánkitörés: milliárdos biznisz?

Milliárdos üzlet lehetne biztosítást ajánlani vulkánkitörés esetére, még akkor is, ha egy ilyen tétel drágítaná az utasbiztosítási csomagot. Naponta több ezer utazni, nyaralni készülő ember érdeklődik az alkuszoknál, van-e ilyen lehetőség, de pillanatnyilag ez vis maior helyzet. A szolgáltatók egyelőre nem mozdulnak, pedig az piac nagy részét bekebelezhetné az, aki először lép - véli egy alkusz elemzésében. 

Nem gondolták a hazai biztosítók korábban, hogy a magyarokat vulkánkitörés is fenyegetheti valamilyen formában, ezért nincs erre az esetre semmiféle ajánlatuk.Ugyanakkor úgy tűnik, mostantól végérvényesen be kell venni az utazni vágyóknak, a felmerülhető kockázatok közé a vulkán-problémát is. Ilyen biztosításra napról-napra nagyobb lenne  az igény - nyilatkozta Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz cég értékesítési igazgatója. Az alkuszoknál koncentráltan jelentkezik az ügyfelek elvárása, hiszen e cégek munkájának lényege éppen az, hogy egy helyen kínálják lehetőleg minden biztosító ajánlatát, azok közül is ügyfélre szabottan a legjobbat.

Az izlandi természeti katasztrófából felocsúdva a CLB-nél szinte folyamatosan csörög a telefon, s minden második ügyfél vulkánbiztosítást keres. Úgy tűnik, az ügyfelek gyorsabban reagálnak a piacra, mint maguk a szolgáltatók - összegzi a szakértő. Németh úgy véli, most milliárdos üzletet szerezhetne meg az a szolgáltató, amelyik elsőként reagál a piaci igényre, főleg, hogy újabb, az előzőnél is nagyobb vulkánkitörést prognosztizáltak a szakértők. A szakértő elismeri, korábban viccesnek tartotta volna minden magyar utas, ha ilyen természeti csapás esetére is ajánlottak volna neki biztosítást, ám mostantól ez nem vicc, a világ számos repülőterén rekedt emberek százezreinek a példája és az összességében többmilliárd eurós anyagi kiesés bizonyítja, ezt a természeti katasztrófát érdemes minden országban komolyan venni.

Nem lesz egyhamar

Németh úgy véli, mostantól az sem lehetne kifogás, ha egy ilyen extra csomag jóval drágább lenne egy normál utasbiztosításnál, mert az, akinek drága az ideje, hajlandó lenne erre az eshetőségre is felkészülni, s valamivel többet áldozni az esetleges kár megelőzésére. A CLB szakértője azonban egyetért a biztosítók félelmeivel is, miszerint egy ilyen nagyságrendű kárkifizetési igény akármelyik biztosítót a csődbe is vihetné.

Így lehet, hogy mégsem lesz vulkánbiztosításunk egyhamar, de Németh Péter inkább azért aggódik, mert a hazai utasok jelentős része még alap utasbiztosítást sem köt, mielőtt külföldre utazna. Ebben sajnos, az európai országok között eléggé hátul kullogunk, pedig azt mindenki tudja, hogy a magyar pénztárcákhoz mérve külföldön szinte megfizethetetlen a gyógykezelés, de még egy sürgősségi ellátás is. Ez a váratlan természeti katasztrófa talán rávilágít az utasbiztosítás lényegére és fontosságára is - véli a 2009-ben az Év Alkusza díjat elnyert cég szakértője.   

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo