További díjcsökkentések, extrák - Ezt hozta a kötelező kampány

Mérsékelt, átlagosan 5-6 százalékos díjcsökkenést hoz az első értékelések alapján az idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampány. Az alkuszok véleménye alapján a november 1-jével induló egy hónapos időszakban már elsősorban a kapcsolódó szolgáltatások tehetik vonzóvá a váltást.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Továbbra is kedvező díjakra számíthatnak az autósok, akik november 1. és november 30. között választhatják ki melyik biztosítót szeretnék maguknak 2013-ban. A kötelező biztosítások 5-10 százalékos díjcsökkenése mellett az akár 30-60 százalékosra is felkúszó lakás és CASCO biztosítási engedmények lehetnek népszerűek a kampányban – emelték ki első értékelésükben a Biztosítás.hu szakemberei. A most lakás és CASCO biztosításokat kötők ugyanis a kedvező díjon megkötött lakás és CASCO biztosításaikkal elkerülhetik a januártól bevezetésre kerülő 15 százalékos CASCO és 10 százalékos lakásbiztosítások után fizetendő adók miatti díjemelkedéseket. Ezen szerződések díjai ugyanis egy évig nem változtathatóak majd a biztosítók részéről, vagyis megmarad a kedvező szint.

Előny az online váltóknál

Továbbra is jól járnak majd a szerződéseiket az interneten keresztül ügyintéző, illetve a kármentes autósok a portál véleménye alapján. A tavalyi kampányt megnyerő UNIQA Biztosító például közel 50 százalékosra növeli elektronikus kommunikációs kedvezményét. A SIGNAL Biztosító pedig az online megkötésre kerülő szerződéseket díjazza 20 százalék extra engedménnyel. A két évvel ezelőtti kampánynyerő K&H pedig 25 százalék plusz kedvezményt ad legtöbb kármentes ügyfélnek.
Folytatódhat a díjcsökkenés
A Biztosítás.hu szerint a kampányban várhatóan jóval fél milliónál több váltóra lehet számítani, és ha az autóhasználat csökkenése a jelenlegi éves 5 százalékos ütemet tartja a jövőben, a kötelező díjának csökkenése is tovább folytatódhat.
Budapest környéki és a vidéki autótulajdonosoknak több biztosító is jelentősen csökkenti díjait. Az AEGON és Union esetében az budapesti agglomerációban lakók 5-15 százalékkal kell kevesebbet fizessenek, a Wáberer Hungária (korábbi: Wabard) pedig vidéken ad 10 százalékkal alacsonyabb árat. A közszolgákért folytatott éles versenybe is beszáll a KÖBE, aki 15 százalékra növeli kedvezményét ebben a szegmensben.

Bónusvédelem – lesz ilyen is…

A már hagyományosan kedvező árú termékek mellett az autósok új szolgáltatásokkal is találkozhatnak a kampányban. A Wáberer például ingyenes bónusz biztosítást vezet be kötelezője mellé, amivel az üzembentartók ez idáig egyedülálló módon biztosíthatják bónuszfokozatuk megőrzését arra az esetre, ha járművüket más sofőr (pl.: gyermekük) vezeti és eközben kárt okoz.

Szintén újdonság, hogy a 4 millió autós mellet a kampány a 9 millió hazai bankszámla tulajdonosának is kínál jelentős megtakarítási lehetőséget, akik a kampányban néhány perc alatt ellenőrizhetik majd bankszámlájuk díját, és átlagosan várhatóan 15-20 ezer forintot megtakarítva egyszerűen válthatnak kedvezőbb számlacsomagra.

Új törvények januártól
A szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a járművezetők többségének a november a kgfb fordulója, de mintegy 600 ezer olyan szerződés van, amelyet év közben kötöttek – mert akkor vásárolták a járművet -, így ezeknek a váltása is év közbenire esik. Ezeknek az autósoknak most még felesleges az ajánlatokat figyelniük, de amikor elérkezik az idejük, érdemes alaposan szétnézni a piacon, mert akár havonta jelenhetnek meg új díjak, hiszen az évközi tarifamódosítást – akár többször is - a januártól hatályos új törvény már lehetővé teszi. Az akár havonta módosuló díjakat azonban egyénileg nehéz lesz követni, egyedül a biztosítási alkuszok portáljain lehet majd minden aktuális ajánlatot egy helyen megtalálni, s összehasonlítani a különféle tarifákat.
A CLB tapasztalata szerint egyébként az elmúlt egy évben tovább csökkent a káresetek száma, ami talán azzal is magyarázható, hogy a drága benzin miatt kevesebben, kevesebbet autóznak az emberek. Vélhetően ez az oka annak is, hogy a szolgáltatások terén felbátorodtak a biztosítók. Németh úgy véli, az idei kgfb kampány a casco és a lakásbiztosítási díjak csökkentésére is alkalmas lehet, néhány biztosítónál ugyanis ilyen „árukapcsolás” is megjelenik.
Extrákra épített kampány

Alig volt már hova levinni a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) díjakat, ezért a most induló kampányban a legtöbb cég nem is látványos árcsökkentéssel, hanem a hasznos extra szolgáltatások választékának bővítésével igyekszik plusz ügyfeleket nyerni, vagy éppen a meglévőket megtartani – véli Németh Péter. A 25 biztosítóval szerződött CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója elmondása szerint náluk már korábban is tucatnyi biztosító jelezte, hogy elsősorban a különféle kedvezmények, vagyis a biztosítási szolgáltatási tartalom növelése az idei cél.

Németh azonban úgy véli, díjcsökkenés idén is lesz, de ez szerinte nem haladja meg az 5-6 százalékos átlagot, s a többség vélhetően nem is ez alapján fog biztosítót választani. Ennek ellenére érdemes alaposan tanulmányozni a kínálatot, s összehasonlítani a korábbi, s az új díjakat, mert kellemetlen meglepetés érheti a figyelmetlen, passzív autósokat. Elképzelhető ugyanis, hogy egyes kategóriában – például az e-kommunikációt igénybe vevők vagy bizonyos bónuszfokozatban – éles árverseny lesz, s kiderülhet, hogy az ezekbe a szegmensekbe tartozóknak kifizetődő lesz biztosítót váltani.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo