Továbbra is kedvező díjakra számíthatnak az autósok, akik november 1. és november 30. között választhatják ki melyik biztosítót szeretnék maguknak 2013-ban. A kötelező biztosítások 5-10 százalékos díjcsökkenése mellett az akár 30-60 százalékosra is felkúszó lakás és CASCO biztosítási engedmények lehetnek népszerűek a kampányban – emelték ki első értékelésükben a Biztosítás.hu szakemberei. A most lakás és CASCO biztosításokat kötők ugyanis a kedvező díjon megkötött lakás és CASCO biztosításaikkal elkerülhetik a januártól bevezetésre kerülő 15 százalékos CASCO és 10 százalékos lakásbiztosítások után fizetendő adók miatti díjemelkedéseket. Ezen szerződések díjai ugyanis egy évig nem változtathatóak majd a biztosítók részéről, vagyis megmarad a kedvező szint.
Előny az online váltóknál
Továbbra is jól járnak majd a szerződéseiket az interneten keresztül ügyintéző, illetve a kármentes autósok a portál véleménye alapján. A tavalyi kampányt megnyerő UNIQA Biztosító például közel 50 százalékosra növeli elektronikus kommunikációs kedvezményét. A SIGNAL Biztosító pedig az online megkötésre kerülő szerződéseket díjazza 20 százalék extra engedménnyel. A két évvel ezelőtti kampánynyerő K&H pedig 25 százalék plusz kedvezményt ad legtöbb kármentes ügyfélnek.Bónusvédelem – lesz ilyen is…
A már hagyományosan kedvező árú termékek mellett az autósok új szolgáltatásokkal is találkozhatnak a kampányban. A Wáberer például ingyenes bónusz biztosítást vezet be kötelezője mellé, amivel az üzembentartók ez idáig egyedülálló módon biztosíthatják bónuszfokozatuk megőrzését arra az esetre, ha járművüket más sofőr (pl.: gyermekük) vezeti és eközben kárt okoz.
Szintén újdonság, hogy a 4 millió autós mellet a kampány a 9 millió hazai bankszámla tulajdonosának is kínál jelentős megtakarítási lehetőséget, akik a kampányban néhány perc alatt ellenőrizhetik majd bankszámlájuk díját, és átlagosan várhatóan 15-20 ezer forintot megtakarítva egyszerűen válthatnak kedvezőbb számlacsomagra.
Alig volt már hova levinni a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) díjakat, ezért a most induló kampányban a legtöbb cég nem is látványos árcsökkentéssel, hanem a hasznos extra szolgáltatások választékának bővítésével igyekszik plusz ügyfeleket nyerni, vagy éppen a meglévőket megtartani – véli Németh Péter. A 25 biztosítóval szerződött CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója elmondása szerint náluk már korábban is tucatnyi biztosító jelezte, hogy elsősorban a különféle kedvezmények, vagyis a biztosítási szolgáltatási tartalom növelése az idei cél.
Németh azonban úgy véli, díjcsökkenés idén is lesz, de ez szerinte nem haladja meg az 5-6 százalékos átlagot, s a többség vélhetően nem is ez alapján fog biztosítót választani. Ennek ellenére érdemes alaposan tanulmányozni a kínálatot, s összehasonlítani a korábbi, s az új díjakat, mert kellemetlen meglepetés érheti a figyelmetlen, passzív autósokat. Elképzelhető ugyanis, hogy egyes kategóriában – például az e-kommunikációt igénybe vevők vagy bizonyos bónuszfokozatban – éles árverseny lesz, s kiderülhet, hogy az ezekbe a szegmensekbe tartozóknak kifizetődő lesz biztosítót váltani.