További díjcsökkentések, extrák - Ezt hozta a kötelező kampány

Mérsékelt, átlagosan 5-6 százalékos díjcsökkenést hoz az első értékelések alapján az idei kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) kampány. Az alkuszok véleménye alapján a november 1-jével induló egy hónapos időszakban már elsősorban a kapcsolódó szolgáltatások tehetik vonzóvá a váltást.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Továbbra is kedvező díjakra számíthatnak az autósok, akik november 1. és november 30. között választhatják ki melyik biztosítót szeretnék maguknak 2013-ban. A kötelező biztosítások 5-10 százalékos díjcsökkenése mellett az akár 30-60 százalékosra is felkúszó lakás és CASCO biztosítási engedmények lehetnek népszerűek a kampányban – emelték ki első értékelésükben a Biztosítás.hu szakemberei. A most lakás és CASCO biztosításokat kötők ugyanis a kedvező díjon megkötött lakás és CASCO biztosításaikkal elkerülhetik a januártól bevezetésre kerülő 15 százalékos CASCO és 10 százalékos lakásbiztosítások után fizetendő adók miatti díjemelkedéseket. Ezen szerződések díjai ugyanis egy évig nem változtathatóak majd a biztosítók részéről, vagyis megmarad a kedvező szint.

Előny az online váltóknál

Továbbra is jól járnak majd a szerződéseiket az interneten keresztül ügyintéző, illetve a kármentes autósok a portál véleménye alapján. A tavalyi kampányt megnyerő UNIQA Biztosító például közel 50 százalékosra növeli elektronikus kommunikációs kedvezményét. A SIGNAL Biztosító pedig az online megkötésre kerülő szerződéseket díjazza 20 százalék extra engedménnyel. A két évvel ezelőtti kampánynyerő K&H pedig 25 százalék plusz kedvezményt ad legtöbb kármentes ügyfélnek.
Folytatódhat a díjcsökkenés
A Biztosítás.hu szerint a kampányban várhatóan jóval fél milliónál több váltóra lehet számítani, és ha az autóhasználat csökkenése a jelenlegi éves 5 százalékos ütemet tartja a jövőben, a kötelező díjának csökkenése is tovább folytatódhat.
Budapest környéki és a vidéki autótulajdonosoknak több biztosító is jelentősen csökkenti díjait. Az AEGON és Union esetében az budapesti agglomerációban lakók 5-15 százalékkal kell kevesebbet fizessenek, a Wáberer Hungária (korábbi: Wabard) pedig vidéken ad 10 százalékkal alacsonyabb árat. A közszolgákért folytatott éles versenybe is beszáll a KÖBE, aki 15 százalékra növeli kedvezményét ebben a szegmensben.

Bónusvédelem – lesz ilyen is…

A már hagyományosan kedvező árú termékek mellett az autósok új szolgáltatásokkal is találkozhatnak a kampányban. A Wáberer például ingyenes bónusz biztosítást vezet be kötelezője mellé, amivel az üzembentartók ez idáig egyedülálló módon biztosíthatják bónuszfokozatuk megőrzését arra az esetre, ha járművüket más sofőr (pl.: gyermekük) vezeti és eközben kárt okoz.

Szintén újdonság, hogy a 4 millió autós mellet a kampány a 9 millió hazai bankszámla tulajdonosának is kínál jelentős megtakarítási lehetőséget, akik a kampányban néhány perc alatt ellenőrizhetik majd bankszámlájuk díját, és átlagosan várhatóan 15-20 ezer forintot megtakarítva egyszerűen válthatnak kedvezőbb számlacsomagra.

Új törvények januártól
A szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a járművezetők többségének a november a kgfb fordulója, de mintegy 600 ezer olyan szerződés van, amelyet év közben kötöttek – mert akkor vásárolták a járművet -, így ezeknek a váltása is év közbenire esik. Ezeknek az autósoknak most még felesleges az ajánlatokat figyelniük, de amikor elérkezik az idejük, érdemes alaposan szétnézni a piacon, mert akár havonta jelenhetnek meg új díjak, hiszen az évközi tarifamódosítást – akár többször is - a januártól hatályos új törvény már lehetővé teszi. Az akár havonta módosuló díjakat azonban egyénileg nehéz lesz követni, egyedül a biztosítási alkuszok portáljain lehet majd minden aktuális ajánlatot egy helyen megtalálni, s összehasonlítani a különféle tarifákat.
A CLB tapasztalata szerint egyébként az elmúlt egy évben tovább csökkent a káresetek száma, ami talán azzal is magyarázható, hogy a drága benzin miatt kevesebben, kevesebbet autóznak az emberek. Vélhetően ez az oka annak is, hogy a szolgáltatások terén felbátorodtak a biztosítók. Németh úgy véli, az idei kgfb kampány a casco és a lakásbiztosítási díjak csökkentésére is alkalmas lehet, néhány biztosítónál ugyanis ilyen „árukapcsolás” is megjelenik.
Extrákra épített kampány

Alig volt már hova levinni a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási (kgfb) díjakat, ezért a most induló kampányban a legtöbb cég nem is látványos árcsökkentéssel, hanem a hasznos extra szolgáltatások választékának bővítésével igyekszik plusz ügyfeleket nyerni, vagy éppen a meglévőket megtartani – véli Németh Péter. A 25 biztosítóval szerződött CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója elmondása szerint náluk már korábban is tucatnyi biztosító jelezte, hogy elsősorban a különféle kedvezmények, vagyis a biztosítási szolgáltatási tartalom növelése az idei cél.

Németh azonban úgy véli, díjcsökkenés idén is lesz, de ez szerinte nem haladja meg az 5-6 százalékos átlagot, s a többség vélhetően nem is ez alapján fog biztosítót választani. Ennek ellenére érdemes alaposan tanulmányozni a kínálatot, s összehasonlítani a korábbi, s az új díjakat, mert kellemetlen meglepetés érheti a figyelmetlen, passzív autósokat. Elképzelhető ugyanis, hogy egyes kategóriában – például az e-kommunikációt igénybe vevők vagy bizonyos bónuszfokozatban – éles árverseny lesz, s kiderülhet, hogy az ezekbe a szegmensekbe tartozóknak kifizetődő lesz biztosítót váltani.

 

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo