Az elmúlt időszakban fokozott társadalmi figyelem irányult a thm-re, amelynek szintjét az Országgyűlés a személyi kölcsönök esetében nemrégiben az éves jegybanki alapkamat plusz 24 százalékban maximálta, bevezetését pedig az eredetileg tervezett 2012. január 1-jéről április 1-jére módosította - ismerteti a pénzügyi cég közleményében. A kutatás eredménye szerint a magyarok negyede nem tudja, mit jelent a thm, a megkérdezettek mindössze 48 százaléka állította, hogy teljes mértékben tisztában van a fogalommal. A tájékozatlanok aránya a közép-magyarországi régióban alacsonyabb. (Olcsóbbá válhatnak a hitelek.)
A fogyasztók zöme (79 százalék) úgy véli, hogy nem lehet személyi kölcsönt felvenni 30 százalék alatti thm-mel, míg 63 százalékuk szerint csak "nagyon magas" kamatra lehet hitelhez jutni. A fogyasztók kifejezetten tartanak a személyi hitel igénylésével együtt járó addicionális költségektől is: 57 százalékuk gondolja úgy, hogy a kamaton felül mindig fizetni kell kezelési költséget, számlavezetési díjat és hitelbírálati díjat is. Sőt, többségük úgy véli, hogy előbb-utóbb minden esetben találkoznak rejtett költségekkel is.
A személyi hitel igénylési folyamatával kapcsolatos tévképzetek sem elhanyagolhatóak: bár a megkérdezettek fele gondolja azt, hogy az ilyen típusú hitelhez gyorsan hozzájuthat az ember, de az igénylés folyamatát már csak a megkérdezettek 32 százaléka véli egyszerűnek, 24 százalékuk pedig azt gondolja, hogy ilyen hitelt nem is lehet interneten keresztül igényelni. Sokan (44 százalék) ugyanakkor a személyi kölcsönnel kapcsolatos összes negatív attitűd és informálatlanság ellenére elismeri, hogy a személyi kölcsön nagyon jó lehetőség akkor, ha az embernek váratlan kiadásokat kell finanszíroznia.