Sikerrel zárult a Piac&Profit konferenciasorozata

A Piac & Profit 2013 tavaszán újra elindította „Pénz, de honnan?” című több éve sikeresen zajló konferenciasorozatát. Az érdeklődés továbbra is töretlen, melyet a magas részvételi arány is mutat.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az együttműködés jegyében szerveződő, kis- és középvállalatok számára nélkülözhetetlen információkat nyújtó konferenciasorozatot 2013 első félévében 7 helyszínen – a fővárosban és 6 vidéki városban – érhették el az üzleti szféra szereplői. A konferenciák tematikája a kis- és középvállalkozások számára legfontosabb pályázati, hitelezési információkat szedte csokorba, emellett számos hasznos, a hatékony működést segítő ötletet és módszert ismertetett meg a résztvevőkkel.

A sorozat rendezőpartnere a Regionális Fejlesztési Holding Zrt., társszervezője a MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt., valamint három esetben a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt.volt. Az állami szféra hangsúlyos jelenléte erősítette a programot, amely végig jelentős érdeklődés mellett zajlott. A szervezésben a helyi önkormányzatok mellett a térségi kereskedelmi és iparkamarák is aktívan közreműködtek. A széles körű együttműködés jól mutatta, hogy a vállalkozások informálása minden szereplő (állam, önkormányzat, gazdasági szereplők, szervezetek, vállalkozások) közös érdeke.

Örömmel tapasztaltuk, hogy minden helyszínen jelentős érdeklődés fogadta a programot, Budapesten kívül a legmagasabb létszámot Székesfehérváron értük el, 135 fővel. A megjelentek jelentős többsége az üzleti szférából érkezett, de a rendezvény nevének és küldetésének megfelelően a civil szféra és számos helyi önkormányzat is képviseltette magát. Cégforma szerint a résztvevők 60 százaléka kft. képviseletében érkezett, statisztikáink szerint második helyen a bt.-k szerepelnek.

Az éves forgalmi árbevételre vonatkozó adatok szerint a konferencia-résztvevők nagyrészt a kkv- szektor képviselői, a vállalkozások 58%-a 100 millió Ft, míg 14 százalékuk 200 millió Ft felett árbevétellel rendelkezik.

A vállalkozásoknak olyan képviselői jelentek meg, akik jártasságot mutattak az üzleti életben, sokan közülük már indultak különböző pályázatokon, és jelenleg is van élő EU-s projektjük, rendszeresen használják a banki eszközöket, keresett banki partnernek számítanak, miközben továbbra is elkötelezetten keresik a minél költséghatékonyabb vállalati működtetés lehetőségeit. Egyértelmű volt az érdeklődés az állam által kiegészített EU-s források iránt, s ahol ezek éppen nem voltak elérhetők, ott bizonyos csalódottság övezte a konkrétumok nélküli előadásokat. Ezért is érezhető fokozott várakozás a Pénz, de honnan? őszi sorozata iránt: a vállalkozások várják a forráshoz jutás újabb lehetőségeit.

A tevékenységet mutató adatok alapján igen széles a megoszlás. A vállalkozások legnagyobb része azonban a szolgáltatási szektorban tevékenykedik, és/vagy tanácsadással foglalkozik. A tényleges termelésben, gyártásban 10%, a forgalmazásban 12%, az építőiparban dolgozók aránya 10% körüli, míg a mezőgazdaságban tevékenykedők részaránya 4% volt.

A konferenciasorozat marketingje igen széles körű volt, minden állomás esetében nagy ívű összefogás valósult meg. Ki kell emelni a megyei kereskedelmi és iparkamarák szerves együttműködését, a városi önkormányzat segítő támogatását, valamint a konferencián részt vevő partnerszervezetek kollégáinak toborzó munkáját. A rendezvényeket érezhető helyi médiaérdeklődés kísérte. Nemcsak az előzetes tájékoztatásban vettek részt a lokális médiumok (nyomtatott napi- és hetilapok s a legnagyobb helyi online újságok), a konferencia utólagosan is jelentős sajtóvisszhangot kapott. A vidéki városok lapjai, televíziói beszámoltak a rendezvényről, lehetőséget adtak arra, hogy a kkv-k képviselői első kézből informálódhassanak az őket érintő kérdésekben, s akár az előadókkal, a helyi iparkamara képviselőivel vagy a városvezetéssel konzultálhassanak.

A rendezvény kommunikációjának sikerét mutatja, hogy hírleveleinkkel és meghívónkkal 100-120 ezer személyt értünk el közvetlenül, a konferenciasorozattal kapcsolatos kommunikációban pedig – online, digitális és print felületeink, valamint szakmai partnereink közreműködésével 200-250 ezer vállalkozást szólítottunk meg. Az ajánló (vagyis a rendezvény előtti) és a beszámoló (rendezvényt követő) megjelenések a konferencia lakossági ismertségét fokozták. A helyi sajtó segítségével mintegy 700 ezer emberhez vittük el a rendezvény hírét. E három csatorna együtt országos ismertséget biztosított a rendezvénysorozat számára.

Véleményvezér

Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo