Sikerrel zárult a Piac&Profit konferenciasorozata

A Piac & Profit 2013 tavaszán újra elindította „Pénz, de honnan?” című több éve sikeresen zajló konferenciasorozatát. Az érdeklődés továbbra is töretlen, melyet a magas részvételi arány is mutat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az együttműködés jegyében szerveződő, kis- és középvállalatok számára nélkülözhetetlen információkat nyújtó konferenciasorozatot 2013 első félévében 7 helyszínen – a fővárosban és 6 vidéki városban – érhették el az üzleti szféra szereplői. A konferenciák tematikája a kis- és középvállalkozások számára legfontosabb pályázati, hitelezési információkat szedte csokorba, emellett számos hasznos, a hatékony működést segítő ötletet és módszert ismertetett meg a résztvevőkkel.

A sorozat rendezőpartnere a Regionális Fejlesztési Holding Zrt., társszervezője a MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt., valamint három esetben a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt.volt. Az állami szféra hangsúlyos jelenléte erősítette a programot, amely végig jelentős érdeklődés mellett zajlott. A szervezésben a helyi önkormányzatok mellett a térségi kereskedelmi és iparkamarák is aktívan közreműködtek. A széles körű együttműködés jól mutatta, hogy a vállalkozások informálása minden szereplő (állam, önkormányzat, gazdasági szereplők, szervezetek, vállalkozások) közös érdeke.

Örömmel tapasztaltuk, hogy minden helyszínen jelentős érdeklődés fogadta a programot, Budapesten kívül a legmagasabb létszámot Székesfehérváron értük el, 135 fővel. A megjelentek jelentős többsége az üzleti szférából érkezett, de a rendezvény nevének és küldetésének megfelelően a civil szféra és számos helyi önkormányzat is képviseltette magát. Cégforma szerint a résztvevők 60 százaléka kft. képviseletében érkezett, statisztikáink szerint második helyen a bt.-k szerepelnek.

Az éves forgalmi árbevételre vonatkozó adatok szerint a konferencia-résztvevők nagyrészt a kkv- szektor képviselői, a vállalkozások 58%-a 100 millió Ft, míg 14 százalékuk 200 millió Ft felett árbevétellel rendelkezik.

A vállalkozásoknak olyan képviselői jelentek meg, akik jártasságot mutattak az üzleti életben, sokan közülük már indultak különböző pályázatokon, és jelenleg is van élő EU-s projektjük, rendszeresen használják a banki eszközöket, keresett banki partnernek számítanak, miközben továbbra is elkötelezetten keresik a minél költséghatékonyabb vállalati működtetés lehetőségeit. Egyértelmű volt az érdeklődés az állam által kiegészített EU-s források iránt, s ahol ezek éppen nem voltak elérhetők, ott bizonyos csalódottság övezte a konkrétumok nélküli előadásokat. Ezért is érezhető fokozott várakozás a Pénz, de honnan? őszi sorozata iránt: a vállalkozások várják a forráshoz jutás újabb lehetőségeit.

A tevékenységet mutató adatok alapján igen széles a megoszlás. A vállalkozások legnagyobb része azonban a szolgáltatási szektorban tevékenykedik, és/vagy tanácsadással foglalkozik. A tényleges termelésben, gyártásban 10%, a forgalmazásban 12%, az építőiparban dolgozók aránya 10% körüli, míg a mezőgazdaságban tevékenykedők részaránya 4% volt.

A konferenciasorozat marketingje igen széles körű volt, minden állomás esetében nagy ívű összefogás valósult meg. Ki kell emelni a megyei kereskedelmi és iparkamarák szerves együttműködését, a városi önkormányzat segítő támogatását, valamint a konferencián részt vevő partnerszervezetek kollégáinak toborzó munkáját. A rendezvényeket érezhető helyi médiaérdeklődés kísérte. Nemcsak az előzetes tájékoztatásban vettek részt a lokális médiumok (nyomtatott napi- és hetilapok s a legnagyobb helyi online újságok), a konferencia utólagosan is jelentős sajtóvisszhangot kapott. A vidéki városok lapjai, televíziói beszámoltak a rendezvényről, lehetőséget adtak arra, hogy a kkv-k képviselői első kézből informálódhassanak az őket érintő kérdésekben, s akár az előadókkal, a helyi iparkamara képviselőivel vagy a városvezetéssel konzultálhassanak.

A rendezvény kommunikációjának sikerét mutatja, hogy hírleveleinkkel és meghívónkkal 100-120 ezer személyt értünk el közvetlenül, a konferenciasorozattal kapcsolatos kommunikációban pedig – online, digitális és print felületeink, valamint szakmai partnereink közreműködésével 200-250 ezer vállalkozást szólítottunk meg. Az ajánló (vagyis a rendezvény előtti) és a beszámoló (rendezvényt követő) megjelenések a konferencia lakossági ismertségét fokozták. A helyi sajtó segítségével mintegy 700 ezer emberhez vittük el a rendezvény hírét. E három csatorna együtt országos ismertséget biztosított a rendezvénysorozat számára.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo