Sikerrel zárult a Piac&Profit konferenciasorozata

A Piac & Profit 2013 tavaszán újra elindította „Pénz, de honnan?” című több éve sikeresen zajló konferenciasorozatát. Az érdeklődés továbbra is töretlen, melyet a magas részvételi arány is mutat.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az együttműködés jegyében szerveződő, kis- és középvállalatok számára nélkülözhetetlen információkat nyújtó konferenciasorozatot 2013 első félévében 7 helyszínen – a fővárosban és 6 vidéki városban – érhették el az üzleti szféra szereplői. A konferenciák tematikája a kis- és középvállalkozások számára legfontosabb pályázati, hitelezési információkat szedte csokorba, emellett számos hasznos, a hatékony működést segítő ötletet és módszert ismertetett meg a résztvevőkkel.

A sorozat rendezőpartnere a Regionális Fejlesztési Holding Zrt., társszervezője a MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt., valamint három esetben a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt.volt. Az állami szféra hangsúlyos jelenléte erősítette a programot, amely végig jelentős érdeklődés mellett zajlott. A szervezésben a helyi önkormányzatok mellett a térségi kereskedelmi és iparkamarák is aktívan közreműködtek. A széles körű együttműködés jól mutatta, hogy a vállalkozások informálása minden szereplő (állam, önkormányzat, gazdasági szereplők, szervezetek, vállalkozások) közös érdeke.

Örömmel tapasztaltuk, hogy minden helyszínen jelentős érdeklődés fogadta a programot, Budapesten kívül a legmagasabb létszámot Székesfehérváron értük el, 135 fővel. A megjelentek jelentős többsége az üzleti szférából érkezett, de a rendezvény nevének és küldetésének megfelelően a civil szféra és számos helyi önkormányzat is képviseltette magát. Cégforma szerint a résztvevők 60 százaléka kft. képviseletében érkezett, statisztikáink szerint második helyen a bt.-k szerepelnek.

Az éves forgalmi árbevételre vonatkozó adatok szerint a konferencia-résztvevők nagyrészt a kkv- szektor képviselői, a vállalkozások 58%-a 100 millió Ft, míg 14 százalékuk 200 millió Ft felett árbevétellel rendelkezik.

A vállalkozásoknak olyan képviselői jelentek meg, akik jártasságot mutattak az üzleti életben, sokan közülük már indultak különböző pályázatokon, és jelenleg is van élő EU-s projektjük, rendszeresen használják a banki eszközöket, keresett banki partnernek számítanak, miközben továbbra is elkötelezetten keresik a minél költséghatékonyabb vállalati működtetés lehetőségeit. Egyértelmű volt az érdeklődés az állam által kiegészített EU-s források iránt, s ahol ezek éppen nem voltak elérhetők, ott bizonyos csalódottság övezte a konkrétumok nélküli előadásokat. Ezért is érezhető fokozott várakozás a Pénz, de honnan? őszi sorozata iránt: a vállalkozások várják a forráshoz jutás újabb lehetőségeit.

A tevékenységet mutató adatok alapján igen széles a megoszlás. A vállalkozások legnagyobb része azonban a szolgáltatási szektorban tevékenykedik, és/vagy tanácsadással foglalkozik. A tényleges termelésben, gyártásban 10%, a forgalmazásban 12%, az építőiparban dolgozók aránya 10% körüli, míg a mezőgazdaságban tevékenykedők részaránya 4% volt.

A konferenciasorozat marketingje igen széles körű volt, minden állomás esetében nagy ívű összefogás valósult meg. Ki kell emelni a megyei kereskedelmi és iparkamarák szerves együttműködését, a városi önkormányzat segítő támogatását, valamint a konferencián részt vevő partnerszervezetek kollégáinak toborzó munkáját. A rendezvényeket érezhető helyi médiaérdeklődés kísérte. Nemcsak az előzetes tájékoztatásban vettek részt a lokális médiumok (nyomtatott napi- és hetilapok s a legnagyobb helyi online újságok), a konferencia utólagosan is jelentős sajtóvisszhangot kapott. A vidéki városok lapjai, televíziói beszámoltak a rendezvényről, lehetőséget adtak arra, hogy a kkv-k képviselői első kézből informálódhassanak az őket érintő kérdésekben, s akár az előadókkal, a helyi iparkamara képviselőivel vagy a városvezetéssel konzultálhassanak.

A rendezvény kommunikációjának sikerét mutatja, hogy hírleveleinkkel és meghívónkkal 100-120 ezer személyt értünk el közvetlenül, a konferenciasorozattal kapcsolatos kommunikációban pedig – online, digitális és print felületeink, valamint szakmai partnereink közreműködésével 200-250 ezer vállalkozást szólítottunk meg. Az ajánló (vagyis a rendezvény előtti) és a beszámoló (rendezvényt követő) megjelenések a konferencia lakossági ismertségét fokozták. A helyi sajtó segítségével mintegy 700 ezer emberhez vittük el a rendezvény hírét. E három csatorna együtt országos ismertséget biztosított a rendezvénysorozat számára.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo