Nem a legolcsóbb kell a magyar autósnak

Az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány új és kedvező tendenciája, hogy az autósok az ár mellett immár más szempontokat is figyelembe vesznek a biztosítóváltás mérlegelése során. Ennek köszönhetően tízből négy autós nem a legolcsóbb ajánlat mellett dönt.

A biztositastipp.hu oldalain eddig megkötött 10.425 biztosítási szerződés adatainak feldolgozása alapján vizsgálható, hogy amennyiben az adott biztosító kínálta a legolcsóbb ajánlatot, hány százalékban döntöttek mellette az autósok:


forrás: CLB

"Az adatokból egyértelműen kiderül, hogy a nagyobb biztonságérzetet nyújtó, közismertebb biztosítók legolcsóbb ajánlatait nagy százalékban elfogadják az ügyfelek." - ismertette Bravik Attila, a biztositastipp.hu oldalt üzemeltető CLB Független Biztosítási Alkusz ügyviteli igazgatója. "Ugyanakkor - vélhetően a MÁV ÁBE-hoz kapcsolódó negatív tapasztalatok miatt - az idén igen tartózkodóak a biztosítási egyesületekkel (TIR, KÖBE) szemben, és az új, még ismeretlen szereplő (Wabard) nagyon kedvező ajánlatát is több mint felerészben elutasítják." Ezek az adatok azonban önmagukban nem mutatják az adott társaságok sikerességét az idei kampányban: mind a Wabard, mind a KÖBE képes olyan széles körben (együttesen a kalkulációk 50%-ában) a legolcsóbb lenni, hogy a fentiek ellenére is a mai napig a kötések 17 (Wabard), illetve 10 százalékát (KÖBE) szerezték meg, amivel jelenleg az Allianz mögött a kötési lista 2-3. helyeit foglalják el.

A Genertel esetében feltételezhető, hogy a társaság nevéhez köthető - tavaly igen sikeres - megelőlegezett kármentességi kedvezmény üt vissza. Bár az idén már nem azonnal, csupán az év végén ugrik meg a balesetet okozó autósok díja, úgy tűnik, még vissza kell szerezni mindazok bizalmát, akik - bármilyen közvetett módon is - 2008-ban megtapasztalták ennek az azonnali díjemelésnek a hatását.

A bizalom ára

A kötések listáját toronymagasan vezető (33%) Allianz esetében megvizsgálhatjuk azt is, hogy amennyiben a piacvezető nem a legolcsóbb ajánlatot adta, mennyivel volt hajlandó többet fizetni az ügyfél azért, hogy a vélt vagy valós nagyobb biztonság miatt mégis az Allianznál kössön szerződést?

Az adatok szerint a biztosítót váltó ügyfelek közel 40 százaléka átlagosan 4.504 forinttal hajlandó évente többet fizetni az Allianznak az idén leggyengébb elfogadási arányt produkáló társaságok által kínált legolcsóbb ajánlatokhoz képest.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo