Nem a legolcsóbb kell a magyar autósnak

Az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány új és kedvező tendenciája, hogy az autósok az ár mellett immár más szempontokat is figyelembe vesznek a biztosítóváltás mérlegelése során. Ennek köszönhetően tízből négy autós nem a legolcsóbb ajánlat mellett dönt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A biztositastipp.hu oldalain eddig megkötött 10.425 biztosítási szerződés adatainak feldolgozása alapján vizsgálható, hogy amennyiben az adott biztosító kínálta a legolcsóbb ajánlatot, hány százalékban döntöttek mellette az autósok:


forrás: CLB

"Az adatokból egyértelműen kiderül, hogy a nagyobb biztonságérzetet nyújtó, közismertebb biztosítók legolcsóbb ajánlatait nagy százalékban elfogadják az ügyfelek." - ismertette Bravik Attila, a biztositastipp.hu oldalt üzemeltető CLB Független Biztosítási Alkusz ügyviteli igazgatója. "Ugyanakkor - vélhetően a MÁV ÁBE-hoz kapcsolódó negatív tapasztalatok miatt - az idén igen tartózkodóak a biztosítási egyesületekkel (TIR, KÖBE) szemben, és az új, még ismeretlen szereplő (Wabard) nagyon kedvező ajánlatát is több mint felerészben elutasítják." Ezek az adatok azonban önmagukban nem mutatják az adott társaságok sikerességét az idei kampányban: mind a Wabard, mind a KÖBE képes olyan széles körben (együttesen a kalkulációk 50%-ában) a legolcsóbb lenni, hogy a fentiek ellenére is a mai napig a kötések 17 (Wabard), illetve 10 százalékát (KÖBE) szerezték meg, amivel jelenleg az Allianz mögött a kötési lista 2-3. helyeit foglalják el.

A Genertel esetében feltételezhető, hogy a társaság nevéhez köthető - tavaly igen sikeres - megelőlegezett kármentességi kedvezmény üt vissza. Bár az idén már nem azonnal, csupán az év végén ugrik meg a balesetet okozó autósok díja, úgy tűnik, még vissza kell szerezni mindazok bizalmát, akik - bármilyen közvetett módon is - 2008-ban megtapasztalták ennek az azonnali díjemelésnek a hatását.

A bizalom ára

A kötések listáját toronymagasan vezető (33%) Allianz esetében megvizsgálhatjuk azt is, hogy amennyiben a piacvezető nem a legolcsóbb ajánlatot adta, mennyivel volt hajlandó többet fizetni az ügyfél azért, hogy a vélt vagy valós nagyobb biztonság miatt mégis az Allianznál kössön szerződést?

Az adatok szerint a biztosítót váltó ügyfelek közel 40 százaléka átlagosan 4.504 forinttal hajlandó évente többet fizetni az Allianznak az idén leggyengébb elfogadási arányt produkáló társaságok által kínált legolcsóbb ajánlatokhoz képest.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo