Figyelik a médiát, van rá pénzük

A Portfolion Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. 1,5 millió eurót fektetett a Replise Kft.-be (korábbi nevén BrandMonitorba). A vállalkozás a nemzetközi expanziót kívánja finanszírozni a friss forrással: a stratégiai cél, hogy Európa meghatározó online piaci szereplőjévé váljanak.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A PortfoLion Zrt. és a közösségi médiát figyelő és elemző cég Replise Kft. (korábbi nevén BrandMonitor), valamint annak alapítói 1,5 millió eurós tőkebefektetésről szerződtek. A tranzakció során a Replise Kft. tulajdonosainak tranzakciós tanácsadója a Heal Partners volt - közölte a PortfoLion közleményben.

Közösségi médiafigyelés

PortfoLion
A PortfoLion Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. befektetési portfólióját bővítve, immár 11 aktív befektetést kezel. Egymástól igen eltérő iparágakban működnek a cég partnerei, a biotechológiától a divatiparig.
A PortfoLion a JEREMIE I. program (Új Magyarország Kockázati Tőke) keretében felállított és kezelt alapjával hazai, főleg induló és innovatív vállalkozások ígéretes fejlesztéseihez kíván forrásokat biztosítani.
A Replise Kft. olyan saját fejlesztésű szoftverrel rendelkezik, amely a napjainkban egyre népszerűbbé váló közösségi médiát figyeli és elemzi az ügyfelek igényei szerint. A rendszer követi a fórumokon, blogokon, videómegosztó oldalakon, híroldalakon, twitteren, facebookon megjelenő, felhasználók által generált tartalmakat, párbeszédeket.

Az elemző és statisztikai rendszer az ügyfeleknek olyan információt biztosít, amelyek objektíven mutatják a teljes magyar közösségi média tartalmát. Ezáltal nemcsak kommunikációjukat támogathatják az alkalmazással, hanem többek között kutatásokhoz, ügyfélszolgálati feladatokhoz, értékesítéshez és HR teendőkhöz is felhasználhatják azt.

Ahány nyelv annyi lehetőség

A 2010-ben elindított online szoftver egyediségét a témában kiadott közlemény szerint az egyes országokra és nyelvekre fókuszáló fejlesztési stratégia és a világon sok tekintetben egyedülálló kutatási, lekérdezési funkciók adják. A nemzetközi megoldásokkal szemben ez a rendszer lehetőséget biztosít az adott országban az interneten megjelenő majd összes fogyasztói vélemény, visszajelzés összegyűjtésére.

A két éves működés alatt, több mint 150, a fogyasztók által jól ismert márkának nyújtott és nyújt segítséget, napi, heti, havi szinten a szolgáltatás. A legnagyobb ügyfelek a telekommunikációs, szórakoztató elektronikai cégek közül kerülnek ki, de a partnerek között megjelennek a gyógyszergyártók, autómárkák, bankok, fmcg termékek gyártói, kis- és középvállalkozások és ügynökségek egyaránt.

Regionális terjeszkedés - névváltoztatás

Jeremie: gyorsítottak a kockázati tőkealapok
Az Új Magyarország Kockázati Tőkeprogram (Jeremie) keretében 2010-ben létrejött nyolc kockázati tőkealap a cégbírósági adatok szerint 2012. június 30-áig a 54 befektetést valósítottak meg magyarországi vállalkozásokban. Az idén a második negyedévben rekord számú, 13 új befektetés született. A Start Garancia Zrt. becslése szerint az eddig befektetett összeg 13,5 milliárd forint, a program teljes összegének 37,5 százaléka, amely az aránymutatót Jeremie Kockázati Tőkeindex néven negyedévente publikálnak. Sajtóhírek szerint megtörtént továbbá az első sikeres kiszállás is.
Az OTP Kockázati Tőkealap I. által biztosított forrásokra alapozva a Társaság a piaci igényeknek megfelelően továbbfejleszti szoftverét, valamint a tulajdonosok közös célja a dinamikus regionális terjeszkedés megvalósítása. 2012 augusztusában Lengyelországban, Varsó központtal nyílt az első külföldi iroda és indult el a szolgáltatás. Az év végével a cél, belépés a német piacra, frankfurti operációval. A következő években további európai országok bevonása szerepel a tervek között. A cég központja és a szoftver fejlesztése a továbbiakban is Magyarországon marad.

A terjeszkedéssel párhuzamosan a cég és a szolgáltatás is nevet váltott. Az új név, REPLISE a social media monitoring ügyfélszolgálati trendjeire is utal, ahol az emberek panaszait, észrevételeit a vállalatok már a közösségi felületeken is megpróbálják kezelni. A Replise csapatának célja a következő öt évben meghatározó szereplővé, lehetőleg piacvezetővé válni az egyes piacokon és a teljes európai régióban.

 

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo