Különösen a fiatalokra és külföldi vendégekre specializálódott, fővárosi romkocsmákra és belvárosi szórakozóhelyekre jellemző, hogy kiemelkedően nagy forgalmuk ellenére nem ütik be bevételeiket a pénztárgépbe – közölte a NAV sajtóirodája. Nyugta hiányában az esetlegesen túlszámlázással vagy másképp megkárosított vendég sem reklamálhat. Ezekre a tapasztalatokra alapozva a NAV adóellenőrei egyebek mellett fokozottan vizsgálják a szórakozóhelyek adózási fegyelmét. Az ellenőrzési sorozat egészen augusztus végéig tart.
Az ellenőrizendő egységek kiválasztásában nagy segítséget nyújtanak az online pénztárgépektől érkező adatok. A Dél-budapesti Adóigazgatóság legutóbbi éjszakai akciójában például olyan, a diákok körében népszerű, de adótartozással rendelkező szórakozóhelyeken jelentek meg a revizorok és az adóvégrehajtók, ahonnan az online-rendszeren keresztül csak minimális bevételi adatok futottak be. A helyszíneken beigazolódott, hogy ezek a vendéglátóhelyek a valóságban nagy forgalmat bonyolítanak, egy-egy éjszaka jelentős bevételre tesznek szert, amelynek csak töredékét rögzítik a pénztárgépben. Az egyik romkocsmát rövid időn belül ismételten rajtakapták a bevétel eltitkolásán, így a revizorok bezáratták. Míg az ellenőrök a mulasztásokkal kapcsolatban jártak el, addig az adóvégrehajtók a pénztárgépekben talált készpénz lefoglalásával hajtották be a vállalkozások adótartozásait.
A tisztességtelenül működő kereskedőkre, szolgáltatókra fókuszáló, a nyári hónapokban is folytatódó célirányos fellépés nemcsak a szabályokat betartók érdekeit szolgálja, de védi a vásárlókat is. Nem is beszélve a Magyarországra látogató külföldieket érő benyomások és az országimázs védelmének fontosságáról – teszi hozzá a NAV közleménye.