Újfajta üzemanyag lesz elérhető Budapesten

A fővárosiak számára is elérhetővé hamarosan válik egy CNG (Compressed Natural Gas - sűrített gáz) töltőállomás, amelyet alternatív földgáz és biogáz üzemű gépjárművek használhatnak majd - közölte a Magyar Gázüzemű Közlekedési Klaszter Egyesület (MGKKE). Az új, olcsóbb üzemanyag akár könnyítést is hozhat a benzin ára miatt kiábrándult autósoknak.

Győr és Szeged után Budapesten egy - egyelőre - meg nem jelölt Mol kútnál üzemel majd a CNG töltőállomás a Főgáz beruházásában. (A CNG nem azonos az LPG néven használt autógázzal, amelynek elsődleges alapanyaga a kőolaj.) A CNG járművek a dízelüzemmel összehasonlítva ötödével, a benzinüzemhez képest pedig több mint harmadával kevesebb költséggel üzemelnek egy kilométerre vetítve. A győri kútnál például két éve 249,9 forintért lehet vásárolni kilónként a CNG-t, ami energiatartalom alapján számolva 166 forintos literenkénti benzinárnak felel meg - közölte az MGKKE. (A legfrissebb kutatások szerint a pandák ürüléke olcsóbb bioüzemanyagot eredményezhet, amit akár aligátorból, vagy szennyvízből is elő tudnak már állítani.)


Változnak a tankolási szokások
Forrás: sxc

Az országban az első biogázból táplált CNG kút Zalaegerszegen, a helyi szennyvíztisztító telepen működik, igaz, jelenleg még nem nyilvános kútként.

Szükség van az olcsóbb üzemanyagra

A Forensis Autóklub nyári felmérése szerint a benzin árának emelkedése miatt az autósok mindössze egyharmada mondja azt, hogy továbbra is ugyanannyit autózik, mint egy évvel ezelőtt: a hatezer megkérdezett több mint fele már 25-50%-kal kevesebb kilométert tesz meg autójával. (Az üzemanyag rohamos drágulása miatt a román parlamentben még az is felmerült, hogy ideiglenesen befagyasszák az üzemanyag árát.)

Mindamellett, hogy 89 százalékuk ma már sokkal jobban megnézi, hogy olyan benzinkúton tankolja autóját, ahol alacsonyabbak az üzemanyag árak, a megkérdezettek több mint egyharmada 5-10 ezer forinttal kevesebbet költ havonta tankolásra, mint a múlt évben, 10 százalékuk pedig már nem tankol rendszeresen.

Az autós családok legnagyobb része (35%-a) a kevesebb tankolással, 31%-a pedig a szórakozásra költött összegek csökkentésével próbálja ellensúlyozni az üzemanyagok drágulásával járó plusz kiadásokat.

25-30 kutat akarnak
Az MGKEE az idén áprilisban alakult. Az akkori közlés szerint az egyesület céljai között szerepel, hogy 3-5 éven belül a CNG üzemű járművek és gáztöltők aránya elérje a járműpark, illetve a kutak számának egy százalékát. Ez 25-30 nyilvános gáztöltőállomást jelentene, amely ellátna mintegy 1.500 gázzal üzemelő autóbuszt, 1.100 nehéz teherjárművet és 10-15 ezer személygépkocsit. Ez a belföldi közlekedés energiafelhasználásának 2 százalékát jelentené.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo