Győr és Szeged után Budapesten egy - egyelőre - meg nem jelölt Mol kútnál üzemel majd a CNG töltőállomás a Főgáz beruházásában. (A CNG nem azonos az LPG néven használt autógázzal, amelynek elsődleges alapanyaga a kőolaj.) A CNG járművek a dízelüzemmel összehasonlítva ötödével, a benzinüzemhez képest pedig több mint harmadával kevesebb költséggel üzemelnek egy kilométerre vetítve. A győri kútnál például két éve 249,9 forintért lehet vásárolni kilónként a CNG-t, ami energiatartalom alapján számolva 166 forintos literenkénti benzinárnak felel meg - közölte az MGKKE. (A legfrissebb kutatások szerint a pandák ürüléke olcsóbb bioüzemanyagot eredményezhet, amit akár aligátorból, vagy szennyvízből is elő tudnak már állítani.)
Az országban az első biogázból táplált CNG kút Zalaegerszegen, a helyi szennyvíztisztító telepen működik, igaz, jelenleg még nem nyilvános kútként.
Szükség van az olcsóbb üzemanyagra
A Forensis Autóklub nyári felmérése szerint a benzin árának emelkedése miatt az autósok mindössze egyharmada mondja azt, hogy továbbra is ugyanannyit autózik, mint egy évvel ezelőtt: a hatezer megkérdezett több mint fele már 25-50%-kal kevesebb kilométert tesz meg autójával. (Az üzemanyag rohamos drágulása miatt a román parlamentben még az is felmerült, hogy ideiglenesen befagyasszák az üzemanyag árát.)
Mindamellett, hogy 89 százalékuk ma már sokkal jobban megnézi, hogy olyan benzinkúton tankolja autóját, ahol alacsonyabbak az üzemanyag árak, a megkérdezettek több mint egyharmada 5-10 ezer forinttal kevesebbet költ havonta tankolásra, mint a múlt évben, 10 százalékuk pedig már nem tankol rendszeresen.
Az autós családok legnagyobb része (35%-a) a kevesebb tankolással, 31%-a pedig a szórakozásra költött összegek csökkentésével próbálja ellensúlyozni az üzemanyagok drágulásával járó plusz kiadásokat.