Az óriásgépen nemrég még a Japan Airlines szállította utasait, majd új, amerikai tulajdonosa erre a különleges célra alakította át. A Jumbóban mindössze néhány ülés van, a kétemeletes repülőn az óriási hely túlnyomó részét a tüzet oltó folyadékot tartalmazó, párhuzamos sorokban álló tartályok foglalják el. Azokban összesen 19 200 gallon (kereken 74 000 liter) vegyszer van.
A megosztott tartályok célja, hogy lehetőség legyen mind kisebb tüzek, mind nagyobb területek oltására, akár arra, hogy az egész készletet kiengedve több, mint 3 km-es sávon oltsák a lángokat, lehetővé téve a tűzvész előli menekülést. A Boeing óránként 1000 km-es sebességgel tud repülni, így gyorsan eléri a tűzfészkeket.
A Boeing képes 10 perc alatt kibocsátani a teljes készletet – majd fordul vissza tankolni Sacramentóba, Kalifornia állam fővárosának repülőterére, és következik az újabb bevetés, általában naponta három.
Egyébként alakítottak már ki tűzoltót a McDonnell Douglas DC 10-es gépéből is, ám annak kapacitása csak fele akkora, mint a Jumboé. (Wired)