Nem biztos, hogy csak a zöld autó a nyerő

Norvégia már nyolc év múlva kitiltaná a robbanómotoros járműveket útjairól, Nagy-Britannia ezt 2040-től tervezi, Franciaország és mások mellett Kalifornia is ilyen tervet mérlegel. Egy német tudós szerint azonban a robbanómotorra továbbra is szükség lesz, a környezet védelmét másként is lehet biztosítani: alig szennyező üzemanyaggal.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Robert Schlögl, a Max Planck nevét viselő tekintélyes német tudományos központ, Kémiai Energia-konverziós Intézetének vezetője szerint mesterséges üzemanyagok, szénhidrogénnal dúsított hidrogénok jelenthetik a megoldást. A célt, hogy csökkentsék a járművek károsanyag-kibocsátását és megújuló energia biztosítsa a közlekedést, csak az elektromos járművekre való átállással nem lehet elérni. A klímapolitikai fordulat azt követelné, hogy minden elektromos autó  “zöld árammal” közlekedjék - ez azonban világviszonylatban semmiképp nem sikerülhet, de még Európában sem - talán Kaliforniában lehetséges. Ugyanakkor

a járművekben használt akkumulátorok körül még sok a vita és elismert tény: a villany-autónak 80.000 km-t kell futnia ahhoz, hogy olyan gazdaságos legyen,
mint egy robbanómotoros. Ugyanakkor az elektro-autók fékei, abroncsai is szennyezik a környezetet.

Kép:Wikipedia

Schlögl szerint azt is meg kell gondolni, mi legyen a milliárd robbanómotoros autóval, amelyek közlekednek a világ útjain, s amelyekhez minden két és fél másodpercben egy újabb társul? És mi legyen a nagy teherautókkal, buszokkal, a mozgó építőipari gépekkel, a repülőgépekkel, amelyek számára belátható időn belül nem kínálkozik elektromos meghajtás? Szerinte a megoldást az olyan szintetikus üzemanyagok jelentik, amelyek a dízelmotorban alig szabadítanak fel káros részecskéket, széndioxidokat - ráadásul az ilyen üzemanyagokat a következő évtizedekben megújuló energiából lehet majd előállítani. Ezzel a megoldással megtakaríthatják azokat az óriási költségeket is, amelyeket az elektromos töltőhálózatok kiépítése jelent.

A német tudós elgondolása szerint

a jövő az olyan autóké, amelyek (kis) akkumulátorait szintetikus üzemanyaggal működő robbanómotor tölti fel.
A megoldás már létezik a gyakorlatban, dízel-elektromos mozdonyok a vasútnál, hasonló technikával működő harckocsik a Bundeswehrnél. „A módszerek ismertek, a technikát, a szabadalmakat meg lehet vásárolni és az új módszer megfizethető” mondja a nemzetközi hírű vegyész, aki már  tárgyal a müncheni városi vezetéssel arról, hogy a technikát meghonosítsák a bajor főváros tömegközlekedésében.
VW E-Golf: a környezetbarát ingázó
Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.

Véleményvezér

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.
A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo