Fontos a hitelesség
A cégvezetők csakis akkor lehetnek hitelesek, ha az általuk hirdetett célokat és értékeket ők maguk is követik, igaz ez az üzleti döntésekre, csakúgy mint a környezetvédelmi törekvésekre. Ha aktívan részt vesznek fenntarthatósági kezdeményezésekben, akkor az inspiráló lehet a munkavállalóknak.
Sőt, a személyes jó példa ragadós
Egy kerékpárral munkába járó vezető képes a munkavállalóit is motiválni, hogy az autó helyett környezetbarát közlekedésre váltasanak, ami a mozgás által ráadásul az egészségükre, sőt a mentális jóllétükre is pozitív hatással van.
„A munkahelyi alternatív közlekedésben erősen tetten érhető a vezetők szerepe. Amikor egy vezető például elkezd kerékpárral bejárni, ez nem csupán egy személyes választás, hanem egy erős jelzés a munkatársak felé arról, hogy a fenntartható közlekedés lehetséges és kívánatos. Azokban a cégekben, ahol a vezetők aktívan részt vesznek, a munkavállalók is nagyobb valószínűséggel választanak környezetbarát közlekedési formát”– hangsúlyozza Hényel Ágoston, vállalati elektromoskerékpár-flotta szakértő a vezetők szokásainak és választásainak fontosságát.
Egy, a környezet megóvását szolgáló új szokás bevezetése pedig szükségszerűen további ilyen változásakat generál a munkavállalók életében.
Közösségformáló erő
Amikor a vezetőség maga is megmutatja az elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt, az hozzájárul a munkahelyi közösség megerősödéséhez és a munkavállalók azon érzéséhez, hogy részesei valami nagyobbnak és értékesebbnek. mint pusztán egy vállalatnak dolgozni Közös témákat jelent, sőt lehetőséget kínál közös programok szervezésére. Mindez hozzájárul egy pozitív munkahelyi légkör kialakításához, ahova nem cask dolgozni jár be az ember, hanem ahol jól is érzi magát.