A Németország, Franciaország és Belgium közé ékelődött parányi ország lakossága az elmúlt 40 évben majd a harmadával nőtt. Immár meghaladja a 602.00 állandó lakost, ezekhez járul 175.000, a határok másik oldaláról ingázó munkavállaló – és évi 1.2 millió turista.
Luxemburgban a legmagasabb az EU-ban az egy lakosra jutó gépkocsik száma, ráadásul az ingázók 60 százaléka autón közlekedik, csak 19 százalékuk veszi igénybe a tömegközlekedést.
Ez az egyik alapja a kormány döntésének, hogy egy év múlva, 2020 március 1-től ingyenessé teszik a tömegközlekedési eszközök használatát, hogy csökkentsék az utak zsúfoltságát és óvják a környezetet. A másik cél az, hogy mérsékeljék a nagy jövedelmi különbségeket Európa leggazdagabb országában, ahol a legkevesebbet keresők számára nagy teher a tömegközlekedés költsége.
Nemzetközi összehasonlításban persze a gondok viszonylagosak: a luxemburgiak 10 százalékát tekintik szegénynek, azokat, havi átlagos jövedelme 1.011 euró alatt van. A kormány ezért további szociális intézkedéseket is tervez: a minimálbér, a nyugdíjak és a segélyek emelését.
(Forrás: BBC)