Mi a legnagyobb probléma a hazai felsőoktatásban?
És a gazdaságban? Mennyit ér egy magyar egyetemi diploma?
Online Klasszis Klub élőben Ádám Zoltánnal, a Corvinusról elbocsátott egyetemi oktatóval
Indiában emberek százreinek életébe került már a légszennyezés, és a kormány jelentős anyagi kedvezményekkel próbálja visszaszorítani a robbanómotorokat. A közel 1,4 milliárd lakosú országban azonban csak évi 4 millió autót adnak el, azok a lakosság óriási többsége számára elérhetetlenek.
A buszok mellett más ázsiai országokban tuk-tuk néven ismert minitaxik játszanak fontos szerepet a tömegközlekedésben.
Magyar találmány forradalmasíthatja az elektromos autózást
Egészen új értelmet ad az „elektromos mobilitás” kifejezésnek egy hazai startup. Ha bejön, amit kitaláltak, tulajdonképpen minden elektromos eszköz egy csapásra mobil eszközzé válhat, legalább annyira mobillá, mint a lakáson belül a porszívó. Az akkumulátoros közlekedési eszközök (villanyautók, e-bringák, e-rollerek) pedig még mobilabbak lesznek.
Egy startup két éve készít elektromos „riksákat”, amelyek mellé akkucserélő hálózat is épül a nagyvárosokban. A vezető percekre áll meg az állomásnál, elektronikus kódjával kinyitja a zárat, kivesz két feltöltött akkut, és beteszi a helyükre a maga lemerült telepeit. Fizetnie a töltésért kell.
Indiai szakértők szerint közepes távon is ez lesz a megoldás, miután a lakosság nem lesz képes megfizetni a villanyautókat, de az akkutöltés terhe vállalható.