Gogoro és GoStation - hódít a cserélhető akkus robogó

Sokat ígérő megoldással hódít elektromos robogók tajvani gyártója: hosszadalmas töltés helyett az állomásokon akkut cserélünk és már indulhatunk is tovább.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Az ázsiai, óceániai országokban sok millió robogó jelenti a fő közlekedési eszközt. A járművek többnyire kétüteműek, így azok tömeges forgalmukkal jobban szennyezik a levegőt, mint az autók, buszok, teherjárművek.

Sok szakértő az elektromos robogókban látja a megoldást és a Gogoro nevű tajvani cég úttörőnek számít. Újításuk, hogy elkerülhető gépeik hosszadalmas több órás töltése. A cég állomásokat állít fel, ahol a motoros pár mozdulattal kicseréli a gép két, egyenként 10 kilós akkuját - majd folytatja útját.

Kép: gogoro.com

A Gogoro már 24.000 elektromos robogóját adta el Tajvanon, ahol a lakosság fele ilyen járművön közlekedik, s az újító vállalat megszerezte már a piac 6 százalékát. A cég most bejelentette, hogy tovább terjeszkednek és elsőnek bevezetik járművüket - természetesen megfelelő akkucsere-állomások felállításával - Japánban is.

Vannak már más elektromos robogók is, mint például az indiai gyökerű, de az Egyesült Államokban gyártott GenZe. Tizenhárom kilós líthium-ion akkuja könnyen kivehető, de 3 és fél óra kell ahhoz, hogy feltöltsék a normális hálózatról, azután vagy 50 km-t tehetünk meg vele. Igaz, a főleg fiataloknak szánt robogó 3.000 dollárért elvihető. (Wired)

Hetven darab e-autótöltő kellene Magyarországra
Magyarországon jelenleg közel háromezer elektromos jármű vesz részt a forgalomban, amelyek közül mindössze 1200 tisztán elektromos meghajtású. 2020-ra szakértők szerint ötször ennyi közlekedik majd az utakon. Felmérés szerint a megkérdezettek 93%-a szívesen használna tisztán elektromos vagy hibrid autót, és mindössze 7% az, aki teljesen elzárkózik ezektől az alternatív megoldásoktól.
 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo