Gogoro és GoStation - hódít a cserélhető akkus robogó

Sokat ígérő megoldással hódít elektromos robogók tajvani gyártója: hosszadalmas töltés helyett az állomásokon akkut cserélünk és már indulhatunk is tovább.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Az ázsiai, óceániai országokban sok millió robogó jelenti a fő közlekedési eszközt. A járművek többnyire kétüteműek, így azok tömeges forgalmukkal jobban szennyezik a levegőt, mint az autók, buszok, teherjárművek.

Sok szakértő az elektromos robogókban látja a megoldást és a Gogoro nevű tajvani cég úttörőnek számít. Újításuk, hogy elkerülhető gépeik hosszadalmas több órás töltése. A cég állomásokat állít fel, ahol a motoros pár mozdulattal kicseréli a gép két, egyenként 10 kilós akkuját - majd folytatja útját.

Kép: gogoro.com

A Gogoro már 24.000 elektromos robogóját adta el Tajvanon, ahol a lakosság fele ilyen járművön közlekedik, s az újító vállalat megszerezte már a piac 6 százalékát. A cég most bejelentette, hogy tovább terjeszkednek és elsőnek bevezetik járművüket - természetesen megfelelő akkucsere-állomások felállításával - Japánban is.

Vannak már más elektromos robogók is, mint például az indiai gyökerű, de az Egyesült Államokban gyártott GenZe. Tizenhárom kilós líthium-ion akkuja könnyen kivehető, de 3 és fél óra kell ahhoz, hogy feltöltsék a normális hálózatról, azután vagy 50 km-t tehetünk meg vele. Igaz, a főleg fiataloknak szánt robogó 3.000 dollárért elvihető. (Wired)

Hetven darab e-autótöltő kellene Magyarországra
Magyarországon jelenleg közel háromezer elektromos jármű vesz részt a forgalomban, amelyek közül mindössze 1200 tisztán elektromos meghajtású. 2020-ra szakértők szerint ötször ennyi közlekedik majd az utakon. Felmérés szerint a megkérdezettek 93%-a szívesen használna tisztán elektromos vagy hibrid autót, és mindössze 7% az, aki teljesen elzárkózik ezektől az alternatív megoldásoktól.
 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo