A dohányreklámokhoz hasonlóan szigorúan szabályozni akarja az Európai Bizottság az autóreklámokat is. Az osztrák WirtschaftsWoche beszámolója szerint Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi biztos még az idei év vége előtt előterjeszti az új szabályokra vonatkozó javaslatát. A tervezett szabályozásról részletek nem ismeretesek. Tavaly az Európai Parlamentben már szó volt arról, hogy az autóreklámokra szánt felületnek 20 százalékát az adott modell üzemanyag felhasználásának, illetve CO2 kibocsátásának bemutatására kellene fenntartani.
A javaslat nagy felháborodást váltott ki Németországban az autógyártók, illetve a média képviselőinek körében, egyfajta cenzúrázásnak minősítve a brüsszeli terveket. A német lapkiadók szövetségének adatai szerint a lapok évente 900 millió euró bevételre tesznek szert az autóreklámokból, ez az összes reklámbevétel 10 százaléka.