Egyre többen vennének napkollektort otthonra

A legtöbben garázzsal, mosogatógéppel, légkondicionálóval bővítenék otthonukat, de egyre népszerűbbek a napkollektorok, és sokan bővítenék ruhatárukat is – derül ki a Fundamenta országos kutatásából, ahol arra keresték a választ, milyen extrákkal egészítenék ki a magyarok a meglévő lakásukat.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Fundamenta 25-35 évesek körében végzett országos reprezentatív kutatása szerint a legtöbben garázzsal szeretnék kibővíteni a házukat (57 százalék), amelyet sorrendben a mosogatógép (49 százalék) és a légkondicionáló (48 százalék) követnek. Utóbbira különösen nagy igény mutatkozik a városlakók körében: míg a fővárosban és megyeszékhelyeken a többség prioritásként említette a légkondi beszerelését, a falvakban vagy községekben élőknek mindössze 35 százaléka választotta első helyen ezt a lehetőséget.

Forrás: Fundamenta, 2018.

A kutatás alapján az energiatakarékosság is egyre fontosabb szempont, amikor otthonunkról gondolkodunk: a válaszadók 34 százaléka említette, hogy napkollektorral korszerűsítené lakását. A legvágyottabb extrák közé ötödik helyre a gardróbszoba került, amelyet 29 százalék említett. Nem meglepő, hogy jelentős különbségek láthatóak a preferenciákban nemek és lakóhely szerint: a garázst főként a vidéken élő férfiak preferálják, míg gardróbszobát inkább a fővárosi magasabb végzettségű nők szeretnének. Az eredmények alapján a kandalló (22 százalék), víztisztító készülék (19 százalék), valamint a medence (17 százalék) iránt mutatkozott még jelentősebb igény.

A Fundamenta kutatása szerint a megkérdezettek többsége úgy véli, hogy a légkondi, mosogatógép beszerzése viszonylag gyorsan, akár már a lakás megvételekor megtörténhet. Kicsit nehézkesebb, ugyanakkor még mindig hamar megvalósíthatónak látják az olyan átalakításokkal járó bővítéseket, mint például a garázs vagy a kandalló. Hosszabb távú tervként a napkollektor, a medence vagy a gardróbszoba szerepelnek.

A lakásextrákkal kapcsolatos célok megvalósulását az ingatlanvásárlást követő legfeljebb 2-3 éven belül tartják a leginkább reálisnak a válaszadók. A Fundamenta szakértője szerint tudatos takarékoskodás nélkül az extrának számító lakásálmok gyakran valóban megmaradnak álmoknak. A szakértő ezért azt javasolja, hogy ha megfogalmaztunk magunknak egy célt, kezdjünk tudatosan félretenni, például indítsunk lakástakarékot, hiszen így havi 20 ezer forintos megtakarítás mellett néhány év alatt jelentős pénzösszegre tehetünk szert, amelyből fedezhetjük lakásunk komfortszintjének, energiahatékonyságának növelését.

Okos mérőkkel az energiahatékonyságért
Az okos mérőeszközök tömeges alkalmazása kínálja az egyik legjobb megoldást az Európai Unió 2014-ben életbe lépő új energiamegtakarítási követelményeire. A közösség energiahatékonysági irányelve értelmében 2014-től a tagországokban évente 1,5 százalékkal kell az energiafelhasználást csökkenteni, ám az okos mérőeszközökkel akár 5–15 százalékos energiamegtakarítás is lehetséges.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo