Csökkentik a karbon lábnyomot a repülőterek is

Kétszáz repülőtér csatlakozott a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) által életre hívott karbonmentességi programhoz, amelynek fő célkitűzése a repülőterek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ACI tájékoztatása szerint az Airport Carbon Accreditation elnevezésű programhoz a hét elején csatlakozott a kétszázadik repülőtér, az ausztráliai Townsville légikikötője. A repülőterek többsége, 118 Európában van, Ázsia-Óceániában 38, Észak-Amerikában 27, Afrikában 10, Dél-Amerikában 8 repülőtér vesz részt a programban - írja az airportal.hu.

Kép: piacesprofit

A legfrissebb adatok szerint ezek a repülőterek tavaly 2,8 milliárd utast kezeltek, ez a globális forgalom 40 százaléka. 2016 májusa és 2017 májusa között a résztvevők összesen 202 ezer tonnában csökkentették a szén-dioxid-kibocsátásukat. Az ACI összehasonlítása szerint ez 2,1 millió iPhone teljes életciklusában generált CO2-kibocsátásnak felel meg.

A szervezet kiemelte, hogy az Egyesült Államok bár arányaiban kevés repülőtérrel van jelen a kezdeményezésben, mégis jelentősen hozzájárult a csökkentés mértékéhez. Példaként említették, hogy a dallasi Fort Worth repülőtér lett az első az amerikai repterek között, amely karbonsemleges működésre állt át, vagyis nem használ fel szénhidrogéneket.

A 2009-ben életre hívott programnak négy fázisa van. Az elsőben képesnek kell lenni a karbon-lábnyom mérésére, a másodikban már csökkentést kell vállalni, a harmadik fázisban optimalizálni kell az eredményeket, a negyedikben pedig át kell állni a karbonsemleges működésre.

Ezzel is kevesebb nyomot hagyunk
Mivel csökkenthető a zöld lábnyom? Többel is, mint gondolod! Bizonyos beruházásokkal még adókedvezményt is igénybe lehet venni, s az így képződő megtakarítást további jó célokra lehet fordítani.
Ezt tette nem is olyan rég Helsinki-Vantaa repülőtere, és ebbe az irányba tett nagy lépést a legnagyobb holland repülőtereket működtető társaság is, amikor bejelentették: csak szélerőművekből érkező árammal látják el a repülőtereket.

Egyes kutatások szerint 2050-re a légiipar adja majd a karbon-kvóta negyedét, ezért is sietnek annyira főként Európában a környezetkímélő technológiák bevezetésével, és egyre több helyen állnak át a karbon alapú energiáról a fenntartható, megújuló energiaforrások használatára.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo