Várhatóan a magyar elnökség idején hagyják jóvá az Európai Unió 2011 és 2020 közötti közlekedéspolitikai fehér könyvét. Ugyancsak ebben az időszakban várható annak a "vasúti csomagnak" a felülvizsgálata, amelynek célja a versenyképes vasúti piac megvalósítása. A 2011 első felére szóló programot folyamatosan állítják össze, egyeztetni kell Brüsszellel és a triópartnerekkel. A hazai minisztérium öt embert vehet fel az EU-elnökség előkészítésére és idejére.
Olcsóbb légiközlekedés
Soros elnökségünk idején felülvizsgálják majd a légi közlekedési balesetek kivizsgálására vonatkozó szabályokat. Prioritás élvez az "egységes európai égbolt II" csomag végrehajtása: több tagállam légiforgalmi irányításának összevonása olcsóbbá és biztonságosabbá tenné a légi közlekedést. Folytatni kell a légi közlekedési megállapodásokról szóló tárgyalásokat az Európai Unión kívüli országokkal", közölte a tárca az MTI-vel.
Az elnökség figyelemmel kísérné a belvízi hajózási program végrehajtását is. A belvízi szállítás hozzájárulhat a torlódások csökkentéséhez, az áruszállítás biztonságának javításához, a jobb energiahatékonysághoz és a környezetvédelemhez. A tengeri közlekedésben elsőbbséget élvez majd az Európai Tengeri Biztonsági Ügynökség hatáskörének bővítése és a tengeri kikötőkkel kapcsolatos szabályozás továbbfejlesztése. Fontos téma lesz a transzeurópai közlekedési hálózatokról szóló jogszabály átdolgozása is, és továbbra is napirenden tartják az európai rádiónavigációs rendszerekkel kapcsolatos szabályozás átalakítását.
Energia-akcióterv
A klímaváltozás elleni küzdelemben kulcsszerep jut majd az energiaágazatnak. Ezen belül az energiabiztonságot, a források és az útvonalak diverzifikálását kiemelten kell kezelni, véli a szaktárca. Ide tartozik az európai energia-akcióterv elfogadása a 2010 és 2014 közötti időszakra, valamint a transzeurópai energiahálózatokról szóló határozat felülvizsgálata.