A Facebook megújulókra vált

Két évvel ezelőtt 700.000 online aktivista támogatásával indította el a Greenpeace a „Mondj NEM-et a szénre" kampányát a Facebook közösségi portálon. Most, hogy a cég a szervereit megújuló energiából fogja üzemeltetni, a kampány véget ér.

A Greenpeace és a Facebook ma közösen jelentették be, hogy együttműködnek a megújulók népszerűsítésében és közös programot dolgoznak ki az energiaszolgáltatók zöldítésére. Két évvel ezelőtt 700.000 online aktivista támogatásával indította el a Greenpeace a „Mondj NEM-et a szénre" kampányát a Facebook közösségi portálon. (2) Most, hogy a cég a szervereit megújuló energiából fogja üzemeltetni, a kampány véget ér.


Kép:sxc
Természetes hűtés
A Facebook Facebook első Amerikán kívüli saját tulajdonú szerverparkja a sarkkör közelében épül. A területen az éves átlaghőmérséklet 2 C°, így a gépek hűtéséről a természet gondoskodik. Ezért csupán kiegészítő energiát igényel, amit vízerőművel fedeznek. A fogyasztás azonban még így is mintegy 120 megawatt lesz. A cég oregoni szerverparkja is szabad levegős hűtéssel működik, ami rendkívül takarékos, ráadásul környezetbarát.

„ A Greenpeace és a Facebook ezentúl közösen dolgozik, hogy rávegyék a nagy energiaszolgáltatókat, hogy hanyagolják a szenet mint energiaforrást, és építsenek inkább megújulókra. Ez a lépés követendő példa az egész számítástechnikai ipar számára" - mondta Tzeporah Berman, a Greenpeace International klíma és energia programjának társigazgatója. „A megújuló energiákkal erősítjük a klímaváltozás elleni harcot és lerakjuk egy erős gazdaság és egészségesebb társadalom alapjait." (A közösségi oldalak, mivel szolgáltatásaik nagy része ingyenes, nem csak a nagy cégeknek, a kkv-knak is tartogatnak lehetőségeket. Ahhoz, hogy a "webkettővel" sikereket érjünk el, sokkal inkább ötletre van szükség pénz helyett.)

„A Facebook várja a napot, hogy a tiszta és megújuló energiákra támaszkodjon a világ, és a Greenpeace-szel és egyéb szervezetekkel azon dolgozunk, hogy ez minél hamarabb eljöjjön" - nyilatkozta Marcy Scott Lynn a Facebook fenntarthatósági program munkatársa. „A Greenpeace nagyon sikeresen használja céljai érdekében a Facebookot, ezért örömmel várjuk, hogy további módszereket dolgozzunk ki a klímaváltozás elleni közös fellépés erősítésére." (Magyarországon átalakul a megújulók támogatási rendszere, erről itt olvashat részletesebben.)

„A Facebook voksa a megújulók mellett magas mércét állít az olyan IT és cloud computinggal (felhővel) foglalkozó cégek elé, mint az Apple, az IBM, a Microsoft, vagy a Twitter" - mondta Casey Harrell, a Greenpeace International vezető IT szakértője. „Facebook kampányunk bizonyította, hogy az emberek szeretnék, ha közösségi oldaluk energiaszükségletét megújulókból és nem piszkos energiahordozókból fedeznék. A Greenpeace természetesen tovább folytatja az IT szektor zöldítéséért folyó kampányát, hiszen a szektor világszerte már most annyi energiát fogyaszt együttesen, mintha ez lenne a világ ötödik legnagyobb országa."

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo