Egy évvel kitolták a 2020-as határidőt, amely megtett kilométerenként 95 grammban limitálta volna az uniós gépjárművek ÜHG-kibocsátását. Így csak 2021-ben kell megfelelnünk ennek a paraméternek. A kompromisszumot majdnem fél éven át tartó lobbizással Németország vívta ki Brüsszelben. A németek által kifogásolt szabályozás évi 2,5 grammban állapította meg a szuperkrediteket, a mostani változtatás viszont már 7,5 grammot enged.
A szabályozás a Reuters szerint megengedőbb a nagy méretű luxusautókkal, vagyis éppen a német Daimlernek és a BMW-nek kedvez. Az alacsony emissziójú járművek gyártására ugyanis „szuperkrediteket” kapnak, amelyek lehetővé teszik, hogy továbbra is gyártsanak füstokádó nagy autókat.
Hogy a megállapodás érvénybe lépjen, az Európai Parlament képviselőinek támogatása és a tagországok ratifikálása is szükséges. A hírügynökség arra is felhívta a figyelmet, hogy Angela Merkel kormánypártja pénzt kapott a BMW-től.
2015-ben átlagosan 130 gramm/kilométer az európai járműflotta kibocsátásának engedélyezett szintje. Az autógyártók többsége már sikeresen elérte e célt azzal, hogy környezetkímélővé tette négykerekű termékeit.