150 nagyvállalat szólalt fel a klímabarát gazdasági újraindítás mellett

A világ 155 – összességében több mint 2,4 milliárd dollár piaci kapitalizációval bíró és 5 millió munkavállalót képviselő - globális nagyvállalata közös nyilatkozatban szólítja fel a világ kormányait arra, hogy a koronavírus-járványt követő gazdaságélénkítő csomagjaikat hozzák összhangba a legfrissebb klímatudományi eredményekkel. A világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója, a Mars is csatlakozott az Egyesült Nemzetek Szervezete által támogatott eddigi legnagyobb olyan kezdeményezéshez, amelyet a világ legnagyobb vállalatainak ügyvezető igazgatói közösen hívtak életre. Céljuk, hogy megerősítsék saját klímavédelmi törekvéseiket és felszólítsák a világ kormányait arra, hogy ők is ezekkel összhangban cselekedjenek.

A nyilatkozat, amelyet a Science Based Target initiative (SBTi) nevű kezdeményezés és az ENSZ Global Compact tagjai közösen hoztak létre, olyan gazdasági újraindítást sürget, ami egyrészt a klímatudomány által meghatározott 1,5°C-os szint alatt tartja a globális hőmérsékletet, másrészt olyan jövőbeli befektetéseket tartalmaz, ami egy alacsony szén-dioxid-kibocsátású, és az éghajlatváltozás hatásaival szemben ellenállóképes jövő felé vezet, a különböző vállalatok és a kormányok együttműködése mentén. Az aláírók, köztük a Mars, 34 különböző szektort képviselnek, és a világ 33 különböző országában vannak jelen.

A nyilatkozat arra reagál, ahogyan a világ kormányai különböző, összesen több milliárd dollár értékű gazdaságélénkítő csomagokat terveznek a koronavírus-járvány hatásainak enyhítésére, egyidőben azzal, hogy kibővített nemzeti klímaterveket készülnek leadni a Párizsi Egyezményen belül. Az aláíró nagyvállalatok, amelyek mindannyian a Science Based Target initiative tagjai, korábban már mindannyian meghatároztak különböző tudományosan megalapozott kibocsátáscsökkentő célokat. A nyilatkozat aláírásával egyrészt kijelentik, hogy saját céljaik továbbra is összhangban vannak a tudomány által meghatározott célkitűzésekkel, másrészt arra ösztönzik a kormányokat, hogy a zöld gazdaságélénkítésre koncentráljanak. Egy Oxfordi Egyetem által készített tanulmány szerint ugyanis az olyan irányelvek és befektetések, amelyek klímavédelmi célokat is magukba foglalnak, nem csupán csökkentik a jövőbeli katasztrófák és sokkhatásokkal szembeni sebezhetőséget, de munkahelyeket is teremtenek, visszafogják a kibocsátást és tiszta levegőt biztosítanak.

Az egészség és a megélhetés védelme, illetve egy prosperáló, fenntartható jövő építése kulcsfontosságú a koronavírus-járványt követő kilábalás érdekében. Az olyan lépésekkel, amelyek egy zöld gazdaság felé vezetnek, le tudjuk győzni a járványt, szembe tudunk nézni a klímaváltozással, és új munkahelyeket tudunk teremteni. Sok nagyvállalat példája igazolja, hogy igenis lehetséges és nyereséges a fenntartható, kibocsátás-csökkentő tervezés, még az olyan nehéz időszakokban is, mint a mostani. Őszintén üdvözöljük az ezekhez hasonló ambiciózus, tudományosan megalapozott lépéseket, amelyeket most vezető nagyvállalatoktól láthatunk, akik most bebizonyítják a politikusok számára, hogy a zöld növekedés a legjobb növekedési stratégia.” – mondta António Guterres, az ENSZ főtitkára.
A vállalatokat a Science Based Targets initiative (SBTi), és annak Business Ambition for 1.5°C kampánypartnerei, az ENSZ Global Compact és a We Mean Business koalíció tömöríti. Az SBTi, amely a CDP, az ENSZ Global Compact, a World Resources Institute és a WWF kollaborációjából jött létre, egy olyan szervezet, amely függetlenül elemzi és validálja a különböző nagyvállalatok klímavédelmi céljait, a legfrissebb klímatudományi eredményekkel összhangban.

 

Véleményvezér

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.
Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett

Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett 

Mohó volt az állam, ami elég gyakori probléma manapság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo