Kiszervezési tippek gyakorló cégvezetőktől

Megkérdeztük a Piac&Profit Üzleti Klub tagjait, milyen tapasztalataik vannak a kiszervezéssel kapcsolatban, kisvállalkozások vezetőiként.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Alább a Piac&Profit Klub tagjainak véleményét olvashatják.

Ha érdekli a kkv-k üzleti kapcsolatainak építésére létrehozott, rendszeres találkozókat tartó Piac&Profit Klub, itt minden információt megtalál!

 

Nagy Ildikó ügyvezető partner, Ratio & Practice Kft.

Több mint közvetlen előny A kiszervezést a költséggazdálkodás javítására és a szükséges belső erőforrások kiváltására alkalmazhatjuk. A szolgáltató objektív szemléletével és a más – akár fejlettebb – szervezeteknél alkalmazott módszerek bevonásával olyan közvetett hozadékra is szert tehetünk, amely a kapcsolódó folyamatok korszerűsítéséből származik. A közreműködő szakember azonnal érzékeli a szolgáltatáshoz illeszkedő folyamatokban meglevő kockázatokat, felméri a megszüntetésükre máshol már kipróbált módszerek alkalmazhatóságát. Ha a megbízó nyitott és egyetért a változtatásokkal, az általa vállalható költségszint mellett az újdonságokat az adott szervezetnél is bevezethetik. A közvetlen haszna a folyamatokkal érintett területek megtakarításaiban vagy bevételeiben jelentkezik, de a működés eredménye összességében is javulhat. A döntési folyamatban nagy hangsúlyt kap a szolgáltató tudásába vetett bizalom, ezért minden esetben figyelembe kell venni a közreműködő szakemberek gyakorlati tudását és tapasztalatait. Kizárólag e tényezők segítségével nyerhető ki többlethaszon a kiszervezésből.

Kiszervezési kisokos jogi buktatók elkerüléséhez
Az outsourching egyfajta új paradigma a vállalkozások számára, amelynek célja a hatékonyság javítása és a költségek csökkentése. De mi a jogi háttér. és hogy néz ki egy ilyen szerződés? Ügyvéd szakértőnk segít!
Dr. Bolvári Zoltán ügyvéd Dessewffy és Dávid, valamint Társaik Ügyvédi Iroda

A jogász szemével Jogi szempontból az outsourcing a gazdálkodószervezet által ellátott tevékenység kihelyezését jelenti egy piaci alapon kiválasztott szervezethez. A külső cég a tevékenységet szerződés alapján kisebb költséggel és hatékonyabb módon látja el úgy, hogy a szerződésben meghatározott követelmények és felelősség érvényesíthető. A ráfordítás valóságos költségigénye a számlázott szolgáltatás alapján mérhetővé és összehasonlíthatóvá válik. A szolgáltatást lefedő kereskedelmi szerződéstípus az SLA (Service Level Agreement), ami meghatározza a szolgáltatási szinteket és a teljesítési követelményeket, a nem megfelelő teljesítés jogkövetkezményeit. Kimondja a fogyasztóknak adott kedvezményeket a jövőbeni számlákon és az ügyfél felmondási jogát. Biztosíthat a szolgáltatót ösztönző incentívákat is. A siker kulcsa a szolgáltatási szintek, pontos felmondási esetek, a „performance bonus” és a vis major klauzula egyértelmű szerződéses rögzítése.

Langmár Zsuzsanna www.szovegirasblog.hu

Kiszervezett kommunikáció Az üzleti kommunikáció kapcsán ma már egyre több kkv veszi igénybe alvállalkozók munkáját, hiszen ezen a szélsebesen változó területen nehéz olyan saját alkalmazottat találni, aki naprakész. Egy kis cég nem bírja el, hogy sok embert alkalmazzon apró részfeladatokra. Cégen belül ki lesz az, aki ért a hírlevelek írásához, az értékesítési szövegek megírásához, a Facebook-kampányok menedzseléséhez, Adwords-hirdetések futtatásához, LinkedIn-kommunikációhoz, szórólapok megtervezéséhez? Superman? Mi üzleti kommunikációval foglalkozunk, és még mi sem találunk olyan kollégát, aki a kommunikáción belül minden területhez ért. Ezért feladatkiszervezési módszerünk, hogy minden projektet felhőben kezelünk. Más írja a kampányleveleket, és megint más a Facebook-posztok szövegét.

Dósa Zsolt Babilon Informatika Rendszerház Kft.

IT-outsourcing vagy belső üzemeltetés? A belső IT-üzemeltetés előnye, hogy a munkatárs része a csapatnak, és az alkalmazott munkaidejével a munkáltató rendelkezik, így minimális a reakcióidő. Hátránya, hogy anyagilag kevés cég engedheti meg magának, hogy a munkaerő-pótolhatóságra is gondoljon, és legalább két embert foglalkoztasson. Ezen a területen viszont sokféle tudásra van szükség, kicsi az esély arra, hogy egy kis létszámú csapatnak megvan minden szükséges kompetenciája. Ráadásul kevés kkv tudja megfizetni a jó informatikust – saját alkalmazottnál a bér- és járulékköltségek is hozzáadódnak –, és az oktatása is irreálisan drága. A kiszervezett IT-üzemeltetés költségcsökkentést jelent: a képzési és a járulékos költségek csökkennek, a szolgáltatási díj elszámolható, adóalap-csökkentő. Egy informatikára szakosodott cégben több szakmai tudás és humán erőforrás gyűlik össze, gyorsabbá, szakszerűbbé válik az üzemeltetés. A fix havidíjért megbízható, megfelelő szakmai háttérrel irányított szolgáltatásra számíthatunk. Folyamatos ellenőrzés és dokumentáció nélkül azonban kiszolgáltatottá válhatunk! Ügyeljünk a partner helyes megválasztására, fejlesszünk rendszeresen, dokumentáljunk! Ebben az esetben átlátható informatikai rendszert várhatunk el.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo