Zöld forradalmat indított a magyar cég a háztartási tisztítószerek piacán

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A százhalombattai Háromfai Balázs még csak 28 éves, ám az egyik legizgalmasabb és legsikeresebb magyar cég, a Biobubi tulajdonosa. Fiatalkora óta a környezet megóvása és a vállalkozószellem hajtja, ennek jegyében a gimi után környezetbarát autókozmetikával kezdett foglalkozni, majd egy müzlicsomagoló kisüzemmel próbálkozott, s időközben kiforrott benne a gondolat: mi lenne, ha olyan környezetbarát takarítószereket kezdene árusítani, amelyeknek a csomagolóanyagát is a lehető legzöldebben kezelnék. A vásárlók visszaküldenék neki a flakonokat, ő pedig újratöltené őket, a rongálódott darabokat pedig egy feldolgozóban tennék újrahasználhatóvá, ami tovább csökkenti a környezetterhelést.

Tisztítószerek és webshop, kitartással és diákhitellel

„Felmértük, hogy van-e bármekkora fizetőképes kereslet arra, hogy Érden és környékén az emberek visszaváltható palackba töltött, környezetbarát tisztítószert vegyenek. Több mint 50 megrendelés értekezett úgy, hogy a termékeket még le sem gyártották, ami szép eredmény, de eltörpül a mostani havi 5-6 ezres megrendelésszám mellett, amelyet már az egész ország területére szállítanak. A marketinggel elejétől fogva én foglalkozom, megtanultam kezelni néhány grafikai programot, és online hirdetéseket terveztem. Felvettem némi személyi kölcsönt, valamint a párom, aki most már a feleségem, a diákhitelét is beforgatta” – mondta el a Biobubi alapítója.

Országos lefedettség, és hatékony, de nem káros tisztítószerek

Eleinte kizárólag autóval szállították házhoz a hulladékmentes tisztítószereket, idővel átálltak a webshopra, és most már a termékek több mint 90 százalékát ott adják el. Az ablaktisztítótól a (fel)mosó- és mosogatószereken át a szappanokig a tisztítószerek széles skáláját kínálja a Biobubi. Az online rendelés a webshopban pofonegyszerű. A termékek a nagy fuvarozók segítségével jutnak el az ország minden szegletébe, és akár csomagolásmentes házhozszállítás is választható, mindamellett, hogy a futárokkal és a csomagautomatákkal is visszaküldhetőek a kiürült flakonok.

A Biobubi töretlenül növekszik a tisztítószerek piacán, köszönhetően hatékony termékeiknek, melyeknek valóságos rajongótábora van a közösségi médián. A környezetbarát termékek mellett a másik ütőkártyájuk egyértelműen a már említett visszaküldős rendszer. A kiürült flakonokat a vásárlók a Biobubi kontójára csomagküldőszolgálattal is visszajuttathatják a cégnek, amely a palackokat egy részét tisztítva újratölti, ami erre nem alkalmas, azt regranuláltatja, és újra használatba helyezi. A vásárlók ezáltal egy olyan tisztítószert kapnak, amelynek beltartalma célszerű használat esetén nem árt a környezetnek, továbbá a visszaküldött palackok is a zöld körforgásban maradnak, ami szintén a természetet óvja a felesleges csomagolóanyagoktól.

„Kompromisszummentes fenntarthatóság”

„A kulcsszó a kompromisszummentes fenntarthatóság. Emberek tömegei szívesen használnak környezetbarát terméket, ha ez nem jár fáradsággal, komolyabb anyagi ráfordítással. Akik a Biobubit választják, nem kell kompromisszumot vállalniuk. Elég összegyűjteni a flakonokat, amiket mi saját költségen elszállítunk – mondja Háromfai Balázs. Az is látszik, hogy vásárlóik zömében ökotudatosak, több mint 80 százalékuk visszaküldi a flakonokat, heti több száz kilónyi műanyagtól mentesítve ezzel a környezetet.

A Biobubi 2019-es induláskor összesített néhány milliós árbevétele ütemesen nő, 2024-ben már a 700 millió forintos forgalmat várnak. Ez azért is nagy szó, mert Háromfai Balázs családi garázscégből épített nagyot két társtulajdonosának segítségével, akik időközben csatlakoztak a csapathoz.

A biobubis ökotisztítószerekből több mint 35 ezer háztartás vásárolt már, tízből három ember visszatérő fogyasztó, ami a piaci szegmensben kiemelkedő aránynak számít. A cél egyértelmű, a környezetbarát tisztítószerek piacán a Biobubi szeretne az élre törni. Ennek érdekében folyamatosan bővítik a termékpalettát, és idővel külföldre is értékesítenének.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo