Zöld forradalmat indított a magyar cég a háztartási tisztítószerek piacán

Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.

A százhalombattai Háromfai Balázs még csak 28 éves, ám az egyik legizgalmasabb és legsikeresebb magyar cég, a Biobubi tulajdonosa. Fiatalkora óta a környezet megóvása és a vállalkozószellem hajtja, ennek jegyében a gimi után környezetbarát autókozmetikával kezdett foglalkozni, majd egy müzlicsomagoló kisüzemmel próbálkozott, s időközben kiforrott benne a gondolat: mi lenne, ha olyan környezetbarát takarítószereket kezdene árusítani, amelyeknek a csomagolóanyagát is a lehető legzöldebben kezelnék. A vásárlók visszaküldenék neki a flakonokat, ő pedig újratöltené őket, a rongálódott darabokat pedig egy feldolgozóban tennék újrahasználhatóvá, ami tovább csökkenti a környezetterhelést.

Tisztítószerek és webshop, kitartással és diákhitellel

„Felmértük, hogy van-e bármekkora fizetőképes kereslet arra, hogy Érden és környékén az emberek visszaváltható palackba töltött, környezetbarát tisztítószert vegyenek. Több mint 50 megrendelés értekezett úgy, hogy a termékeket még le sem gyártották, ami szép eredmény, de eltörpül a mostani havi 5-6 ezres megrendelésszám mellett, amelyet már az egész ország területére szállítanak. A marketinggel elejétől fogva én foglalkozom, megtanultam kezelni néhány grafikai programot, és online hirdetéseket terveztem. Felvettem némi személyi kölcsönt, valamint a párom, aki most már a feleségem, a diákhitelét is beforgatta” – mondta el a Biobubi alapítója.

Országos lefedettség, és hatékony, de nem káros tisztítószerek

Eleinte kizárólag autóval szállították házhoz a hulladékmentes tisztítószereket, idővel átálltak a webshopra, és most már a termékek több mint 90 százalékát ott adják el. Az ablaktisztítótól a (fel)mosó- és mosogatószereken át a szappanokig a tisztítószerek széles skáláját kínálja a Biobubi. Az online rendelés a webshopban pofonegyszerű. A termékek a nagy fuvarozók segítségével jutnak el az ország minden szegletébe, és akár csomagolásmentes házhozszállítás is választható, mindamellett, hogy a futárokkal és a csomagautomatákkal is visszaküldhetőek a kiürült flakonok.

A Biobubi töretlenül növekszik a tisztítószerek piacán, köszönhetően hatékony termékeiknek, melyeknek valóságos rajongótábora van a közösségi médián. A környezetbarát termékek mellett a másik ütőkártyájuk egyértelműen a már említett visszaküldős rendszer. A kiürült flakonokat a vásárlók a Biobubi kontójára csomagküldőszolgálattal is visszajuttathatják a cégnek, amely a palackokat egy részét tisztítva újratölti, ami erre nem alkalmas, azt regranuláltatja, és újra használatba helyezi. A vásárlók ezáltal egy olyan tisztítószert kapnak, amelynek beltartalma célszerű használat esetén nem árt a környezetnek, továbbá a visszaküldött palackok is a zöld körforgásban maradnak, ami szintén a természetet óvja a felesleges csomagolóanyagoktól.

„Kompromisszummentes fenntarthatóság”

„A kulcsszó a kompromisszummentes fenntarthatóság. Emberek tömegei szívesen használnak környezetbarát terméket, ha ez nem jár fáradsággal, komolyabb anyagi ráfordítással. Akik a Biobubit választják, nem kell kompromisszumot vállalniuk. Elég összegyűjteni a flakonokat, amiket mi saját költségen elszállítunk – mondja Háromfai Balázs. Az is látszik, hogy vásárlóik zömében ökotudatosak, több mint 80 százalékuk visszaküldi a flakonokat, heti több száz kilónyi műanyagtól mentesítve ezzel a környezetet.

A Biobubi 2019-es induláskor összesített néhány milliós árbevétele ütemesen nő, 2024-ben már a 700 millió forintos forgalmat várnak. Ez azért is nagy szó, mert Háromfai Balázs családi garázscégből épített nagyot két társtulajdonosának segítségével, akik időközben csatlakoztak a csapathoz.

A biobubis ökotisztítószerekből több mint 35 ezer háztartás vásárolt már, tízből három ember visszatérő fogyasztó, ami a piaci szegmensben kiemelkedő aránynak számít. A cél egyértelmű, a környezetbarát tisztítószerek piacán a Biobubi szeretne az élre törni. Ennek érdekében folyamatosan bővítik a termékpalettát, és idővel külföldre is értékesítenének.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo