Webáruház teszt: így jutottunk ki az épületgépészet labirintusából

Mindannyian arra vágyunk, hogy a bevásárlólistánkon szereplő tételeket a lehető leggyorsabb, legkényelmesebb módon beszerezhessük. Különösen igaz ez akkor, ha mindennapi termékek helyett épületgépészeti termékek fajsúlyos döntéseket igénylő vásárlása a cél. Ezért teszteltük az egyik népszerű épületgépészeti webshopot - olvass tovább, meglepő eredményre jutottunk!

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Válogatósak vagyunk, és ez rendben van

Tesztünk tárgyának a megújult Kazán WebShopot választottuk, mert hallottuk a híreket a felületük nagyszabású átalakításáról. Szerintem sokak nevében szólunk, ha azt állítjuk: egyre nagyobb igényeket támasztunk a webáruházak felé. Önmagában az, hogy otthonról, kényelmesen meg tudjuk rendelni a szükséges árucikkeket, már rég nem elég, hiszen netes boltokból óriási a választék, az áruházak előtti sorban állásról ma már nagymamák mesélnek hitetlenkedő unokáiknak. Ahhoz, tehát hogy egy webes beszerzőhely átmenjen a rostán, rengeteg szempontnak meg kell felelnie.

Kritériumok

A szigorú zsűri hosszas vita után az alábbi szempontokat választotta az értékeléshez:
  • Áruválaszték, márkák
  • Keresési lehetőségek
  • Termékösszehasonlítási lehetőség
  • Érdeklődési lehetőségek, segítség vásárlás közben

Termékek és márkák forgatagában

Tesztünk első lépéseként szúrópróbaszerűen nézegettünk végig néhány kategóriát. Arra voltunk kíváncsiak, hogy egy-egy menüpont alatt vannak-e eltérő méretű, teljesítményű termékek, és arra is, hogy milyen a márkák felhozatala.

A menüpontok vizsgálatakor ért az első kellemes meglepetés: kivétel nélkül mindenhol óriási választékkal találtuk szembe magunkat. Gyakorlatilag bárhová “léptünk”, mindenhol zavarba ejtő terjedelmű katalógus várt ránk. A termékek többsége alatt ráadásul részletes leírásokat is találtunk, ami jelentősen megkönnyítette a tájékozódást. A lényeges információkat sem kellett az apró betűknél keresni: egyből szemet szúrnak az adott árucikk paraméterei, a szállítás várható ideje, és a garancia időtartama.

Ami a márkákat illeti, a Kazán WebShop e szempont szerint is átment a vizsgán. Az ismert, szeretett hazai gyártók mellett nemzetközi népszerűségnek örvendő, prémium külföldi gyártók termékeit is megvásárolhatjuk náluk.

Egy-két kategóriánál szívesen láttunk volna néhány közönségkedvenc, „legnépszerűbb” kategóriába tartozó terméket kiemelve, hogy még könnyebb legyen a választás - ez a funkció kicsit hiányzott.

Aki keres, az talál

A választék után a keresési, szűrési lehetőségeket vettük górcső alá. Az alap kitétel az volt, hogy egyáltalán működjön a kereső - a Kazán WebShop pedig nemcsak, hogy nem hasalt el, de még többet is nyújtott, mint amire számítottunk. A releváns termékeket már gépelés közben feldobta a rendszer - persze ez ma már alapelvárás. Aminek viszont egy emberként nagyon megörültünk, az a jobb oldali sávban található részletes szűrőfelület volt: ár, gyártó, szállítási idő, garanciaidő, teljesítmény, és méretek szerint is tudtuk szűkíteni a találatokat.

Jó, de ki segít dönteni?

Ekkora kínálat mellett sokszor a részletes szűrés ellenére sem tudunk dönteni - ilyenkor mindenkinek megfordul a fejében, hogy jó lenne papírra vetni a két-három dobogós versenyző mellett szóló érveket és ellenérveket, mert úgy legalább egyben látnánk az egészet. Szerencsére tesztalanyunknál nincs szükség ilyen analóg megoldásra: a Kazán WebShopnál is lehetőség van az óriásvállalatok és multinacionális kereskedők webáruházaiban megszokott és megszeretett termékösszehasonlításra. Elég minden kiválasztott árucikknél a helyes kis mérleg ikonra kattintani, és már látjuk is azt a bizonyos pro-kontra papírlapot - kényelmesen, a monitoron.

Volt olyan tesztalanyunk, aki máshol nem futott még bele ebbe a funkcióba, ezért szívesen látott volna egy pár szavas útmutatást a használatáról.

Ügyfélkezelésből ötös!

Persze vannak helyzetek, amikor a termékek összevetése sem segít - vagy éppen sietős a dolgunk, és nem érünk rá az információkat böngészni. Ilyenkor nagyon jól jön a Kazán WebShop chat funkciója, ahol a gyakran feltett kérdésekre kapott instant válaszok mellett hús-vér ügyfélszolgálatostól is segítséget kaphatunk.

Néhányan hiányolták az élő chat funkció „nyitvatartását”: bár azt egyértelműen jelzi a rendszer, hogy most épp van-e kolléga a chatablak másik oldalán, még jobb lenne, ha előre tudnánk, melyik nap mikor tudunk élni ezzel a lehetőséggel.

Összegzés

Ami tetszett: széles kínálat, részletes leírások, részletes keresési és szűrési lehetőségek, termékösszehasonlítási lehetőség, segítőkész ügyfélszolgálat.

Ami hiányzott: közönségkedvenc termékek kiemelése a könnyebb választásért, rövid leírás az összehasonlítás funkció használatáról, élő chat „nyitvatartása”.

Válogatós fogyasztókként arra jutottunk, hogy tökéletes webshop nincs – olyan viszont van, ami nagyon megkönnyíti a dolgunkat. A megújult Kazán WebShopot ezért a fentiek alapján 10-ből 9-re értékeltük.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo