Matheidesz Réka a WAMP egyik alapítója, közgazdász végzettségű ügyvezetője, stratégiai vezetője. Szakmai tapasztalatát elsősorban EU finanszírozású nemzetközi projektek menedzselésében szerezte, de dolgozott a közigazgatásban Magyarország EU-csatlakozásának előkészítésén is. Diákévei alatt sokat élt külföldön, így nemcsak több nyelvet elsajátított (angolul, franciául, olaszul és portugálul felsőfokon beszél), hanem a nyugat-európai munkamorált és az ott meghonosodott üzleti-civil együttműködési modelleket is megismerte, melyek Magyarországon még kevésbé működnek. Utazásai során egyre inkább érdekelni kezdte a művészet és a gazdaság szinergiáinak működése és működtetése, így 2006-ban designer társaival együtt megalapították a WAMP-ot.
A WAMP létrehozásával egyrészt egy újfajta együttműködési modellt kívánt Magyarországon meghonosítani, amelynek a tervezők, gazdasági szereplők és a nagyközönség közötti összefogás az alapja ("együtt erősebbek vagyunk, mint külön-külön"), és amely lehetőségeket teremt tehetséges tervezőknek a nemzetközi szintű érvényesülésre. A vállalkozás tükrözi Matheidesz Réka társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos elveit, miszerint hasznos minták és jó gyakorlatok átadásával lehet a legtöbbet lendíteni közösségek életén. Ugyanilyen fontosnak tartja, hogy a WAMP egy új, rendszeres minőségi eseménnyel gazdagítja Budapestet, amely nemcsak a fővárosiak számára teszi élhetőbbé a várost, de a turisták számára is vonzó esemény.
A WAMP a design népszerűsítésével, tervezők és termékeik ismertségének és piachoz jutásának elősegítésével kezdeményező szerepet vállalt abban, hogy megmutassa a designban rejlő művészeti, gazdasági és társadalmi lehetőségeket. A WAMP célja, hogy a designt közelebb hozza a nagyközönséghez, ugyanakkor kapcsolatot teremtsen a tervezői innováció és a gazdaság szereplői között. Jelenleg a WAMP 500 magyar tervezőtagot számlál, akik számára a vállalkozás designvásárokat szervez, képviseli őket nemzetközi kiállításokon és versenyeken, illetve menedzseli a tagokat, hogy nevüket megismerjék, termékeikkel sikeresek legyenek, vagy tudásukkal segítsék piaci megbízóik terveit.
A 2010-ben jelentős arculati és megjelenésbeli újításokat végrehajtó WAMP egyik legfontosabb változása, hogy március 21-étől a korábbi piac-zsánert elhagyva, egy letisztultabb megjelenéssel, sokkal határozottabban képviseli a designvásár-jelleget, ami a fiatal hazai design seregszemléjét is jelenti. Mivel a WAMP számára fontos, hogy a legjobb feltörekvő márkák és egyéni tervezők számára nyújtson érvényesülési lehetőséget, egy külső szakmai zsűri bevonásával választják ki a meglévő tagok és az új jelöltek közül azokat, akikkel egy egységesen magas színvonalú eseményeket lehet rendezni.
A minőségi szelekció eggyel magasabb szintjén, a WAMP havonta megválasztja a 'hónap tervezőjét'. A cím elnyerésének a kimagasló tehetség csak az egyik feltétele. Mivel a díjazott tervező munkája egy hónapig a WAMP reklámkampányainak központi elemeként szerepel, csak olyan tervezők jöhetnek szóba, akik már egy koherens márkaként, markáns arculattal rendelkeznek. A WAMP ezzel a gesztussal is inspirálni kívánja a tervezőket, hogy a művészi koncepcióikat a kortárs trendeknek megfelelő piacképes kontextusba helyezve, brand-ként határozzák meg magukat.
A WAMP idei első design vásárát már az arculati újítások szellemiségében február 21-én vasárnap rendezi meg a Gödörben.