Vitézy Dávid nem szeretne elkésni

Az InterCity és más feláras vonatok rekordmagas késése miatt aggódik a közlekedésben szakértő politikus.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Újabb negatív rekord: idén júliusban 36,38 százaléka volt pontos - azaz késett 5 percnél kevesebbet - a magyar InterCity-knek és más feláras országos vonatoknak. Ilyen rossz érték a nyilvántartás vezetése óta nem ismert — írja Vitézy Dávid Facebook bejegyzésében.

Látványos zuhanórepülésben van a magyar vasút megbízhatósága: egyre romló pályaállapotok, visszamondott mozdonybeszerzés, lemondott InterCity-flottacsere, rendszeresen az InterCity-k közé sorolt erre alkalmatlan személyvonati kocsik, és persze sorban leállított vasúti nagyberuházások, valamint teljes vezetési káosz a szaktárcánál és a MÁV-nál. Nem szabadna, hogy ez így menjen tovább — teszi hozzá.

A vonatkésés jelentős
A vonatkésés jelentős
Fotó: Facebook/Vitézy Dávid

Mátészalkán már viccet csináltak belőle

Rekord született a MÁV-nál, ugyanis júliusban 4529 percet késtek a vonatok a Mátészalka-Debrecen vonalon. Két éve már felhívták a szakasz katasztrofális állapotára civilek a figyelmet azzal, hogy csigajelmezben futva előzték le a vasúti szerelvényt. Érdemben azóta sem változott semmi, hiszen Pestről Debrecenbe gyorsabb az út, mint a 70 kilométeres Debrecen-Mátészalka útvonalon — számolt be róla az ATV.

Nagyjából egy éve követi nyomon a Mátészalka Leaks csoport a Mátészalka-Debrecen közötti vasútvonalon történt késéseket. Minden közlekedő vonat késését regisztrálják, ezzel is szemléltetve a döntéshozók felé, hogy nagy baj van a vasúti közlekedéssel, legalábbis ezen a vonalon.

Az eddigi csúcsot a 2023 decemberi késések tartották, akkor havi összesítésben 2985 perccel később értek be a célállomásra a vonatok. Júliusban azonban ez a rekord is megdőlt, mert a hónapban 4529 percet, azaz több mint 75 órát késtek a vonatok ezen a szakaszon.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo