Újabb negatív rekord: idén júliusban 36,38 százaléka volt pontos - azaz késett 5 percnél kevesebbet - a magyar InterCity-knek és más feláras országos vonatoknak. Ilyen rossz érték a nyilvántartás vezetése óta nem ismert — írja Vitézy Dávid Facebook bejegyzésében.
Látványos zuhanórepülésben van a magyar vasút megbízhatósága: egyre romló pályaállapotok, visszamondott mozdonybeszerzés, lemondott InterCity-flottacsere, rendszeresen az InterCity-k közé sorolt erre alkalmatlan személyvonati kocsik, és persze sorban leállított vasúti nagyberuházások, valamint teljes vezetési káosz a szaktárcánál és a MÁV-nál. Nem szabadna, hogy ez így menjen tovább — teszi hozzá.
Mátészalkán már viccet csináltak belőle
Rekord született a MÁV-nál, ugyanis júliusban 4529 percet késtek a vonatok a Mátészalka-Debrecen vonalon. Két éve már felhívták a szakasz katasztrofális állapotára civilek a figyelmet azzal, hogy csigajelmezben futva előzték le a vasúti szerelvényt. Érdemben azóta sem változott semmi, hiszen Pestről Debrecenbe gyorsabb az út, mint a 70 kilométeres Debrecen-Mátészalka útvonalon — számolt be róla az ATV.
Nagyjából egy éve követi nyomon a Mátészalka Leaks csoport a Mátészalka-Debrecen közötti vasútvonalon történt késéseket. Minden közlekedő vonat késését regisztrálják, ezzel is szemléltetve a döntéshozók felé, hogy nagy baj van a vasúti közlekedéssel, legalábbis ezen a vonalon.
Az eddigi csúcsot a 2023 decemberi késések tartották, akkor havi összesítésben 2985 perccel később értek be a célállomásra a vonatok. Júliusban azonban ez a rekord is megdőlt, mert a hónapban 4529 percet, azaz több mint 75 órát késtek a vonatok ezen a szakaszon.