Világszerte megrendítette a pandémia okozta krízis a vállalatokat

A koronavírus-járvány hatására szinte minden vállalatnak újra kellett értékelnie üzleti stratégáját – derül ki az EY 52 országból 2400 döntéshozó megkérdezésével készült globális kutatásából. A vállalatfelvásárlások fellendülése azt mutatja, hogy a vezetők optimisták, és megkezdték a felkészülést a további gazdasági növekedésre. A válaszadók elsősorban technológiai és digitális szolgáltatásaik fejlesztésével próbálják növelni versenyképességüket a piacon.

Tízből kilenc vállalatnak a bevétele (88 százalék) és a jövedelmezősége (92 százalék) is visszaesett 2020-ban. Ez utóbbi a vezetők kétharmada (69 százalék) szerint már csak a jövő évtől érheti el a pandémia előtti szintet. A megkérdezettek meghatározó része (39 százalék) Európa gazdaságában látja a legnagyobb növekedési lehetőséget. A döntéshozók úgy látják, a piacbővülést a COVID-19 veszélyezteti a leginkább (29 százalék), azonban a kiszámíthatatlan globális üzleti környezet (19 százalék) és az éghajlatváltozás (14 százalék) szintén komoly fenyegetést jelent rá.

A koronavírus-járvány hatásai a felmérésben részvevők többségét (81 százalék) arra kényszerítették, hogy megváltoztassák beruházási terveiket. Az érintett vállalatok közel kétharmada (64 százalék) halasztotta el ezeket a fejlesztési projekteket. A válságot követő, zökkenőmentes működés érdekében a vállalatok többségének (66 százalék) felül kellett vizsgálnia üzleti stratégiáját és eszközportfólióját is.

Fókuszban a felvásárlás 

„A működés gyökeres átalakítását követően a társaságok ismét arra összpontosítanak, hogy megerősödjenek és megtalálják az utat a jövőbeni növekedéshez. Ebben kulcsfontosságú technológiai képességeik fejlesztése, amelynek egyik hatékony módja a felvásárlás” – mondta Dr. Vaszari Péter, az EY Stratégia és Tranzakciós Tanácsadás Üzletág vezetője.
A 2020 első hat hónapjában tapasztalható drámai csökkenés után a vállalatfelvásárlások 123 százalékkal nőttek a második félévben és globálisan elérték a 2320 milliárd dollárt. Az élénkülés folytatódni látszik, mivel a döntéshozók közel fele (49 százalék) tervez akvizíciókat a következő 12 hónapban, ami meghaladja a korábbi felmérések 11 év alatt mért átlagát (47 százalék). A befektetők elsősorban a pénzügyi szolgáltatások, a telekommunikáció, a technológia, az autóipar és az élettudományok területén lesznek a legaktívabbak. A járvány következményeképpen a válaszadók csaknem kétharmada (63 százalék) a digitális felkészültség, 57 százalékuk pedig a vásárlói elkötelezettség erősítése érdekében növelné befektetéseit.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo