Változnak a vásárlói igények: mit lépnek erre a húsipari vállalatok?

Egyre nagyobb méreteket ölt a glutén- és laktózmentes termékek iránti igény.

A  húsipari cégeknek is figyelembe kell venniük a speciális élelmiszerek iránti keresletet, ugyanis egyre több glutén- és laktózmentes terméket szeretnék a fogyasztók a Gyulahús Kft. felmérése szerint – közölte a társaság szerdai sajtótájékoztatóján Daka Zsolt ügyvezető igazgató.

Nem egészségesebb, mégis ezt veszik 

A visszajelzések szerint sokkal több vásárló keresi a „mentes” árukat, mint amennyinek valóban szüksége lenne rá, egészségügyi okok ugyanis csak 12 százaléknál indokolnák ezt.

A felmérés szerint ennél sokkal többen, körülbelül 43 százalék vásárol speciális terméket, sokan ugyanis ezeket egészségesebbnek gondolják. A vevői igényeket azért is figyelembe kell venni, mert jelentős részük szerint szűkös a kínálat laktóz- és gluténmentes termékekből, a diétázóknak csaknem a fele elégedetlen.

Glutént és laktóz tartalmazatnak ezek a termékek is (Fotó: Depositphotos)

A kutatás másik lényeges tanulsága, hogy a speciális élelmiszereknél is fontosak a megszokott ízek, mert a csalódott fogyasztó azonnal új termék után néz.

A válaszok alapján a fogyasztók 45 százaléka már az első kellemetlen élmény után másikra vált. A csípős ételeket a magyarok különösen kedvelik, 73 százalék rendszeres fogyasztónak számít, korcsoportok szerint sincs jelentős eltérés. Nyolcvan százalékkal a csípős kolbász ezen belül is a legnépszerűbb, megelőzi a csípős paprikát, fűszereket, ételízesítőket.

(MTI)



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo