Újra sztrájkolnak a Continental makói gumigyárában

Nyolcórás sztrájk lesz február 20-án, szombaton a túlóraként is elrendelt délelőtti műszak teljes idején a Continental makói telephelyén, miután a mintegy 150-200 dolgozó részvételével rendezett kétórás figyelmeztető munkabeszüntetés sem hozott változást.  A gumigyári dolgozók tiltakoznak a számukra kedvezőtlen módon megváltoztatott munkakörülmények, egyebek között a túl sok túlóra és a tíz évnél hosszabb ideje ott dolgozók plusz juttatásainak elvétele ellen - közölte lapunkkal a Makói Gumiipari Szakszervezet és a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

(Fotó: Pixabay.com)

A közleményükben mint emlékeztetnek: a makói gumigyárban tavaly nyáron szűnt meg a munkabéke, ekkor ugyanis a munkáltató – a Continental AG Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. vezetése – a koronavírus-járvány miatt szükséges intézkedésekre hivatkozva egyoldalúan felmondta a túlmunkát is szabályozó kollektív szerződést – a konszernhez tartozó cégek közül egyedüliként –, s ezzel gyakorlatilag szabad kezet kapott a még a gyárban maradt munkások korlátlan túlóráztatására.

Ekkor sokan megváltak a cégtől, mert nem vállalták a vezetőség által egyoldalúan bevezetett új munkarendet. Az ottmaradtakat – mintegy 1700 dolgozót – azóta egyre jobban hajszolja a cégvezetés, mert az időközben megszaporodott megrendelést ezzel, a drasztikusan lecsökkent létszámmal is teljesíteni akarja – ismertette az alapkonfliktust Radics Gábor, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnöke, a vállalatcsoport európai üzemi tanácsának magyar elnökségi tagja.

A gyárban működő Makói Gumiipari Szakszervezet több megoldást is javasolt a vita feloldására – egyebek között azt, hogy amíg a céggel közösen ki nem dolgoznak egy új, kompromisszumos kollektív szerződést, addig maradjon érvényben a régi –, ám a munkáltató ezeket rendre lesöpörte, így az érdekvédők által kezdeményezett kollektív munkaügyi vita végül eredménytelenül végződött.

Mint írják, a pattanásig feszült légkörben csak olaj lett a tűzre, hogy a cégvezetés a régiek kárára venne fel jó pénzért új munkavállalókat úgy, hogy a tíz évnél hosszabb ideje ott dolgozóktól elvonná a pluszjuttatásokat, s abból fedezné az új béreket. A szövetség elnöke, Radics Gábor hangsúlyozta: a Continental teljes vállalatcsoportján belül egyedül a makói telephelyre jellemző – és kiemelkedő – a munkáltató agresszív és elnyomó politikája.

Ahogy arról beszámoltunk, a makói gumigyár dolgozói a héten kétórás figyelmeztető sztrájkot hirdettek, végső eszközként így tiltakoztak a munkakörülmények ellen, amelyre a Continental AG Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. többek között az alábbiakat közölte:

A Contitech Fluid Automotive Hungária Kft., mint munkáltató elkötelezett amellett, hogy megállapodjon egy új, versenyképes kollektív szerződésről. Továbbra is arra törekszünk, hogy mukatársainkkal együtt tudjuk makói telephelyünk versenyképességét javítani, és ezzel a gyár hosszú távú jövőjét biztosítani. A sztrájkbizottság követeléseivel kapcsolatban jelenleg is folynak az egyeztetések”
– írták.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo